Pussilakanahullu
Olen hullaantunut pussilakanoihin. Niitä pitäisi olla joka vuodenajalle eri värisiä. Talvella valkoiset ja vaaleansiniset, keväällä pastelleja, kesällä vihreää.
Mutta entäs näin syksyllä? Minkä väriset pussilakanat teillä on syksylle? Suositko jotain tiettyjä merkkejä?
Itseäni kiinnostaisi Pentikin satiinipussilakanat mutta hinta 90e on kovin paljon.
Kommentit (13)
Meillä on violetit pussilakanat juuri nyt. Taitaa olla jotain Finlaysonia, alesta ostettu. Muuten on liian kallista.
Jouluksi ostin juuri punaiset. Syksyllä voimakkaita värejä.
Pääsiäisenä muna ja sulkia kuvio.
Ruskeat sopii syksyyn. Vähän jotain oranssia somisteeksi.
Sini-ruskea-harmaa sopii mielestäni hyvin syksyyn ja talveen. Olen etsinyt sopivia mutta vielä ei ole löytynyt. Yleensä ostan Jyskistä.
Mä nukun silmät kiinni, eikä meidän vieraatkaan käy lakanoitamme tutkimassa. Mitä helvetin väliä niillä lakanoiden värillä on? Kunhan ovat puhtaat.
Vierailija wrote:
Mä nukun silmät kiinni, eikä meidän vieraatkaan käy lakanoitamme tutkimassa. Mitä helvetin väliä niillä lakanoiden värillä on? Kunhan ovat puhtaat.
Kerroin sen otsikossa ja toistin sen aloitusviestissä, mutta sinä et ymmärtänyt. No, tässä vielä uudestaan: pussilakanat ja niiden värit ovat minulle tärkeitä. Pidän siitä että niiden värit sopivat vuodenaikaan.
Ymmärrän toki että tämä asia ei sinulle ole tärkeä. Mutta sitä en jaksa tajuta että näit vaivaa ja tulit sen tähän ketjuun kertomaan.
Pentik, Marimekko, Finlayson ja Stokkan se Italialainen pussilakana.
90 euroa ei ole paljon. Pentikillä vielä kalliimpia pussilakanoita.
Vaihdan petivaatteet 2vkon välein, tyynyliinat viikottain, 3 settiä petivaatteita kaapissa ja silti tuntuu, että meinaa välillä ehtiä tulemaan "pölyinen" ja tunkkainen haju niihin. Eli miten ap saat ne lukuisat määrät petivaatteitasi pysymään raikkaina vaihtojen välillä?
Pesen 60 asteessa, käytän tuoksuvaa etikkaa hieman, kaappi ei ole likainen jne.
Verhoja, koristetyynyjen päällisiä, torkkupeittoja, niitä minä vaihtelen vuodenaikojen mukaan.
Pidän pimeänä vuodenaikana vaaleista vaihtoehdoista, eli valkoinen tai vaalea lakanasetti on hyvä näinä aikoina. Kun on enemmän päivänvaloa, vahvemmatkin värit sopivat. Mutta näin tämä siis on yksilöllistä maun mukaan.
Vierailija wrote:
Vaihdan petivaatteet 2vkon välein, tyynyliinat viikottain, 3 settiä petivaatteita kaapissa ja silti tuntuu, että meinaa välillä ehtiä tulemaan "pölyinen" ja tunkkainen haju niihin. Eli miten ap saat ne lukuisat määrät petivaatteitasi pysymään raikkaina vaihtojen välillä?
Verhoja, koristetyynyjen päällisiä, torkkupeittoja, niitä minä vaihtelen vuodenaikojen mukaan.
onko sun lakanakaappi huoneen nurkassa? Mahdollisesti ulkoseinän ulkonurkassa? Se on kylmempi kuin huone ja siksi sinne tiivistyy huoneilmasta kosteutta. Se tuntuu tekstiileissä tunkkaisena hajuna.
mulla on lakanakaappi huoneen sisäseinällä. Se pysyy kuivana ja hajuttomana. Lisäksi mulla on rosmariini/laventelipusseja hyllynnurkassa antamassa tuoksua ja karkottamassa hämähäkkejä/koita (vaikka ei ne lakanoista ole kiinnostuneet, vaan silkki- ja villavaatteista).
Minulla on kesällä keltaiset, pikkujoulu kaudesta ystävänpäivään punaiset/punakuvioiset, välikausina beiget.
Vierailija kirjoitti:
Minä mankeloin lakanat ja tyynyliinat. Onhan siinä työtä, viikata lakanat mankeliin, mutta pidän sileästä tunteesta. Mankelointi tiivistää kankaan pinnan, niin siihen ei pöly niin tartu. Tai näin äitini sanoi ja minä uskoin, tieteellisiä faktoja minulla ei ole. Pesen vaaleat värit 90 asteessa, tummat 60 asteessa. Kuivatan kylmällä vintillä, johon tulee ulkoilmaa.
Valkoiset sopii syksyynkin.