IS : Nyt puhuvat elättäjämiehet
Kommentit (42)
En voi yhtään ymmärtää. Aikuinen ihminen maksaa itse oman elämänsä kulut. En varmasti suostuisi maksamaan naisen elämää vaikka tekisi 110% kotitöistä ja olisi spaghaatissa odottamassa kun tulen töistä kotiin. Eikä se ennenkaikkea ole reilua ja hyväksi sille naiselle. M42
Vierailija wrote:
En voi yhtään ymmärtää. Aikuinen ihminen maksaa itse oman elämänsä kulut. En varmasti suostuisi maksamaan naisen elämää vaikka tekisi 110% kotitöistä ja olisi spaghaatissa odottamassa kun tulen töistä kotiin. Eikä se ennenkaikkea ole reilua ja hyväksi sille naiselle. M42
Et ymmärrä, koska sinulla ei ole varaa sellaiseen elintasoon. Sinun sosiaaliluokassa mies käy yksin lomamatkalla Tallinnassa sillä aikaa kun vaimo hoitaa iltavuoroa siivoojana. Saati että oleskelisit Saint-Tropezin huvilalla 3 viikkoa yksin sillä aikaa kuin vaimo elättää itsensä toisaalla. Perhe on yksikkö, mutta sitä ei luonnevikaiset ymmärrä.
Vierailija wrote:
Et ajattele parisuhdetta tiimityönä? Jokaisella on tiimissä oma tehtävä kykyjensä mukaan. Se, että joku ansaitsee vähemmän, ei tee tiimin jäsenestä vähempiarvoisempaa. Jonkun tehtävä voi olla toisten tiimiläisten hyvinvoinnista huolehtiminen. Jälkeläisten ”tuottaminen” ja näidenkin hyvinvoinnista huolehtiminen. On järkevää huolehtia hyvin lapsista, koska heissä on jatkumo. He huolehtivat tulevaisuudessa vanhempiensa hyvinvoinnista. Näin ajattelen omista lapsistani. Vaikka en itse juuri nyt ansaitse rahaa kovin paljon, on lapsista huolehtiminen panostus tulevaisuuteen.
Ei ole järkevää, että rahat jaetaan ansainnan mukaan. Pitää ajatella eteenpäin, sukupolvia eteenpäin. Näin omat vanhempani, isovanhempani ja isoisovanhempani ovat toimineet ja vauraus on karttunut.
Parisuhde on yhteiskunnan miniyksikkö. Yhteiskunnassakaan ei ole järkevää, että yksi ihminen tekisi kaiken tarvitsemansa työn yksin. On jaettu tehtäviä ihmisten kykyjen mukaan. On ajattelijoita, korjaajia, hoivaajia, opettajia jne.
Tämä on järkevää, voimme ostaa kaupasta jonkun toisen leipoman leivän, johon joku toinen on kasvattunut viljan. Meillä on valoa ja lämpöä, jonka joku toinen on tuottanut. Joku opettaa lapsiamme, toinen hoivaa sairaita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse en kyllä alkaisi elättää ketään naista, kyllä naisella kuuluisi myös tehdä hommia tämän yhteiskunnan eteen. Nainen mikä aarrearkku ole että sitä pitäisi elättää. :D
Et varmaan alkaisi, mutta tässäkin maassa tarvitaan niitä naisia ja miehiä jotka saavat useampia lapsia tulevaisuutta rakentamaan. Ei toimi nykysysteemi.
Ja äitiys on erittäin arvokas asia jota sietää suojella ja tukea. Aarrearkku nimen omaan. Isän ainakin tuo pitäisi ymmärtää.
On jo liian myöhäistä. Suomalaiset on kuoleva kansa. Parin sadan vuoden päästä pelkkä muisto vain.
Ikisinkkuus tuntuu aina vaan mielekkäämmältä vaihtoehdolta.
ihme ehtoja ja ehdollisuuksia parisuhteisiin, kas kun ei väsätä jotain 100-sivuista parisuhdesopimusta notaarin allekirjoituksella, että kummallekaan ei tule paha mieli tulevaisuudessa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse en kyllä alkaisi elättää ketään naista, kyllä naisella kuuluisi myös tehdä hommia tämän yhteiskunnan eteen. Nainen mikä aarrearkku ole että sitä pitäisi elättää. :D
Et varmaan alkaisi, mutta tässäkin maassa tarvitaan niitä naisia ja miehiä jotka saavat useampia lapsia tulevaisuutta rakentamaan. Ei toimi nykysysteemi.
Ja äitiys on erittäin arvokas asia jota sietää suojella ja tukea. Aarrearkku nimen omaan. Isän ainakin tuo pitäisi ymmärtää.
Paljon porsivat näen tavallaan rikkureina . Koska porsimattomuus on - vaikkakin tahaton- niin silti yhdenlainen mielenilmaus nykymenoa kohtaan.
Vierailija wrote:
Ikisinkkuus tuntuu aina vaan mielekkäämmältä vaihtoehdolta.
ihme ehtoja ja ehdollisuuksia parisuhteisiin, kas kun ei väsätä jotain 100-sivuista parisuhdesopimusta notaarin allekirjoituksella, että kummallekaan ei tule paha mieli tulevaisuudessa.
Miksi ihannoidaan meidän vanhempien suhteita? Mun äidillä oli tapana karata olkkariin ja pistää ovi kii. Opin jo viiden vanhana ettei äitiä sopinu häiritä. Iskä halusi jostain syystä puhua just tuolloin. Avioeron kolkutellessa ovella isä nukkui keittiössä jonne osti matkatelkkarin. Äiti jatkoi kaappijuopottelua siihen asti kunnes muutin. (Totaali ohi aiheen.Itseppä kysyit)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kaksi (tai kolmekaan) lasta tarkoita sitä, että vain toinen voisi käydä töissä. Ja enempää lapsia ei tarvita perhettä kohti tulevaisuuden rakentamiseksi.
Kaikki kunnia perheille, jotka ovat valinneet "perinteiset" roolit, mutta ei mitenkään ainoa vaihtoehto ole.
Vierailija wrote:
hei nainen töihin siitä
Naisethan käy töissä miehiä useammin. Naisten työllisyysprosentti on ollut suurempi, kuin miesten ja tänmä kertoo sen, että kun naisia on myös kotona hoitamassa lapsia, eikä heitä lueta työllisiin, niin miehet on paljon enemmän pois työelämän piiristä kuin naiset.
Vaikka naisset hoitaa kotona lapsia useammin, kuin miehet, he siitä huolimatta käyvät myös töissä useammin, kuin miehet.
Miesten työttömyysprosenttikin on isompi, kuin naisten.
Vierailija wrote:
Kenen luulisit suostuvan tekemään sinulle ilmaiseksi kaikki kotityt 110% ja olevan spaghaatissa, kun tulet töistä?
Jos haluat, että joku nuo sinulle valmiiksi tekee, täytyy sinun olla valmis maksamaan siitä.
Kukaan ihminen ei elä pyhällähengellä ja jos hän tekee töitä sinun hyvinvointisi eteen, tarvitsee hän siitä hyvästä palkan/elatuksen.
Ilmaisia lounaita EI ole.
Voi että nuo miesten "metatyöt". Minä tekisin mielelläni ruohojen leikkuut ja tavaroiden huollot ja uudelleen ostamiset, sähkön kilpailuttamiset ynnämuut. Menee ihan olematon aika noihin verrattuna kodin siivoamiseen, pyykkeihin, ruuanlaittoon ja lasten kasvattamiseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Seurustelukumppani kansis iskeä ulkomailta, tässä maassa kaikki kalastelee vaan helppoa rahaa :D
Kerrotko sen maan jossa on enemmän yleistä että molemmat käy töissä? Mielenkiinnolla jään odottamaan. Itse veikkaan että Suomi on kolmen parhaan joukossa töissä käyvien naisten suhteen.
https://www.oecd.org/els/family/LMF1_2_Maternal_Employment.pdf
Veikkasit väärin. Kärkikolmikko oli Slovenia, Portugali ja Ruotsi. Suomi pääsi kyllä EU:n keskiarvon yläpuolelle (hyvä me!) mutta ei kärkikymmenikköön...
Onhan tässä naisella aina iso riski, kun jää kotiin ilman koulutusta ja työkokemusta ja kun mies lähtee, niin loppuikäsi ruikutat jossain sossun luukulla ja koitat saada näkkileipää niille lapsillesi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Paljon porsivat näen tavallaan rikkureina . Koska porsimattomuus on - vaikkakin tahaton- niin silti yhdenlainen mielenilmaus nykymenoa kohtaan.
Turha tähän keskusteluun on porsivia kärsäneniä sekoittaa. Nyt puhutaan ihmisistä ei porsaista.
Eikä ne emakot edes ole mitään rikkureita, vaan niiden kohtalo on kova ja julma. Porsia niitä possuraukkoja jatkuvalla syötllä ihmisen ruokapöytään. Joutuvat makaamaan kyljellään liikkumatta viikkokaupalla rautahäkissä, kun imettävät noita raukkoja ta***pe***ttaviksi puolivuotiaina ihmiset ruuaksi.
Porsimattomuutta kannatan minäkin, ei ole minkään eläimen kohtalo joutua tuollaisen tehotuotannon uhriksi.
Vierailija wrote:
Onhan tässä naisella aina iso riski, kun jää kotiin ilman koulutusta ja työkokemusta ja kun mies lähtee, niin loppuikäsi ruikutat jossain sossun luukulla ja koitat saada näkkileipää niille lapsillesi.
Eikä peffa ole enää siinä kunnossa, että saisi uuden elättäjän, näihän se menee.
En tule koskaan synnyttämään yhtäkään lasta, koska edelleen enemmistön mielestä kotiäiti on "loinen"
Naisen pitäisi käydä palkkatöissä, tehdä puolet kotitöistä ja lastenhoidosta sekä kaikki perheen metatyö, pitää itsensä hoikkana ja kauniina, miellyttää miestä iltaisin sängyssä ym. Ja tietenkin maksaa puolet kaikista kuluista, vaikka tienää vähemmän kuin mies
Joo ei kiitos
Mies: ei kotitöitä, säännöllinen seksi
Nainen: ei töitä
Molemmat saavat tässä mitä haluavat, varmaan ihan hyvä ratkaisu lapsillekin, kun pääsee itse kasvattamaan.
Suomessa elättäjämiehet luulevat että se tarkoittaa sitä että vaimo maksaa edelleen puolet kaikesta, on aika valmis seksiin ja hoitaa kodin ja lapset. Vähän eri meininki kuin maissa joissa on oikeasti kotiäitejä. Minun ystäväni asuu Espanjassa ja Aystealiassa, asuin itsekin 15 v ko maissa. Ainakin 3 suomalaista kaveria jäi töistä pois kun saivat lapsia espanjalaisen miehensä kanssa. Asuvat hienoissa asunnoissa joko suurkaupungin keskustoissa tai lähiöissä, on loma asunnot ja mökit Suomessa. Tileillä rahaa ja mies hoitaa kaikki kulut.Eroa ei tule koska katolilaisuus, ja mies oikeasti huolehtii perheestään. Monissa etelä Euroopan maissa on yksityisillä ihmisillä oikeasti varallisuutta, vanhaa rahaa,sitä ei tällä Suomesaa tajua. Täälläne rahat on valtiolla....
Kerrotko sen maan jossa on enemmän yleistä että molemmat käy töissä? Mielenkiinnolla jään odottamaan. Itse veikkaan että Suomi on kolmen parhaan joukossa töissä käyvien naisten suhteen.