Miehillä on parempia vaatteita
En tiedä kuvittelenko vain mutta miesten vaatteet vaikuttavat olevan huomattavasti mukavampia. laadukkaampia ja tyylikkäämpiä kuin naisten. En halua naisena pukeutua vartalonmyötäisiin trikoisiin ja kynähameisiin vaan kaipaisin vaatetta joka istuu ja joka on oikeasti mukava, hyvä ja laaduskasta materiaalia.
Ehkä tämä johtuu etten ole koskaan tuntenut olevan kovin naisellinen nainen. En halua tekokynsiä, en irtoripsiä enkä kasvohoitoja. Tykkään myös miesten hajustetuista vartalonpesuaineista, ne tuoksuvat paremmalle kuin naisten.
Muita joilla samoja ajatuksia?
Kommentit (69)
Vierailija wrote:
No käytä niitä miesten vaatteita sitten, niitä voi ostaa kaikki
Tai mene jonnekin muualle kun sinne ruotsalaiseen halppisketjuun.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Niin ostankin. Mutta miksi naisille tehdään vain kuraa? halpamuotia joka hajoaa parin pesun jälkeen.
Miksi tekemisen sijaan istut nillittämässä ongelmasta?
Pitäisikö perustaa vaatetehdas?
Kyllä se on vuonna 2023 ihan okei olla lesbo. Ei siitä tarvii oma keskusteluketjua väsätä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ongelma on muuallakin kuin ruotsalaisella ketjulla. Samaa kuraa myy veromodat, kaupat, kaikki nettikaupat... Ehkä olen väärässä mutta olen lukenut että englannista voisi saada kunnon vaatetta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Niin ostankin. Mutta miksi naisille tehdään vain kuraa? halpamuotia joka hajoaa parin pesun jälkeen.
Miksi tekemisen sijaan istut nillittämässä ongelmasta?
Pitäisikö perustaa vaatetehdas?
Ihan voi aloittaa tekemällä omat vaatteensa.
Vierailija wrote:
Kyllä se on vuonna 2023 ihan okei olla lesbo. Ei siitä tarvii oma keskusteluketjua väsätä.
Tuossa oli muuten hyvin tiivistettynä palstan trollien nykyinen taso.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ongelma on muuallakin kuin ruotsalaisella ketjulla. Samaa kuraa myy veromodat, kaupat, kaikki nettikaupat... Ehkä olen väärässä mutta olen lukenut että englannista voisi saada kunnon vaatetta.
No, joo olisi pitänyt olla tarkempi ja puhua Skandinavian ’muotimerkeistä’.
Yksi tärkein syy miksi yritän aina ostaa miesten vaatteita, jos vain suikin löydän sopivan kokoisena, on että niissä on aina taskut. Naisten vaatteista ne yleensä puuttuvat kokonaan tai sitten ne on tosi pienet. Miesten takeissa esim. on isot taskut ja jopa povitaskut ja niihin saa helposti mahtumaan puhelimen ja lompakon. Ei tarvii aina raahata laukkua mukana.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Filippa K
Arket
A Days March
COS
Asket
Colorful Standard
Samsoe Samsoe
Tiger of Sweden
Twothirds
Folk
YMC
Siinä pieni lista laadukkaista naisten vaatevalmistajista, ole hyvä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuossa oli muuten hyvin tiivistettynä palstan trollien nykyinen taso.
Ihan asiaahan siinä kirjoiteltiin. Eikö muka sinusta ole ok olla lesbo?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Suomessa on maasta poistuminen ihan sallittua.
Olen jo vuosia ostanut ja yhä välillä ostan vaatteita miesten puolelta, jos ne vaan sopii ja istuu. Käytän yleensä miesten vaatteissa kokoa XS/S.
Se on ihan totta, että ne on laadukkaampia, kankaat on paksumpia, materiaalit parempia ja kestävät kulutusta sekä pesua pidempään menemättä nuhjuisiksi ja nyppyisiksi. Esim. miestenvaatteissa löytää yhä 100% puuvillaa olevia paitoja ja puseroita kohtuuhintaan, kun taas naisille ne on yleensä polyesteriä, akryyliä jne. tai jotain sekoitekuituja, jotka nyppyyntyy äkkiä. Miesten vaatteet kestää myös ongelmitta pesua 60asteessa ja kuivausta rummussa menemättä yhtään miksikään siitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Filippa K
Arket
A Days March
COS
Asket
Colorful Standard
Samsoe Samsoe
Tiger of Sweden
Twothirds
Folk
YMC
Siinä pieni lista laadukkaista naisten vaatevalmistajista, ole hyvä.
Ja idea parkin sijasta kannattaa mennä helsinki outlettiin.
Kyse on mielikuvista miehekkään ja naisellisen pukeutumisen suhteen. Miesten asut ajatellaan jämäkämmiksi, joten materiaalit ja muodot ovat sen mukaisia. Naisten vaatteiden ajatellaan tuovan esiin naisvartalolle miehiä ominaisempaa kurvikkuutta, mikä toteutuu ohuemmilla, laskeutuvilla materiaaleilla ja malleilla.
Ainakin urheilu- ja vapaa-ajanvaatevalmistajilla samanlaista laatua on molemmille sukupuolille (tai vartalotyypeille, miten vain). Myös muilla esimerkiksi Marimekolla tätä tasaveroisuutta näkyy. Unisex-mallistoja on monta. Moni nainen ei kuitenkaan voi valita vaatetta, jossa mallivartalon on kuitenkin käytännössä ajateltu olevan muodoiltaan suora eli miehinen tai lapsenomainen.
Aloittajan tuntemuksissa vaikka kosmetiikan suhteen on kyse mausta, ei laadusta, luulen. Onhan toki unisex-tuoksujakin, mutta jokainen voi sukupuolesta riippumatta käyttää, mitä haluaa.
Niinhän se menee, että laatu maksaa vaatteissakin. On myös puuvillaa ja sitten on "puuvillaa". Samoin kuin on nahkaa ja sitten on "nahkaa". Jos haluaa hyvää ja kestävää vaatetta, niin silloin pitää laittaa pätäkkää pöytään - oli sitten nainen tai mies.
Tietenkin ne ovat paremman laatuisia kuin naisten. Harmi vaan, että miesten housut eivät sovi minulle ja takitkin sopii huonosti, koska ne ovat tehty jollekin leveäharteiselle, jolla ei ole lannetta.
Oletteko muuten huomanneet, että naisille on todella vähän talvityövaatteita?
Vierailija wrote:
Niinhän se menee, että laatu maksaa vaatteissakin. On myös puuvillaa ja sitten on "puuvillaa". Samoin kuin on nahkaa ja sitten on "nahkaa". Jos haluaa hyvää ja kestävää vaatetta, niin silloin pitää laittaa pätäkkää pöytään - oli sitten nainen tai mies.
Hinta ei todellakaan ole laadun tae. Ja tässä nyt pointina muutenkin on, että jos ostat 20 eurolla naisten 100% puuvilla t-paidan, se on mitä todennäköisimmin ohutta kangasta, jossa on säännöllisessä käytössä reikä jo viimeistään puolen vuoden jälkeen. Kun taas ostat 20 eurolla miesten 100% puuvilla t-paidan, se kestää, kestää ja kestää. Ajan kanssa ehkä väri haalistuu, joku sauma pettää ja kangas pehmenee käytössä, mutta ei reikiinny.
Olen jo vuosien ajan ostanut suurimman osan neuleista ja t-paidoista miesten osastolta. Usein olen ostanut pitkiä housujakin herrainvaatehtimosta. Ne istuvat minulle paremmin, koska lantioni ei pullistele sivuilta ulospäin.
Tätä se on kun ne miehet ei tykkää käydä ostoksilla. Maksavat mieluummin siitä että housut kestää kymmenen vuotta kuin että ne näyttää elastisen hyvältä.
Sitä ostetaan, mitä kaupasta löytyy.