Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestätkö nälän tunnetta vai syötkö heti jotain jos vatsa vaikka kurisee/muljahtaa?

Vierailija
28.10.2023 |

Mulla on tapana pitää "paastopäiviä" eli en nyt koko päivää ole syömättä mutta illan ainakin. Ihan painonpudotustarkoituksessa ja pikku hiljaa onkin laskenut 5 kg 1,5 vuoden aikana vaikka muuten herkkuja yms tulee syötyä sitten muina päivinä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kestän mä vähän aikaa, mutta mun pitää kyllä syödä säännöllisesti eikä paasto tulisi kysymykseenkään. Jos en syö kunnolla, saan ikäviä oireita kuten pahoinvointia ja heikotusta.

Vierailija
2/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntikausia saattaa maha huutaa nälkäänsä ennen kuin syön. Ei mitään vaikutusta painoon, läski on ikuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kestän paremmin. Olen aina ollut hoikka ja 3-kymppisenä tuli muutama lisäkilo, huomasin että en enää ikinä tuntenut nälkää vaan mussutin leipää tai muuta kokoajan. Lopetin välipalat ja nälän tunne palasi ja normipaino.

Vierailija
4/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet ovat maailman huonoimmat ruoat. Kommunisti on tietenki eri mieltä.

Jos pilleri, lääke ei ole ruokaa niin mitä se on?

Vierailija
5/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän nälkää ja vähän nautinkin siitä. Ei näläntunteesta tarvi heti hätääntyä. Meillä on länsimaissa kaikki ruoka käden ulottuvilla. Kivikautiset aivomme vaan luulevat että menehdytään heti jos vähän näläntunne tulee. Ei menehdytä. 

Vierailija
6/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkän tunne on ohimenevä

Vierailija
7/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-48 tunnin paasto on terveellistä, sen voi googlata.

Näläntunne ei ole sama asia kuin että täytyisi syödä.

Vierailija
8/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa hieno ihminen. Onneksi olkoon!

Vierailija
9/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oletpa hieno ihminen. Onneksi olkoon!

Mitä ihmettä nyt taas näitä vastauksia... Kävin pitkästä aikaa vaa'alla niin tuli siitä mieleen kysyä, en todellakaan ylistääkseni itseäni. Hei nyt haloja vaan kaikille ja valoja päälle.

Vierailija
10/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla en kestä nälkää. Syön ensimmäisenä herättyäni, koska minulla on muuten niin heikko olo, etten jaksa tehdä mitään. Ja tulee syötyä liikaa. Olen kokeillut syödä enemmän illalla tai ei syödä mitään mutta aina sama tulos. Nälkä on. Päivät menevät ilman näläntunnetta ja normaalin kokoiset ruoka-annokset riittävät.

Vierailija
11/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Aika helpostikin jopa.

Vierailija
12/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaslääkkeen takia en vik syödä heti aamulla mitään, van pitää odottaa joku aika eli työaamuina siirrän aamupalan työpaikalle. Tästä on edetty nyt pätkäpaastoon eli pyrin 16:8 -tahtiin. Yllättävän helppoa ollut ja näläntunne siedettävä. Painokin tippunut maltillisesti. Tämä kaikki tuo onnistumisen olon. 

Vierailija
13/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole nälkä jos vatsa kurnii ja tuntuu tyhjältä. Biologinen nälkä on eri asia. Nälkä ei ole tunne vaan fyysinen tila. Se mitä yleisesti kutsutaan näläksi on ohimenevä tunne, ja se menee ohi ilman vatsan täyttöä. Kohta ei ole "nälkä."

Oikea nälkä iskee neljäntenä paastopäivänä.

Vierailija
14/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ja ainoastaan jos aika on minun puolellani

Sano minun sanoneeni tämän!

Vierailija
15/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä vatsaan.siitä se näläntunne usein johtuu että juo liian vähän vettä.en usko että isovanhempani olivat jatkuvasti mussuttamassa jotain ja ihmiset olivat hoikkia. Jälleen kerran lukekaa historiaa niin voi oppiikin jotain.

Vierailija
16/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee näläntunne 10-11 aikaan ihan sama mitä olisin syönyt aamupalaksi. Se menee ohi noin vartissa. Lounaan syön 12-13 aikaan. Jos olen kuntoillut aamulla saatan "kympin" nälkään syödä kourallisen pähkinöitä ja lasin vettä, sillä jaksaa lounaaseen.

Vierailija
17/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle tulee nälän tunne, niin kohta tulee migreeni.

En ole saanut selville, aiheuttaako nälkä migreenin vai lähestyvä migreeni sen näläntunteen.

Vierailija
18/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei juurikaan tule nälän tunnetta. Jossain vaiheessa iltapäivää vaan ihmettelen huonoa oloa ja tajuan, etten ole syönyt mitään sen aamuisen hedelmän ja teen jälkeen. Jos ruokaväli venyy liian pitkäksi, en saa huonon olon vuoksi syötyä. Pitää varmaan pistää hälytys päälle, ja syödä jonkin aikaa kellon mukaan. 

Vierailija
19/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän aika hyvin, mutta kyllä nälkäkiukku ja heikotus ovat minullekin tuttuja.

Nuoruuden syömishäiriö kummittelee vielä takaraivossa, joten tunnen jopa tietynlaista tyytyväisyyttä nälän tunteesta. En ole tunnesyöjä, joten tunnistan aika hyvin, milloin on oikeasti ns. nälkä, eli sokerit alhaalla.

Normipaino, joka pysyy suht hyvin hallinnassa. Jos meinaa karata, niin syön kevyemmin muutaman viikon. Silloin tuo nälän tunteen sieto on hyvin hyödyllinen.

Vierailija
20/24 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia ollut 16:8 pätkäpaastolla enkä tunne nälkää oikeastaan koskaan. Syön lounaan klo 12-13 ja päivällisen klo 18-20, muina aikoina en mitään.

Normaalipainoinen N43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi