Millä 40kiloa ylipainoa pois?
Kommentit (38)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Elämäntapamuutos.
Olet sitä mitä syöt. Nälässä ei tarvitse olla kun valitset ravitsevaa ruokaa. Turhat suklaapatukat pois ja päivittäinen irtokarkki.
Vai peitätkö jotain ongelmaa ylensyönnillä?
Kyllä peitän.
Sinun täytyisi löytää syömisen sijaan muita keinoja ongelmasi käsittelyyn.
Niin täytyisi. Terapiat ei ainakaan auta.
ei tietenkään auta. Sokerin vaihtaminen alkoholiin, heroiiniin, tupakkaan, veikkauspeleihin sitävastoin auttaa.
you go junky!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Juurihan sinä olit iloinen kiloistasi. Sinä olet kyllä yksi varsinainen tuuliviiri.
Olen ihan tyytyväinen näinkin. Olisi vaan kiva shoppailla ja ostaa vaatteita.
Millä rahalla?
Mites tän sun uuden valoisan uskonnollisuuden kanssa on käynyt? Sunhan piti olla kaikkeen tyytyväinen eikä yrittää enää muuttaa mitään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Juurihan sinä olit iloinen kiloistasi. Sinä olet kyllä yksi varsinainen tuuliviiri.
Millä rahalla?
Kyllä mulla sen verran rahaa on.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Millä rahalla?
Niillä mitkä säästyy ruuasta
Vierailija wrote:
Mites tän sun uuden valoisan uskonnollisuuden kanssa on käynyt? Sunhan piti olla kaikkeen tyytyväinen eikä yrittää enää muuttaa mitään.
Mä olen tyytyväinen näinkin. Olisi hoikkana vaan helpompi ostaa vaatteita ja parempi valikoima. Nyt joutuu kaupasta ostamaan sen mikä sopii päälle.
Sinähän olet sinnikkäästi pitänyt tuota samaa levyä päällä jatkuvalla toistolla. Valittelet kun et jaksa laihduttaa, liian vähän syöminen kiukuttaa ja urheilusta ei ole apua. Ei me voida laihduttaa sinun puolesta, vaan sinun pitää ottaa oikeasti ohjat itsestäsi ja päättää että teet sen muutoksen vaikka miten tympisi.
Leikkaukseen ei pääse ellei ole laihduttanut tiettyä määrää joten siihenkään ei suorilta pääse, se on myös pitkä prosessi.
Ne lääkkeet taas, noh, joillakin toimii mutta niissä on myöt omat vaaransa ja tietoinen riski pitää niidenkin kohdalla ottaa.
Vierailija wrote:
Sinähän olet sinnikkäästi pitänyt tuota samaa levyä päällä jatkuvalla toistolla. Valittelet kun et jaksa laihduttaa, liian vähän syöminen kiukuttaa ja urheilusta ei ole apua.
Sekoitat nyt ap:n eli Ammattivalittajan johonkin toiseen. Samaa levyä Valis toki pitää päällä mutta ei kyllä ikinä ole syönyt liian vähän, saati urheillut. :)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sinähän olet sinnikkäästi pitänyt tuota samaa levyä päällä jatkuvalla toistolla. Valittelet kun et jaksa laihduttaa, liian vähän syöminen kiukuttaa ja urheilusta ei ole apua.
Sekoitat nyt ap:n eli Ammattivalittajan johonkin toiseen. Samaa levyä Valis toki pitää päällä mutta ei kyllä ikinä ole syönyt liian vähän, saati urheillut. :)
Kyllä mä kotona kuntopyöräilen. Ulkona tosin en voi huimauksen takia paljoa liikkua.
Vierailija wrote:
Jos lihavuuteen olisi keksitty jokin helppo ratkaisu, niin kai me kaikki maapallolla oltaisiin hoikkia.
Aika vähän oli lihavia 50-60 vuotta sitten ja sitä ennen. Mikä lienee se senaikainen helppo ratkaisu ollut. Olisiko ollut fyysinen työnteko ja hyvin yksinkertainen syöminen. Nykyään liioitellaan kaikessa, syömisessä ja sokeria kaikkialla ja luullaan, että kaikenlaiset mieliteot pitää mättää heti mahaan.
Näin onnistut:
- 16/8 pätkäpaasto eli 2 ateriaa 8 tunnin syömisikkunan sisällä.
- sokeri ml. hedelmät, peruna, kotimaiset viljat sekä maitotuotteet pl. voi, juusto ja ranskankerma pois.
- ehdoton ei keinomakeutetuille juomille, vesi on parasta.
- yksi vapaavalintainen ateria esim. pieni annos pastaa kerran viikossa, ei mitään mättöpäiviä!
- kaloreiden laskeminen on turhaa.
- herkutteluun tuoreet marjat ja pähkinät, tummaa suklaata satunnaisesti.
- 1 dl keitettyä riisiä tai 2 hapankorppua voi syödä pari kertaa viikossa.
- 8 tunnin yöunet.
- punnitus joka aamu
- liikuntaa vain liikkuvuuden ylläpitämiseksi ja mielen virkistämiseksi, arkiaktiivisuutta väh. 7500 askelta päivässä.
Muutat elintapoja asia kerrallaan. Muuten harva jaksaa dieettejä. Eli laitat viikon ajalta kaikki syömiset ylös, jotta näet mitä oikeasti syöt. Sitten alat vaihtamaan epäterveellisiä terveellisiksi pikku hiljaa. Omat syömiset voi yllättää, kun ne oikeasti listaa. Valitse sellaisia terveellisempiä asioita, joista pidät.
Ja otat liikunnan osaksi elämää. Sekin pikku hiljaa. Pieni lenkki joka päivä ja siitä sitten lisäät ajan kanssa.
Mitään radikaaleja muutoksia ei kannata tehdä, harva niitä jaksaa pidemmän päälle. Ihminen on rutinoitunut olento, uudet rutiinit pitää tuoda elämään hiljalleen. Unohda suora kg-tavoite, vaan lähde luomaan terveellistä elämää ylipäätään. Paino tippuu kyllä myös.
P.S. Juo riittävästi vettä, pitää näläntunteen poissa. Ja nuku 7-8 h yössä, auttaa painonhallinnassa.
Vierailija wrote:
Näin onnistut:
- sokeri ml. hedelmät, peruna, kotimaiset viljat sekä maitotuotteet pl. voi, juusto ja ranskankerma pois.
- yksi vapaavalintainen ateria esim. pieni annos pastaa kerran viikossa, ei mitään mättöpäiviä!
- 8 tunnin yöunet.
- punnitus joka aamu
- liikuntaa vain liikkuvuuden ylläpitämiseksi ja mielen virkistämiseksi, arkiaktiivisuutta väh. 7500 askelta päivässä.
Lihavuusleikattuna en voi syödä vain kahdesti, koska mahaan mahtuu 1 dl kerrallaan ja sitten olen täynnä kuin turusen pyssy.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Näin onnistut:
- 8 tunnin yöunet.
- punnitus joka aamu
Lihavuusleikattuna en voi syödä vain kahdesti, koska mahaan mahtuu 1 dl kerrallaan ja
Ai sut on jo leikattu ja olet lihonut 40kg sen jälkeen?
Lihavuusleikatun tulis varmaan noudattaa sitä annettua ruokavaliota ja nämä ohjeet toimii ei-leikatuille lihaville.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Näin onnistut:
- 8 tunnin yöunet.
- punnitus joka aamu
Lihavuusleikattuna en voi syödä vain
ei kun olen laihtunut jo n 50 kiloa leikkauksen jälkeen. Nyt paino junnaa. Tiputettavaa vielä n 25 kiloa
ei ap
Stressin välttäminen, lepo, mieluisat harrastukset, oma aika ja riittävä uni. Näistä se lähtee. Sen jälkeen on energiaa alkaa liikkua ja miettiä ruokailuja tarkemmin. Siitä se sitten lähteekin tippumaan, alkuun melkeinpä itsestäänkin jo kunhan nuo perustat saa ensin kuntoon ja kun pudotettavaa on paljon.Väsyneenä hermorauniona sitä hakee hetken helpotusta herkuista, sohvalle kaatumisesta ja telkkarista niin paljon helpommin. Väsyneenä ei jaksa vastutaa kiusauksia.
Ei tuota määrää tarvitse edes mitenkään erikoisesti laihduttaa. Itse olen "laihduttanut" 34kg tekemättä käytännössä mitään. Jätin vain herkut pois ja yritän muistaa syödä vähän tasaisemmin. 34kg suli itsekseen pois tällä, en edes lisännyt liikuntaa. Nyt paino on jumittunut ja pitää sitä liikuntaa lisätä, niin lähtee vielä loputkin.
Ja lisään vielä, en ole joutunut olemaan nälässä, mitä monet pelkäävät kun painoa pitää alkaa tiputtamaan.
Jason Fung sanoisi, että sinulla on 40 kg vararavintoa mukana, joten voit hyvin lopettaa syömisen kuukaudeksi.