Pyyhkijänsulat ylös talvella?
Kuinka moni nostaa? Ja ei, en tarkoita ajon aikana...
Luin jostain alan lehdestä, että jouset kuluu. Äsken vein auton huoltoon ja kysyin asiasta, johon vastattiin, että ei kannata riskeerata, kyllähän ne voi kulua.
Naapurin mielestä ei vaikuta mitenkään. Mitä mieltä täällä ollaan? Näyttäis olevan aika yleinen tapa.
Kommentit (12)
En nosta, mulla on talvella aina vanha matto tuulilasilla ja pyyhkimet sen päällä.
En nosta, on lämmitettävä tuulilasi joka lampenee todella nopeasti ja sulattaa myös jäätyneet sulat.
Mulla vähän samantyyppinen systeemi. -ap
En nosta auto aina n. 20 asteinen kun lähden matkaan.
Pyyhkijänsulat jäätyy kiinni lasiin. Irroitettaessa ne sina vähän vaurioituvat saati jos käynnistää pyyhkimien toiminnan.
Kesällä taas ne kuluvat ja tarttuvat kiinni kuumaan tuulilasiin auringonpaisteessa.
Mulla on auto taivasalla talvet(kin) ja sisälämmitin ei riitä sulattamaan sulkien alta. Käsipelillä loput, vaikka auto muuten lämmin. Oli pieni huopa, joka varsin kätevä, mutta mies hävitti, kun "mitähän naapurit ajattelee"...no, siinäpä skrapailee...
-ap
Jousien jännitys voi heikentyä. Jos niin käy, ne eivät enää paina sulkia yhtä voimakkaasti lasia vasten ja pyyhkimisjälki voi olla huonompi.
En näe tarpeelliseksi nostella sulkia ylös. Skrapaan varovasti sulat irti tuulilasista, jos ei ole mahdollisuutta käyttää sisätilan lämmitintä, joka sulattaa myös tuulilasin.
Ei ole tarvetta, saan auton lämpiämään puhelimesta samalla kun harjaan hampaitani aamulla. Tuulilasi sulaa 8min vaikka olisi -10 pakkasta.
Olkoot jäässä, eihän niitä pakkasella tarvita.
Vierailija wrote:
Olkoot jäässä, eihän niitä pakkasella tarvita.
No onhan säässä sellaisia välimuotoja, kuin että sulat vielä jäässä lasin pinnassa, ja tuulilasi sula. Siihen sitten sataa lunta tai edellä ajava suhauttaa kunnon likaiset loskat silmille, niin milläs pyyhit.
Meillä Turussa usein tällainen keli, ja tämä jää on jotain niin pirullisen sitkeää, ettei mitään määrää, kun meri-ilma on kosteaa.
En nosta, mulla on talvella aina vanha matto tuulilasilla ja pyyhkimet sen päällä.