Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko aamupala tosiaan päivän tärkein ateria?

Vierailija
27.10.2023 |

En ole ikinä oikeintykännyt syödä aamuisin. Saan ainoastaan kupin kahvia alas. Syön vasta puolenpäivän jälkeen. Nälkä ei ole ollut. 

Mistä olen jäänyt paitsi? Kovasti olen saanuti hmettelyjä ja toisinaan torujakin kun näytän huonoa mallia teinille, joka myöskään ei halua syödä aamuisin,enkä ole häntä pakottanut.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo appelsiinimehua ja Kellogsia rasvattoman maidon kera pitää nauttia aamuisin, niin kuolema korjaa mahdollisimman pian.

Vierailija
2/11 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä yleensä sanotaan että aamupala on päivän tärkein ateria, ja samalla päivän ainoa ateria joka ei lihota, kun päivän aikana ehtii kuluttaa kaiken pois.

Itse en saa päivää kunnolla käyntiin jos en syö riittävää aamupalaa. Mutta tiedostan etteivät kaikki ole kanssani samanlaisia, ja tunnen useita ihmisiä joille ei maistu ruoka aamuisin. En minä heitä toru asiasta mitenkään, ei se ole minun asiani että miten kenellekin maistuu ruoka aamulla. Jos itselleni ei aamupala meinaisi maistua, en minäkään silloin söisi aamuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään kolmelta iltapäivällä ja syön joskus viideltä eka kerran. On se tärkeää syödä kun herää.

Vierailija
4/11 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölmö väite.

Kaikki ateriat ovat tärkeitä.

Ihmisen pitää syödä silloin kun on nälkä huomioiden saadun ravinnon määrän ja kulutuksen välinen suhde sekä ruuan tervellisyys.

Vierailija
5/11 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä mainoslause se on, yhtä puppua kuin 10000 askelta.

Vierailija
6/11 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän kuin lähtisi tyhjällä tankilla ajelemaan, jostain se energia on otettava joten se otetaan sitten kropasta itsestään. Ei kai ylipainoisilla niin haitallista.

Vierailija
7/11 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiaa pitää olla ladattuna päivän kulutusta varten. Mitä sitä illalla tukevasti syömään kun ei ole kulutustakaan.

Vierailija
8/11 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä aamupala tarkalleen määritellään, päivän ensimmäinen ateria vai joku kellonaikoihin sidottu?

En syö muutamaan tuntiin heräämisen jälkeen enkä illalla muutamaan tuntiin ennen nukkumista. Vähän niinku aikaikkunallinen pätkäpaasto, mutta en laske tunteja. Ja olen kokeillut syödä heti herättyäni, sen jälkeen olikin nälkä pitkin päivää. Sama homma, jos syön ihan illalla, aamulla on herättyäni nälkä. Lihon herkästi, mutta kun syön kuten hyvältä tuntuu, niin paino pysyy kurissa helposti. En siis noudata mitään suosittelua, joka kannustaa syömään enemmän kuin tarve vaatii.

Vierailija
9/11 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivän ekat kiinteät vasta 10-12 välillä. Herään aamuvarhaisella, otan lasillisen vettä ja lähden töihin. Töissä saatan juoda vettä, jos janottaa.

Ennen pakkosöin aamulla, joka mikä johti lihomiseen. Lisäksi oli todella ällö olo koko aamun ja päivän loput syömiset meni joko välipalasteluksi tai ahmimiseksi.

Kun taas jätin aamupalan pois, järkevöityi päivän ateriat; lounas, päiväkahvi, päivällinen, iltatee.

Vierailija
10/11 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman empiriani perusteella aamulla ei tarvitse syödä mitään. Itsekään en normaalisti syö ennen lounasaikaa. Tänäänkään en ole syönyt vielä mitään, kaksi kuppia kahvia tosin olen juonut. Sängystä nousin vähän ennen yhtätoista. Ja normaalipainossa olen, enkä koskaan ole painanut enempää kuin 63 kg. Pituutta 175cm, eli ei ole myöskään lihottanut tämä aamupalattomuus.

Vierailija
11/11 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikopalat ovat päivän tärkeimpiä aterioita ja niitähän voi syödä yölläkin!