Kun esimies loukkaantuu
Mulla 0 soppari ja nyt kun en voinut vahvistaa vuoroja pitkälle ajalle (opiskelen myös korkeakoulututkintoa) niin pomo veti herneet nenään. Painosti mua koko ajan vuorojen kanssa, johon sanoin useaan kertaan, että en voi vahvistaa näitä. Nyt loukkaantui niin, ettei edes vastaa kysymyksiini.
Etenkin tuolla sopimuksella ihmettelen sitä, että aletaan kiukuttelemaan.
Kommentit (31)
Lisänä oli muuten joku kommentti, että olis hyvä tehdä useampi päivä kerrallaan.
Ei sitten välttämättä kuulu vuoroja enää.
0 sopimus kuuluukin olla sellainen joustava mahdollisuus esim. Opintojen oheen.
Ja hän koitti kaikin keinoin painostaa vuoroihin. Ensin sähköpostilla, sitten tekstiviestillä ja lopulta kyttäsi whatsappissa
Ihan normia. Itellä oli 0 soppari ja sanoin ei johonkin koe sumaan jota oli 2 viikkoa. Tämä siis korkeakouluopiskelijana jossa ehkä yks koko koulun tarkoitus on oppia käyttämään sitä kalenteria ja
ajoittamaan ne tehtävät tehdyiksi.
No ei ollut työ soittoja sitten pariin kuukauteen.
Eli jonon vikaks mentiin tai jotain. Elämässä pitää olla puskuria.
Hahah ihan oikein nollasopparityönantajalle. Se on pelin henki. Kun 0 on minimi, ei voi mitään vaatiakaan.
Itsekin olen opiskelija ja lähetin tässä taannoin hakemuksen osa-aikatyöhön, että "moikkuli, olen pätevä ja vapaana ja tositosi joustava - mutta kirjataanhan jotkut minimitunnit soppariin?" Ei ole kuulunut mitään.
Ihan minun JA heidän parasta yritin ajatella.
Työnantajan turha loukkaantua tuolla sopparilla
En tiedä loukkaantumisesta... itse olen alalla jossa joudun pyörittämään paljon 0 sopumuslaisia. On tietty ihmistyyppi, että töitä pitäisi olla silloin kun heille sopii, sen pituisia vuoroja kun heille sopii, niinä päivinä kun heille sopii....
Valitettavasti en voi antaa tiistaina 10 tunnin vuoroa jos tiistaina ei ole töitä tehtäväksi, perjantaina olisi mutta se ei sovi kun viikonloppu ja kaverit ja sosiaalinen elämä, ja ja ja....muutenkin heidän kanssa asiat raskaita hoitaa. Silloin työt menee heille jotka töihin pääsevät ja asiointi helppoa.
Mä itse teen 0 sopparilla töitä ja teen muuallekin töitä juuri siksi kun epävarma onko töitä
Vierailija wrote:
En tiedä loukkaantumisesta... itse olen alalla jossa joudun pyörittämään paljon 0 sopumuslaisia. On tietty ihmistyyppi, että töitä pitäisi olla silloin kun heille sopii, sen pituisia vuoroja kun heille sopii, niinä päivinä kun heille sopii....
Valitettavasti en voi antaa tiistaina 10 tunnin vuoroa jos tiistaina ei ole töitä tehtäväksi, perjantaina olisi mutta se ei sovi kun viikonloppu ja kaverit ja sosiaalinen elämä, ja ja ja....muutenkin heidän kanssa asiat raskaita hoitaa. Silloin työt menee heille jotka töihin pääsevät ja asiointi helppoa.
Ei voi oikein muuta odottaa jos nollasopparit on se, jolla haluaa toimintaa pyörittää. En tiedä, onko teillä niin, mutta jotkut firmat tuntuu luistavan suunitelmallisuudesta ja olettavat, että käsiä on päivystämässä ja tulossa aina kun huudetaan apua. Sen sijaan, että analysoitaisiin, ennakoitaisiin ja vakioitaisiin työn tarve - kaikkien hyödyksi.
Oli miten oli, noi ihmiset, jotka ei ole joustavia, on harmi kyllä väärässä työsuhteessa. He tarvitsisivat vakiotunnit/vuorot. Ehkä eivät löydä muuta.
Mitäs tekevät niin huonoja sopimuksia
Jos ei ole tarjota sopimuksessa kuin 0 tuntia, eikä pysty tekemään 32h/viikko niin turha loukkaantua
Mitäs nyt jos hän ei enää vastaa mulle mitään? En varmaan mene enää heille sitten töihin.
No jos ei ole tarvetta niin ei ole tarvetta. Itselläni noin 30 työntekijää ja listaa suunnitellessa ei vajausta ole kuin kesälomien aikaan. Tarve sijaisille tulee sairaslomista ja niitähän tulee lähes joka listaan. Usein joudun soittamaan useammalle tuuraajalle ennen kuin onnistaa. Sijaisia siis tarvitaan todella paljon. Minulla keskimäärin 7-10 tuuraajaa. Mitenkään en voi sijaisille antaa muita kuin nollasoppareita, koska hyvin on mahdollista ettei vaan käy yhteen aikataulut koko 3 viikon listan aikana. Varaa ei ole maksaa yhdellekään tekemättömästä työstä. Soittokierroksen aloitan usein niistä varmimmista tapauksista, koska ei minullakaan aikaa ole käyttää turhiin puheluihin. Varsinkin niissä tapauksissa, joissa tuuraajaa tarvitaan nopeasti. Tämä systeemi toiminut jo 20 vuotta ja minulla on hyvinkin pitkäaikaisia sijaisia.
Vierailija wrote:
No jos ei ole tarvetta niin ei ole tarvetta. Itselläni noin 30 työntekijää ja listaa suunnitellessa ei vajausta ole kuin kesälomien aikaan. Tarve sijaisille tulee sairaslomista ja niitähän tulee lähes joka listaan. Usein joudun soittamaan useammalle tuuraajalle ennen kuin onnistaa. Sijaisia siis tarvitaan todella paljon. Minulla keskimäärin 7-10 tuuraajaa. Mitenkään en voi sijaisille antaa muita kuin nollasoppareita, koska hyvin on mahdollista ettei vaan käy yhteen aikataulut koko 3 viikon listan aikana. Varaa ei ole maksaa yhdellekään tekemättömästä työstä. Soittokierroksen aloitan usein niistä varmimmista tapauksista, koska ei minullakaan aikaa ole käyttää turhiin puheluihin. Varsinkin niissä tapauksissa, joissa tuuraajaa tarvitaan nopeasti. Tämä systeemi toiminut jo 20 vuotta ja minulla on hyvinkin pitkäaikaisia sijaisia.
Näin on, jos ei ole tarvetta niin sitten ei ole. Mutta jos ei työntekijä repeä joka vuoroon niin turha siitäkään loukkaantua
On se nyt kumma jos ei uskota, että en voi vahvistaa vuoroja ja sit hengitetään niskaan
Se on täysin esimiehen ongelma, ei sinun. Hänelle siitä maksetaan.
Mikä siinä on niin vaikea uskoa, kun ei sovi niin ei sovi. Eikö tuo sopimus juurikin pitäisi olla joustava