Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisi muistuttaa: Varastettua pyörää ei saa varastaa takaisin itselleen, voi syyllistyä rikokseen

Vierailija
27.10.2023 |

Jutussa poliisi kertoo, että varastettu pyörä voi "laillisesti" olla uuden omistajan käytössä, jos varkaudesta on kulunut jo jonkin verran aikaa.

Mitä ihmettä? Meneekö se lain mukaan niin, että varastettu omaisuus siirtyy laillisesti varkaan haltuun tietyn ajan kuluttua? Eli kunhan ei jää kiinni kovin nopeasti, varkaasta tulee varastetun omaisuuden laillinen omistaja?

Vaarallista se toki voi olla ottaa oma omaisuus takaisin joltain päihdehemmolta.

https://yle.fi/a/74-20048361

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Suomi 2020-luvulla. Pyörävarkauksista ei seuraa mitään ja poliisi selvittää niitä lähinnä vahingossa. Jos kuitenkin menet kopauttamaan varasta nokkaan ja otat pyöräsi takaisin niin paikalla on minuutissa karhuryhmä ja 3-5 partiota pidättämässä sinut ja kysymässä paljonkos pyörävaras haluaa vahingonkorvausta. 

Olen itiksessä nähnyt, kun pyörävaras raahasi lukossa olevaa pyörää. Pyörän omistaja tuli ja kopautti sitä varasta eka pari kertaa  ja otti sen U-lukon ja laitto sen lukon varkaan kaulan ympäri ja lähti polkee himaan. Se varas huus lukko kaulassa, että toi lävi päälle auttakaa. LOL. Siinä se vinku lukko kaulassa.

Toivon todella, että tämä on totta. 🤣

Vierailija
62/62 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saako varastaa tilalle jonkin toisen pyörän? Itse olen tehnyt näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla