Kolumni: Kaverini joutui psykoosiin kannabiskokeilun jälkeen – tätäkö haluatte, vihreät?
Kannabiksen käyttö lisää nuorten skitsofreniaan sairastumista, masentuneisuutta ja itsemurha-alttiutta. Miksi ihmeessä se pitäisi siis laillistaa? kysyy kolumnisti Sanna Ukkola.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b156b728-1999-4b9e-be4d-7ba1bfd15210
Kommentit (817)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote: Tunnen myös yhden melkein päivittäin pössyttelevän, joka ravaa osastolla vähän väliä psykoosin takia, mutta ei suostu uskomaan että aineella olisi mitään tekemistä asian kanssa. Viimeksi kun hänestä kuulin, oli taas tppamassa itseään. Ainakin neljäs kerta tänä vuonna. Että hyvä on mielenterveydelle tämä aine joo.
Tottakai tunnet. Uskon niin täysillä juttusi. Kannattaa kuitenkin muistaa, että HUS:n lääkärin mukaan puhdas kannabispsykoosi on hyvin harvinainen.
Eli niitä on kuitenkin?
Tämän takia teidän kanssa on ihan turha edes yrittää keskustella. Kaikki eriävät omakohtaiset kokemukset leimataan "satuiluksi" jne. Serotoniinisyndrooma ssri-lääkkeiden käyttäjilläkin on hyvin harvinainen, mutta olenpa sen ihan itse onnistunut saamaan. Olin neljä päivää miedoissa hallusinaatioita, kun se sillä oli ristivaikutus yskänlääkkeen kanssa.
Mäkin OLIN sen teidän aineen kannalla, mutta jos kansanäänestys tulee niin ihan sun kiusaksi äänestän laittomuuden puolesta, en laillistamisen.
Kerroinko, että mulla on omatkin puuskat kasvamassa, mutta taidan nakata ne roskiin, saat käydä sieltä kaivelemassa.
Sullakaan ei ole mitään omia tai läheisten kokemuksia, siteeraat vain, mitä joku lääkäri on joskus sanonut? Ne lääkärit sanoo sun aineesta aika paljon eri juttuja, on vaan kiinni siitä mitä haluaa uskoa, vai muodostaako oman mielipiteensä.
Vierailija wrote: Eli niitä on kuitenkin?
Ei ole sellaista päihdettä joka ei voisi aiheuttaa psykooseja. Kannabispsykoosi on kuitenkin hyvin harvinainen. Suurin osa psykooseista johtuu alkoholista ja päihteiden sekakäytöstä. Myös kahvi ja tupakka/nikotiini aiheuttavat psykooseja.
Vierailija wrote:
Alkoholi tappaa Suomessa päivittäin noin kuusi ihmistä ja tupakka noin viisitoista. Montaako kannabispsykoosia ne vastaavat?
Käytän kumpaakin, enkä ole kuollut tai saanut muitakaan haittavaikutuksia niistä.
Eli samalla logiikallahan voin sanoa, että ei niitä muillakaan voi olla, ihan keksittyä turhaa propagandaa kaikki?
Vierailija wrote:
Laillistamisesta en tiedä, mutta käytön rangaistavuus pitää poistaa.
Vai miten sitä ongelmaista nuorta auttaa sakot tai rikosrekisterimerkintä?
Samalla logiikalla voidaan poistaa murrrrhien ja raissskausten rangaistavuus. Vai miten vankila auttaa tekijää
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote: Hei tyyppi. Sä et tällä jankutuksella ainakaan aja asiaasi.
Pidä sinä vaan huoli omasta ajankäytöstäsi, tyyppi.
Pakko päästä inttämään, vaikka ei ole mitään asiaakaan?
Alan melkein kallistua sen rangaistavuuden puolelle jos se teistä kaikista tuollaisia tekee.
"Sinussa puhuu saatana luciferin korkein musta enkeli. Kaikki kannabista maistaneet ovat saatanan mustassa messussa mukana. Tarkoitus on Suomessa tuhota johto, antaa Suomi Luciferille ja myydä mökit ismaelilaisille jotka kansainvaeltavat tänne Etelä-Amerikan suurimpien moskeijoiden
Kannabis hidastaa ajatuksenjuoksua, syy-seuraussuhteiden ymmärtämistä ja hahmotuskykyä. Käytännössä se tekee sinusta tyhmemmän.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Alkoholi tappaa Suomessa päivittäin noin kuusi ihmistä ja tupakka noin viisitoista. Montaako kannabispsykoosia ne vastaavat?
Käytän kumpaakin, enkä ole kuollut tai saanut muitakaan haittavaikutuksia niistä.
Eli samalla logiikallahan voin sanoa, että ei niitä muillakaan voi olla, ihan keksittyä turhaa propagandaa kaikki?
Eli nikotiiniaddikti alkoholin käyttäjä kirjoittelee kovasti kannabiksen haitoista?
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
- Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustajan poika
Vierailija wrote:
Kannabiksen lääkekäyttäjille ei ole psykooseja tullut, vaikka lääkekäytössä kannabista käytetään joka päivä ja paljon enemmän mitä päihdekäytössä. Lääkekäyttäjiä on jo miljoonia. Joten lienee "kannabispsykoosin" riski melko vähäinen.
Ja mikä psykoosissa on se pahin asia? Kaikki päihteet voivat aiheuttaa psykooseja. Esimerkiksi alkoholi aiheuttaa Suomessa joka vuosi yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia, mutta silti aiheesta ei varoitella eikä valisteta. Jos psykoosi olisi joku isokin juttu, niin eiköhän alkoholinkin suhteen asioista tiedotettaisi? Vai mitä luulette?
Saanko jotain lähdettä näille luvuille? Sanot, että alkoholipsykooseja on vuosittain 4000, mutta samaan hengenvetoon kerrot, että niistä ei uutisoida?
Sitten kerrot, että kannabispsykooseja ei ole olemassakaan, mutta kaikki päihteet voivat aiheuttaa psykoosia.
Mistä nämä luvut? Mä en ainakaan löytänyt Googlella.
Tiedät, mikä psykoosissa on pahinta, kun sen itse koet tai lähimmäisesi sellaiseen sairastuu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Laillistamisesta en tiedä, mutta käytön rangaistavuus pitää poistaa.
Vai miten sitä ongelmaista nuorta auttaa sakot tai rikosrekisterimerkintä?
Samalla logiikalla voidaan poistaa murrrrhien ja raissskausten rangaistavuus. Vai miten vankila auttaa tekijää
Murhalla ja raiskauksella on uhri. Jos kuvittelet voivasi verrata asiaa itse kasvatetun kannabiksen käyttöön, niin aika sekaisin kyllä olet.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote: Mäkin OLIN sen teidän aineen kannalla, mutta jos kansanäänestys tulee niin ihan sun kiusaksi äänestän laittomuuden puolesta, en laillistamisen.
Ja mitä siitä sitten? Kannabis on sinusta ja minustakin huolimatta maailman vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi. Ja alkoholi on voimakkaana solumyrkkynä kaikkein haitallisin aivojen kannalta. Erityisen haitallista se on nuorten kehittyville aivoille.
Kannabiksen kertakokeilukin johtaa hyvin usien skitsofreniaan ja pysyvään suljetulle osastolle joutumiseen. Kannabiskokeilu on äärimmäisen vaarallinen ja usein se viimeinen virhe
Vierailija wrote:
Saanko jotain lähdettä näille luvuille? Sanot, että alkoholipsykooseja on vuosittain 4000, mutta samaan hengenvetoon kerrot, että niistä ei uutisoida?
Miksi niistä uutisoitaisiin? Se olisi huonoa alati kasvavalle alkoholibisnekselle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote: Mäkin OLIN sen teidän aineen kannalla, mutta jos kansanäänestys tulee niin ihan sun kiusaksi äänestän laittomuuden puolesta, en laillistamisen.
Ja mitä siitä sitten? Kannabis on sinusta ja minustakin huolimatta maailman vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi. Ja alkoholi on voimakkaana solumyrkkynä kaikkein haitallisin aivojen kannalta. Erityisen haitallista se on nuorten kehittyville aivoille.
Sulla ei ole käynyt mielessä, että voi elää myös ilman alkoholia tai pilveä, saati muita aineita?
Jos se kannabis tuollaiseksi tekee, niin ei kuulosta vähähaittaiselta. Toista itseäsi pahasti.
Vierailija wrote:
Kannabiksen kertakokeilukin johtaa hyvin usien skitsofreniaan ja pysyvään suljetulle osastolle joutumiseen. Kannabiskokeilu on äärimmäisen vaarallinen ja usein se viimeinen virhe
Älä viitsi valehdella ihan koko ajan.
Vierailija wrote:
Kannabiksen lääkekäyttäjille ei ole psykooseja tullut, vaikka lääkekäytössä kannabista käytetään joka päivä ja paljon enemmän mitä päihdekäytössä. Lääkekäyttäjiä on jo miljoonia. Joten lienee "kannabispsykoosin" riski melko vähäinen.
Ja mikä psykoosissa on se pahin asia? Kaikki päihteet voivat aiheuttaa psykooseja. Esimerkiksi alkoholi aiheuttaa Suomessa joka vuosi yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia, mutta silti aiheesta ei varoitella eikä valisteta. Jos psykoosi olisi joku isokin juttu, niin eiköhän alkoholinkin suhteen asioista tiedotettaisi? Vai mitä luulette?
Täyttä roskaa ja valehtelu alusta loppuun 😳
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Täyttä roskaa ja valehtelu alusta loppuun 😳
Teppo levittää valheitaan pää märkänä
Lopettaako valehtelu. Kyllä psykoosien määrä on tutkitusti lisääntynyt paikoissa missä kannabis on laillistettu. Tuo taas on huolestuttavaa kun laillistaminen tuskin on kovin montaa uutta käyttäjää tuonut.
Ja se että kannabispsykoosilainen harvemmin käyttää pelkästään kannabista johtuu siitä että kannabis on porttihuume. Todella harvassa ovat ne kannabiskäyttäjät jotka pelkästään kannabista käyttävät. Melkein kaikki heistä juovat säännöllisesti myös viinaa. Useimmat ovat heistä ovat vähintään kokeilleet myös muita kovia huumeita. Koksu, esso, bentso, herska jne.
Vierailija wrote:
Yksi päivä odotin bussipysäkillä bussia. Vieressä joku epämääräisen näköinen rähjäinen tyyppi poltti jotain. En ole näiden asiantuntija, mutta tiedän miltä tupakka haisee ja tupakkaa se ei ollut. Siirryin kauemmas, mutta kyllä jouduin silti tuota haistelemaan ja altistumaan tuolle hajulle. Lisäksi hyvin pian iski todella outo ja paha olo. Olin ihan sekaisin. Ainoa syy tuolle tilalle oli tuo altistuminen ties mille aineelle. Lisäksi eilen joku selvästi päihtynyt poltti tupakkaa ilmeisen tarkoituksella niin, että jouduin altistumaan tupakan savulle ja se tarttui takkiini. Nyt ei ole mahdollista pestä tuota takkia, joten joudun sille altistumaan ja sitä haistelemaan ja menen siitä sekaisin.
Ei se tuoksu, mikä sun takissa on kiinni, tee mitään. Tuuleta
Oliko nyt vihreät pakottaneet ottamaan sen kannabiksen väkipakolla. Varmaan jokainen tietää, että kannabis voi aiheuttaa psykoosin. Jos ottaa sitä, niin kannattaisi lukea etukäteen oireista yms. Omaa tyhmyyttä saa syyttää.
Vaikka psykoosi olisi harvinainen seuraus pössyttelystä, miksi ihmeessä haluttaisiin lisätä polttelijoiden määrää ja siten psykoosien? Nytkin päihteiden käyttäjät ei saa riittävästi tukea ongelmiinsa, millä hoidettaisiin kaikki joiden elämä menisi raiteiltaan? Ja alaikäisille päätyisi entistä enemmän ainetta, heillä aivot ei kestä kannabista senkään vertaa kuin aikuisilla.
"Sinussa puhuu saatana luciferin korkein musta enkeli. Kaikki kannabista maistaneet ovat saatanan mustassa messussa mukana. Tarkoitus on Suomessa tuhota johto, antaa Suomi Luciferille ja myydä mökit ismaelilaisille jotka kansainvaeltavat tänne Etelä-Amerikan suurimpien moskeijoiden laulussa- sama laulu jota lucifer osaa. Hänellä on yhdeksäspää laulupää, tällä laulaa niin kaunista musiikkia, jonka vain kannabiksen osaajat käyttävät. Nyt on kuudes sinetti murrettu, nyt jääneet Jeesuksen pojat eli sinetit, koskevat suurta painetta ja seuraavat sinetit menevät nopeammin ja nopeammin vähemmässä ajassa murroksiin. Silloin kannabiksen ottajat syövät ihmiset ja muuttuvat islamiin!!!!!
OLETTE PASKANARKOMAANEJA KANNABIS ON PAHOLAISEN paskaa JA TE OTATTE SITÄ!!! HÄHÄHÄHÄÄÄÄ
PASKANARKOMAANIENPASKAKEUHKOT JOISSA saatana ASUU!
AINOA JÄRKEVÄT TIE ON AMPUA KAIKKI JOTKA PITÄVÄT NUORISOMUOTIA JA LAITTELEVAT RAP KAPPALEITA SOIMAAN, JOISSA HALUTAAN, ETTÄ KAIKKI OTTAA PASKANARKOMAANIKANNABISTA!!!!!!
MINULLE EI MUUTEN HAUKUTA JATKUVASTI, OLEN JUMALAN TAHDON PUOLELLA JA JOS JUMALA KERTOO KORVAANI, ETTÄ TAPA JA SYÖ TUO IHMINEN NIIN MINÄ SEN TULEN TEKEMÄÄN JA SE KERTOO ETTÄ KANNABIKSEN KÄYTTÄJÄT TUHOTAAN. MINULLA ON YHTEYS JUMALAAN, OLEN NIITÄ HARVOJA, JOILLA ON KORKEIN TASO MAAILMASSA IHMISENÄ, OSAAN PUHUA ENKELTEN KANSSA JA HE VÄLITTÄVÄT ASIANI SUORAAN JUMALALLE!!!
HUOM! OLEN SUORASSA YHTEYDESSÄ LUOJAAN!!!!"
- Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja.