Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä kuumissa maissa naiset yhdistää meikkaamisen ja aurinkovoiteen käytön kasvoissa?

Vierailija
27.10.2023 |

Olen aina ihmetellyt tätä, kun jo Suomessa on tämä ongelma. Miten naiset hoitaa tän maissa missä aurinko porottaa tyyliin vuoden ympäri ja lämpöä on joku 40 astetta?

Kesällä teen niin, että laitan aurinkovoiteen ennen meikkaamista kun lähden ulos, mutta sitähän pitäis lisätä parin tunnin välein vähintään. Ei kai kukaan pese meikkejä pois, laita uutta kerrosta ja meikkaa uudelleen. Mutta ei sitä voidetta meikin päällekään voi laittaa. Kaiken lisänä kuumalla ilmalla tulee hikoilu.

Palan tosi helposti, enkä ole ikinä käsittänyt, miten nää kaksi asiaa saa menemään yhteen. :D

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kyllä meikin päälle aurinkovoidetta, koska hikoillessa se meikkikin katoaa naamasta kirjaimellisesti taivaan tuuliin. Sitten uutta kerrosta päälle. En kyllä meikkaa kovin paljon, jos aion olla auringossa, eli ei mitään meikkivoiteita tms. Se olis ihan toivotonta. En tiedä miten ne tekee, jotka laittaa kunnon pakkelikerroksen.

Vierailija
2/6 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa erityisiä kasvoille tehtyjä aurinkovoiteita, joissa on sekä aurinkosuoja että sävyttäviä elementtejä. Itse käytän sellaista suojakerroin 30 cc-voiteena täällä Suomessakin, koska sävy on kasvojeni iholle täydellinen. Ihan Sokoselta/Emotionista ja Ruohonjuuresta saa, merkki Laboratoires Biarritz Alga Mare.

Etelän maissa tulee toisaalta kesälläkin illalla ja yöllä säkkipimeää eikä silloin mitään kertoimia tarvitse ajatella. Normi sotamaalaus kehiin vaan silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, varmaan samoin kun minä, kun ei ole tätä ongelmaa. Käyttää meikin alle sopivaa aurinkovoidetta. En mä ainakaan ole ikinä lisännyt sitä päivän mittaan enkä ole palanut. Mutta eri asia sitten jos menee vaikka rannalle aurinkoon makaamaan tunneiksi tai koko päiväksi muuten aurinkoon - silloin kyllä täytyy meikkaaminen jättää minimiin ja käyttää runsaasti aurinkovoidetta.

Vierailija
4/6 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös meikin päälle suihkutettavaa aurinkorasvaa. Isolierinen hattu voisi olla myös ratkaisu?

Vierailija
5/6 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On olemassa myös meikin päälle suihkutettavaa aurinkorasvaa. Isolierinen hattu voisi olla myös ratkaisu?

Tälläsestä en ole kuullutkaan. :O 

Vierailija
6/6 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korealaisilla on hyviä kasvojen aurinkotuotteita (SPF 50) ja joissakin meikeissäkin on yhtä korkea suoja. Kun noita kerrostaa, niin luulisi pärjäävän. Plus hattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme