Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAROKAA Klarnaa ja etenkin Skimsin verkkokauppaa!

Vierailija
28.10.2023 |

Klarna lupaa ostajaturvan, mutta nettisivuilla ei lue, että jos reklamaatioprosessi kestää yli 14 päivää se raukeaa ja ostoturva lähtee.

Tilasin Skims Eu:sta yöpukuja, joista yksi oli käytetty. Palautin sen reklamaation jälkeen ohjeiden mukaan yhdessä toisen tuotteen kanssa.

Tilasin Klarnan laskulla siksi, että minulla on joku turva ostajana. Palautuksesta hyvitettiin vain toinen tuote, ei toista.

Reklamoin Klarnalle ja Skimsille. Skims väitti, että olen palauttanut vain likaisen asun, en sitä toista.

Klarna avasi reklamaation. Seuraavassa viestissä Skims myönsi, että molemmat tuotteet ovat sittenkin heillä, mutta laskun mitätöinnissä menee aikaa.

Välitin tiedon Klarnalle, joka sulki reklamaatioprosessin omalla ilmoituksellaan, vaikken ollut saanut hyvitystä.

Siirsivät eräpäivää odotellessa laskun mitätöitymistä.

Sitten Skims laittoi viestin, että hetki kestää vielä että mun olis pitäny lähettää tuotteet ERI PAKETEISSA, varastosaldo ei täsmää ja että pahoittelut nyt.

Odotin. Ilmoitin Klarnalle. Eräpäivää siirrettiin taas.

Nyt tuli Skimsiltä viesti, että en olekaan palauttanut sitä likaista vaatetta, vaan sen toisen?!  Väittivät että olen pitänyt sen paskaisen alusasun itselläni ja he hyvittävät kunhan olen postittanut sen heille.

Että eivät hyvitä laskua.

Kaikesta on meilit tallessa ja välitin ne Klarnalle; vastaus: VALITETTAVASTI LASKUNNE REKLAMAATIO MÄÄRÄAIKA ON UMPEUTUNUT JA OSTOTURVA RAUENNUT! Klarna siis päätti reklamaatioprosessin yksipuolisesti silloin aiemmin ja kuulemma sitä ei voi uudestaan avata. Ei voi, vaikka ongelma ei ikinä ratkennut.

Nyt mulla on sadan euron lasku tuotteesta, josta on kirjallinen vahvistus että tuote on palautunut myyjälle, siitä on luvattu hyvitys ja Klarnan mukaan 14 päivää olisi ollut aikaa reklamoida lisää, jotta voisin vedota ostoturvaan.

Ei voi reklamoida tuotteesta jos kauppa ilmoittaa että hyvitys on kyllä tulossa.

Klarnaa ei siis kiinnosta, vaikka mustaa valkoisella on näyttää että Skims kusettaa.

Onko muille käynyt näin ja mitä ihmettä voin tehdä?!  Millaisia oikeuksia meillä kuluttajilla on, voiko se mennä niin että joudun lopulta maksamaan tuotteen, joka todistetusti on jo palautettu?!

Onko muilla vastaavia kokemuksia?!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luottokortit mutta tilausta tehtäessä se ei toiminut maksutapana Skimsillä. Olen tilannut ennenkin sieltä ongelmitta. Palautus näemmä ei onnistukaan.

ap

Vierailija
22/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jos verkkokaupassa ei visa käy, niin saa mun puolesta olla tilaamatta. Mikään tavara ei ole mulle niin elintärkeä, että alkaisin Klarnan kanssa pelleilemään. Enkä suosittele kellekään muullekaan. Kaikki toimii kyllä ok siihen asti, kunnes joutuu tekemään palautuksen, reklamaation tai tulee joku muu sählinki. Silloinhan se vasta mitataan se asiakaspalvelun osaaminen. Ja se on valitettavasti nolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enää Klarnaa. Luottokorttia ei ole. Tilaan vain luotettavilta myyjiltä ja vain Suomesta.

Vierailija
24/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaaha Trust Pilotin viimeisimmät ja Klarnan Facebookin kommentit!

Vierailija
25/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut milloin mistäkin tuotteita ja valinnut Klarnan maksuvaihtoehdoksi, jos se on ollut käytettävissä. Ei ole ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
26/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan tilaa mitään verkkokaupoista.

Vierailija
27/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloituksesta. 

Itse olen käyttänyt Klarnaa silloin tällöin, mutta taidampa lopettaa, vaikka ongelmia ei olekkaan (vielä) ilmennyt. 

Vierailija
28/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kysymys on vain 100 eurosta. Pahempaa menettää rahat jossain 10 000 e kaupoissa. 

Vierailija
29/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt Klarnaa jo vuosikaudet, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Olen saanut hyvitykset, kun esim Kiinasta tilaamani tuote ei koskaan saapunut minulle, ja tein siitä reklamaation. Ap'n tapauksessa syyttäisin ongelmista Skimsiä, joka on syypää koko sotkuun. Klarna on siinä puun ja kuoren välissä, kun myyjä ja ostaja väittävät eri asioita. Enpä yhtään ihmettelisi, jos Klarna joutuu useinkin epärehellisten asiakkaiden huijauksen kohteeksi ja siltä yritetään perusteettomasti saada laskuja mitätöidyksi. Ihmiset on hirveitä valehtelijoita 🤷‍♀️