Mä oon hirveessä kännissä jo nyt, onko teillä jotain elämänohjeita jakaa?
Kommentit (48)
Kiitos tähän menneistä tulleista ohjeista; korjatakseni jotain väärinkäsityksiä olen maisteriopiskelija ja kaipaan lähinnä ihmissuhteisiin ja parisuhteisiin liittyviä ohjeita teiltä kypsemmiltä mammoilta jos tarjottavaa vain on.
ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse join loputkin juomat kaapista ja kun Tallinan-oluetkin loppuivat, en enää ostanut lisää.
Alkuun oli aika nuivia viikonloppuja.
Nyt, paria vuotta myöhemmin, olen muuttunut mielestäni aika paljon paremmaksi vanhemmaksi, puolisoksi ja ystäväksi. Eron huomaa.
Miten tarkalleen ottaen? Kiinnostaisi kuulla tarkemmin miten alkoholittomuus vaikutti ihmissuhteisiin
ap
En sammu juhlissa kesken illan, eli en muutu hoidettavaksi.
Lasten ei tarvitse miettiä, miten hassunhauskaksi se isä tänään muuttuukaan ja sammuuko se kesken elokuvan vai alkaako se soperrella tyhmiä.
Itseluottamukseni on kasvanut, koska ei tarvitse koko ajan miettiä, mitä hölmöä on taas tullut tehtyä tai sanottua ja kenen seurassa viime aikoina.
Viinanhimo oli alkuun kova, mutta yllättävän helposti se on kuitenkin pysynyt kurissa, kun en osta alkoholia kotiin juuri koskaan, enkä silloinkaan kuin vaikkapa kaksi olutta. Missään nimessä kotona ei saa olla sellaista määrää alkoholia, joka tekee tyhmäksi. (Huom! Tämä on miten asia menee minulla. Jokaisella (ex-)alkoholistilla on oma tapansa pärjätä.) Tällä on nyt menty muutama vuosi, eli alan pikku hiljaa uskoa uuden tilan olevan pysyvä, mikä sekin kasvattaa itsetuntoa.
Vierailija wrote:
Kiitos tähän menneistä tulleista ohjeista; korjatakseni jotain väärinkäsityksiä olen maisteriopiskelija ja kaipaan lähinnä ihmissuhteisiin ja parisuhteisiin liittyviä ohjeita teiltä kypsemmiltä mammoilta jos tarjottavaa vain on.
ap
Älä koskaan osta kirvestä, älä koskaan viinaa juo.
Vierailija wrote:
ap
Jos nainen kysyy rehellistä mielipidettä ulkonäöstään tai asuvalinnastaan, niin ei välttämättä kannata kertoa totuutta.
Pohjalta on hyvä ponnistaa. Et pääse enää alaspäin.
Ihmissuhteet onnistuvat parhaiten selvinpäin noin pidemmän päälle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse join loputkin juomat kaapista ja kun Tallinan-oluetkin loppuivat, en enää ostanut lisää.
Alkuun oli aika nuivia viikonloppuja.
Nyt, paria vuotta myöhemmin, olen muuttunut mielestäni aika paljon paremmaksi vanhemmaksi, puolisoksi ja ystäväksi. Eron huomaa.
Miten tarkalleen ottaen? Kiinnostaisi kuulla tarkemmin miten alkoholittomuus vaikutti ihmissuhteisiin
ap
En sammu juhlissa kesken illan, eli en muutu hoidettavaksi.
Lasten ei tarvitse miettiä, miten hassunhauskaksi se isä tänään muuttuukaan ja sammuuko se kesken elokuvan vai alkaako se soperrella tyhmiä.
Itseluottamukseni on kasvanut, koska ei tarvitse koko ajan miettiä, mitä hölmöä on taas tullut tehtyä tai sanottua ja kenen seurassa viime aikoina.
Viinanhimo oli alkuun kova, mutta yllättävän helposti
Kiinnostavaa kuulla, kiitos että jaoit :) olen miettinyt tätä samaa koska alkoholin kanssa on ajoittain lähtenyt käsistä ja kuitenkin elämä on selvänäkin kunnossa. Välillä tuntuu että riskeeraan turhaan alkoholin tuoman lyhyen mielihyvän takia.
Vierailija wrote:
ap
Mekin vielä harjoitellaan noita ihmis- ja parisuhteita. Ei kannata kysyä.
t. Vanhempi mamma
Millaisia ihmissuhteisiin ja parisuhteisiin liittyviä pulmia sinulla ap on ollut, tai siis mihin erityisesti kaipaat neuvoja?
Vierailija wrote:
Ota taksi kotiin.
Tuo on monesti fiksu neuvo useimpiin mahdollisiin tilanteisiin.
Vierailija wrote:
Millaisia ihmissuhteisiin ja parisuhteisiin liittyviä pulmia sinulla ap on ollut, tai siis mihin erityisesti kaipaat neuvoja?
Ei ole ollut mitään erityisiä pulmia, olen todella tyytyväinen nykyisiin ihmissuhteisiin. Mutta ajoittain tuntuu että käytän alkoholia tunteiden säätelyyn liikaa, vaikka pitäisi oppia jotain kypsempiä keinoja tähän.
ap
Älä yritä kusta seisaalteen kännissä
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole ollut mitään erityisiä pulmia, olen todella tyytyväinen nykyisiin ihmissuhteisiin. Mutta ajoittain tuntuu että käytän alkoholia tunteiden säätelyyn liikaa, vaikka pitäisi oppia jotain kypsempiä keinoja tähän.
ap
Sittenhän sinulla on ratkaisun avaimet käsissäsi :)
Vierailija wrote:
Älä yritä kusta seisaalteen kännissä
Älä sylkäise vastatuuleen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ap
Sittenhän sinulla on ratkaisun avaimet käsissäsi :)
Näin se varmaan on, ehkä viimeistä oivallusta vailla. Kiitos :)
ap
Vierailija wrote:
Kiinnostavaa kuulla, kiitos että jaoit :) olen miettinyt tätä samaa koska alkoholin kanssa on ajoittain lähtenyt käsistä ja kuitenkin elämä on selvänäkin kunnossa. Välillä tuntuu että riskeeraan turhaan alkoholin tuoman lyhyen mielihyvän takia.
Olen edellinen.
Herätys tuli lopulta siinä vaiheessa, kun olin yhden kerran käyttäytynyt huonosti vanhemman poikani läsnäollessa. Seuraavana aamuna oli hirveä morkkis. Kysyin itseltäni vakavasti, että tämmöinenkö isä nyt sitten haluan olla. Kutsuin sitten pojan puhutteluun. Hän meinasi alkaa puolustautua, mutta keskeytin hänet ja sanoin olleeni yksiselitteisesti väärässä ja että tämä ei toistu. Anteeksi en pyytänyt sillä mielestäni anteeksipyyntö ilman tekoja on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Aluksi lopetin arkijuopottelun ja juopottelin vain kun pojat joka toinen viikonloppu tai joinakin lomaviikkoina olivat äidillään. Sitä jatkui vuoden. Sitten tympäännyin siihen, että juopotellessani vuorokausirytmi keikahti solmuun ja töissä saattoi mennä parikin päivää ennen kuin silmät pysyivät kunnolla auki. Kaksi vuotta sitten korkki meni lähes tulkoon kokonaan kiinni.
Ja nyt ollaan siinä, että poikien kanssa menee paljon paremmin kuin ennen, teini-iän tuomista vaikeuksista huolimatta. Olen se hyvä esimerkki, jota olen aina halunnutkin olla. Isä, joka näyttää miten asiat tehdään oikein eikä vain puhu siitä. Mennyttä ei saa tekemättömäksi, mutta tulevaisuuteensa voi vaikuttaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen edellinen.
Herätys tuli lopulta siinä vaiheessa, kun olin yhden kerran käyttäytynyt huonosti vanhemman poikani läsnäollessa. Seuraavana aamuna oli hirveä morkkis. Kysyin itseltäni vakavasti, että tämmöinenkö isä nyt sitten haluan olla. Kutsuin sitten pojan puhutteluun. Hän meinasi alkaa puolustautua, mutta keskeytin hänet ja sanoin olleeni yksiselitteisesti väärässä ja että tämä ei toistu. Anteeksi en pyytänyt sillä mielestäni anteeksipyyntö ilman tekoja on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Aluksi lopetin arkijuopottelun ja juopottelin vain kun pojat joka toinen viikonloppu tai joinakin lomaviikkoina olivat äi
Kiitos että kerroit henkilökohtaisen tarinan! Tuntuu että alkoholittomuus on parantanut monen ihmissuhteen laatua ja ehkä tämä on minulta vielä oivaltamatta. Tosin, tuntuu että tällä hetkellä alkoholi tuo elämääni vain kurjuutta.
ap
Kaikkia satuja se sinäkin uskot.