Menojen jakaminen parisuhteessa
Miten jakaisitte kulut seuraavassa tilanteessa: etäsuhde, jossa välimatka noin 300 km. Suhdetta takana noin 3,5 vuotta, töiden takia ei voida juuri nyt muuttaa samaan kaupunkiin. Parisuhteen toinen osapuoli (mies) tekee töitä paikkakunnalla X pääsääntöisesti maanantaista perjantaihin klo 8-16, toinen osapuoli (nainen) tekee töitä paikkakunnalla Y myös virka-aikaan, mutta pystyy tekemään jonkin verran etätöitä. Nähdään joka viikko.
Naiselle, joka pystyy tekemään etätöitä on täysin ok, että hän on se joka käytännössä aina matkustaa. Mutta näin vuoden jälkeen kitkaa on alkanut aiheuttaa se, että hän on myös se joka maksaa kaikki matkustamiseen liittyvät kulut (bensat tai junaliput) eli noin 300 €/kk.
Muut menot jakaantuu suunnilleen puoliksi: molemmat maksaa asuntojen kulut omalla paikkakunnalla, yhdessä kaupassa käydessä kulut noin 50-50. Mies kuitenkin tosiasiallisesti syö enemmän ja ostattaa yhteisillä kauppareissulla asioita, joita nainen ei käytä (esim. juustoja, kahvia, energiajuomia).
Nainen tienaa noin 500 €/kk vähemmän kuin parisuhteen toinen osapuoli.
Kuulostaako muiden mielestä nykytilanne reilulta, vai muuttaisitteko maksupolitiikassa jotain? Aiheesta on yritetty keskustella, mutta miehen mielestä tilanne on näin hyvä. Naisen mielestä tilanne ei ole reilu.
Kommentit (83)
Jos nainen maksaa matkat, mies vosi hoitaa kauppalaskut omassa kaupungissaan. Ja sama toisinpäin, kun mies tulee naisen luo, saa ylläpidon talon puolesta.
Vierailija wrote:
Itse en lähtisi enää etäsuhteeseen . Matkustelukin on voimia vievää rahan ja ajan lisäksi .
Valitettavasti tässä on tilanne, että molemmilla on sellainen työ, ettei niitä työpaikkoja ole ihan joka kaupungissa. Itse opiskelen parhaillaan, toivon että valmistumisen jälkeen saan töitä samalta työssäkäyntialueelta kuin mies.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Millä tavalla tuo olisi reilua? Naisen on nyt syytä laittaa itsensä ensin ja lopettaa miehen ruokkimisen ja matkustamisen. Kuten edellä jo sanottiin, niin nyt olisi jos syytä aloitella vakiintumista. Oliko tämä miehelle vain helppo järjestely saada pildeä vai oliko aikeissa parisuhde? Kohta neljän vuoden jälkeen tämän asian pitäisi olla jo selvä.
Ollaan siis asuttu aiemmin yhdessä, nyt töiden takia eri kaupungeissa. Ehkä ongelma on se, että olen liian kiltti tai hyvä uskoinen hölmö, ja olen vuoden ajan tavallaan kustantanut toisen elämää.
Kuka kumma sinä olet? Ap kertoi kolmannessa persoonassa jostakin hypoteettisesta pariskunnasta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse en lähtisi enää etäsuhteeseen . Matkustelukin on voimia vievää rahan ja ajan lisäksi .
Valitettavasti tässä on tilanne, että molemmilla on sellainen työ, ettei niitä työpaikkoja ole ihan joka kaupungissa. Itse opiskelen parhaillaan, toivon että valmistumisen jälkeen saan töitä samalta työssäkäyntialueelta kuin mies.
Tunnetko siis esimerkin miehen ja naisen? Miksi haluat nimenomaan miehen kanssa samalle työskentelyalueelle X?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tunnetko siis esimerkin miehen ja naisen? Miksi haluat nimenomaan miehen kanssa samalle työskentelyalueelle X?
Liiankin hyvin, kirjoitin suoraan omasta elämästä. Koska ei pariskunnan naiselle (=minulle) ole väliä missä asun, jos siellä paikassa on vaan mielekästä työtä. Eli voin ihan hyvin muuttaa työskentelyalueelle X.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Liiankin hyvin, kirjoitin suoraan omasta elämästä. Koska ei pariskunnan naiselle (=minulle) ole väliä missä asun, jos siellä paikassa on vaan mielekästä työtä. Eli voin ihan hyvin muuttaa työskentelyalueelle X.
Aiemmin kirjoitit "Itseasiassa pärjäisin ihan hyvin ilman miestä, asun paikkakunnalla missä minulla on kaverit ja harrastukset."
Eli nämä kaverit ja harrastukset haluat jättää miehen ja työn vuoksi? Helposti käy niin että jos puolison perässä muuttaa, niin ne omat kaverit ym. sitten jää. No, kuulostaahan tuo mies aivan unelmalta...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Aiemmin kirjoit
Niin no, ehkä nykyinen työni ei ole sellainen missä haluan olla eläkeikään asti, niin töiden perässä voisin muuttaa nykyiseltä paikkakunnalta pois. Todennäköisesti miehen nykyiseltä paikkakunnalta löytyisi uutta koulutusta vastaavaa työtä, toisin kuin nykyisestä kotikaupungista.
Kavereita näen muutoinkin vain viikonloppuisin, eli en kavereiden takia jättäisi hyvää työpaikkaa vastaanottamatta. Ja harrastaa voin missä vaan. Eli sinänsä muuttaminen ei olisi ongelma.
Mietitkö siis yhä tätä miestä kumppaniksi pitkälle aikavälille? Miestä, joka ei vaivaudu oma-aloitteisesti matkustamaan luoksesi, joka jättää kaikki matkakulut sinulle, joka maksattaa sinulla herkkunsa, ja joka ei edes siivonnut kotiaan ilman käskemistä? Miksi haluaisit asua tällaisen kanssa samalla paikkakunnalla, eikö parempi olisi päästä tuollaisesta kokonaan eroon?
En suostuisi. Sovitte vaikka että joka toisen kerran mies matkustaa luoksesi ja se kenen luona ollaan, ostaa ruuat. Toki tuokaan ei ole ihan reilua, jos mies syö enemmän. Mutta tarjoat sitten jotain edullista ruokaa luonasi. Tosin jos mies on pihi, hän tekee saman ja ei juuri koskaan matkusta luoksesi muutenkaan. Mutta siinähän sen näkisi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Haluatko sinä tosiaan jatkossakin kustantaa miehen elämää vielä enemmän kuin nyt, kun hän pääsisi asumaan ja syömään sinun luoksesi? Mieti nyt hetki!
Vierailija wrote:
Tavallaan ymmärrän pointin, mutta en ehkä itse halua verrata miestä/parisuhdetta kalliiseen harrastukseen. Tai sitten parisuhde ei vaan ole tarpeeksi hyvä, että haluaisin siihen olla se ainoa rahallisesti panostava osapuoli....
Tässä tapauksessa parisuhde ei ole miehelle yhtä tärkeä, koska ei halua panostaa siihen rahallisesti eikä ilmeisesti paljon muutenkaan. Varmaan miehelle on erittäin hyvä ja antoisa, mutta saako nainen rahalleen vastinetta?
Miehet on kyllä muuttuneet.. Vai ovatko?olivatkohan miehet aina tällaisia..
Minulle on opetettu, että mies tulee halutessaan naisen luokse ja tekee kaikkensa naisen onnellisuuden eteen.
Valettako vain?
Apn tilanne ei ole lainkaan vastavuoroinen. Mies ei tunnu panostavan suhteeseen, kuten ap.
Miksi naiset yhä enenemässä määrin toimivat näin? Opettavat miehille, ettei suhteeseen tarvi panostaa. Että kyllä nainen hoitaa kaiken, ei miehen tarvitse kuin olla vaan olemassa.
Mies tienaa, minä en, kaikki on yhteistä. Isommista hankkinnoista puhutaan. En ole mikään ripsipidennys ja lomamatkaihminen, toisen ei tarvitse maksaa turhuuksiani.
Sanot miehelle, että haluat olla maksullinen nainen, jolloin miehen tehtävänä on maksaa siitä, että menet luokseen. Jos tämä ei käy, niin ero on selvä asia. Alle 2 viikossa miehellä on siellä joku muu asumassa/vähintäänkin tapailusuhteessa ja sinä voit jatkaa elämääsi vapaana.
Tilannehan on jo aika hyvä jos Nainen suostuu omaehtoisesti edes osan omista menoistaan maksamaan .
Se on oikeastaan jo melko harvinaista.
Tässähän tämä tuli. Jos nainen ei maksa ja panosta enemmän suhteeseen kuin mies, mies vaihtaa nopeasti toiseen naiseen ja palvelu pelaa taas kuten aina. Miksi naiset arvottavat miehet niin korkealle elämässään vaikka miehet eivät edes välitä kuka nainen palveluksia vieressä jakelee. Suuri vale, että mies maksaa ja mies huolehtii naisesta. Totuus tulee kertoa nuoremmille naisille.
Vierailija wrote:
Tässähän tämä tuli. Jos nainen ei maksa ja panosta enemmän suhteeseen kuin mies, mies vaihtaa nopeasti toiseen naiseen ja palvelu pelaa taas kuten aina. Miksi naiset arvottavat miehet niin korkealle elämässään vaikka miehet eivät edes välitä kuka nainen palveluksia vieressä jakelee. Suuri vale, että mies maksaa ja mies huolehtii naisesta. Totuus tulee kertoa nuoremmille naisille.
Miksi nainen ei voisi maksaa omia kulujaan ja jos ei halua matkoja maksaa, niin sanoo sen miehelle ja tapaa tätä sen jälkeen kerran kuukaudessa. Kaikki ovat tyytyväisiä. Naisen pitää vain opetella kantamaan vastuu omista teoistaan.
Vierailija wrote:
Muuten hyvä tarina,mutta sillä ei ole reaali elämän kanssa mitään tekemistä.
Totuus on kuitenkin toinen, ei se mitä tuossa misangriassasi julistat. Jos Mies tienaa 4000e kuukaudessa ja nainen 2000e ja molemmat laittavat 50% tuloistaan ns. yhteisiin menoihin,niin Mies maksaa 2000e ja nainen vain 1000e .
Miten tuosta saat yhtälön jossa nainen panostaisi taloudellisesti enemmän suhteeseen? Samoin kun tämä palveltava nainen viettää päivänsä lapsen kanssa kotona ja Mies käy kodin ulkopuolella työssä ja silti tekee 50% kotitöistä + huoltaa autot,ostaa ja korjaa kaikki kodin tekniset laitteet ym ym? Oli miten tahansa,niin nainen hyötyy miehestä ja häikäilemättä käyttää Miestä ja tämän hyväsydämisyyttä ja rakkautta hyväkseen.
En jaksaisi tuota että matkustaminen on aina minun kulujani jos ruuat menee puoliksi. Reilummalta kuulostaisi että jos toinen matkustaa toinen tarjoaa ruuat.
Lue niistä miljardista aiemmasta ketjusta.
->spämmi poistoon.