Kiusaaja käänsi kuvion niin, että hän on nyt olevinaan kiusattu!
Ja esihenkilöt uskoo kaikki tämän ihmisen puheet vaikka hän on jo vuosikaudet piinannut muita työntekijöitä. Oli käynyt itkemässä, että häntä kohdellaan nyt huonosti vaikka hän vaan yrittää olla mukava. En voi uskoa tätä todeksi.
Kommentit (54)
Vierailija wrote:
Onnistui vielä saamaan ylennyksen ja tuntuu niin uskomattoman väärältä, etten tiedä pystynkö edes jatkamaan työskentelyä tuossa paikassa.
Ap
Mun entisellä työpaikalla oli sama tilanne, kiusaaja palkittiin esimiesasemalla
15 hengen työyhteisö ja yksi tyyppi todellakin pilasi ilmapiirin ja kiusasi kaikkia, osasi tehdä sen siten että johto ei ikinä ns nähnyt tai kuullut mitään, me kerrottiin johdolle mutta meitä ei uskottu
Johto ymmärsi tilanteen vasta sitten kun meitä oli lähtenyt kolme pois talosta ja yksi jäi pitkälle saikulle työuupumuksen takia
Tuo on aika tavallinen tilanne. Olen itsekin istunut eräässä palaverissa, jossa ulkopuolinen ammattiliiton edustaja ei varmaan kaikin ajoin ymmärtänyt, kuka on kiusattu ja kuka kiusaaja.
Kiusaaja ei aina osaa arvioida, ketä ei todellakaan kannata kiusata. Moni kiusaaja on joutunut maksamaan siitä jopa hengellään, kun kiusattu murtuu ja jotain päässä naksahtaa. Sen takia ei kannata ja pidä kiusata ketään ja koskaan missään.
Mulla kiusaaminen myös siirtyi työpaikalta yksityiselämään kun viimein ymmärsin lähteä. Haluaisin kaikille kertoa että lähtekää, vaikka karenssille, sillä ei ole sen arvosta eikä se kiusaaminen lopu ikinä, se on niin rakenteellista eikä kukaan uskalla siihen edes puuttua. Vaihtamalla todellakin paranee!
Vierailija wrote:
joo Suomi on todellakin maailman onnellisin maa kiusaajille, rikollisille, saalistajille, ahdistelijoille...
tätä Marin ex viisikko hallinto ei muistanut tarkentaa...
Nimimerkillä ainoa mitä teen on nettikiusaan Marinia.
Tuota tapahtuu siis muuallakin kuin meillä.
En tiedä mikä psykologinen vika sellaisella ihmisellä on, joka jaksaa kiusata, valehdella, näytellä ja uhriutua loputtomasti.
Joskus kiusaaminen kohdistuu näköjään useampaan, joskus vain yhteen, mutta näitä juttuja on aika mahdoton todistaa. Hyvää näyttelijää kun ei saa kiinni mitenkään.
Vierailija wrote:
Täydellinen kuvaus narsistin toiminnasta, se kuka ei tunne häntä niin hyvin uskoo kyllä kaiken mitä hän sanoo..
Häntä on helppoa uskoa koska hän itsekin uskoo jos on oikeasti narsisti. Narsisti on aina omasta mielestään uhri. Voihanhan hän tosin olla myös antisosiaalinen.
Luonnehäiriöinen kiusaa, esimerkiksi juuri narsisti.
Vierailija wrote:
Onnistui vielä saamaan ylennyksen ja tuntuu niin uskomattoman väärältä, etten tiedä pystynkö edes jatkamaan työskentelyä tuossa paikassa.
Ap
Älä vielä luovuta! Meillä oli sama, mutta sitten menestyksen harhassaan otti yksikönjohtajan seuraavaksi kohteekseen tavoitteenaan tämän pesti. Siinä vaiheessa johto havahtui, meidän kollegojen viestit uskottiin ja muija lensi kuin leppäkeihäs.
Jestas miten usko oikeuteen palasi :) Voimia!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap
Älä vielä luovuta! Meillä oli sama, mutta sitten menestyksen harhassaan otti yksikönjohtajan seuraavaksi kohteekseen tavoitteenaan tämän pesti. Siinä vaiheessa johto havahtui, meidän kollegojen viestit uskottiin ja muija lensi kuin leppäkeihäs.
Olen utelias että millä perustella tämmönen ihminen pystytään irtisanomaan?
Minulla oli kerran narsisti esimiehenä. Hän kiusasi minua niin kuin oli tehnyt jo ennen kuin hänestä tuli esimies. Kun irtisanouduin, hän esiintyi loppukeskustelussa uhrina. Se taitaa olla narsistien tapa. Tiedän hänen kiusanneen muitakin, mutta niin vain hänen uransa on edennyt näinä vuosina ja hän on päässyt hyvin johtavaan asemaan. Ihmettelenkin, ettei johtopaikkoja täytettäessä käytetä kunnollisia psykologisia testejä. Tai sitten tuollaiset manipuloivat kaksinaamaiset ihmiset ovat nykymittapuiden mukaan ihanteellisia johtajia. Ehkä ne, jotka päätyivät häneen, ovat samanlaisia kuin hän. Suomessahan taitaa muutenkin olla paljon ongelmia nimenomaan johtamisessa ja vastuunkannossa.
Vierailija wrote:
Tuota tapahtuu siis muuallakin kuin meillä.
En tiedä mikä psykologinen vika sellaisella ihmisellä on, joka jaksaa kiusata, valehdella, näytellä ja uhriutua loputtomasti.
Joskus kiusaaminen kohdistuu näköjään useampaan, joskus vain yhteen, mutta näitä juttuja on aika mahdoton todistaa. Hyvää näyttelijää kun ei saa kiinni mitenkään.
Minun kokemukseni mukaan kiusaajalla on yleensä vain yksi uhri kerrallaan. Jos uhri vaihtaa työpaikkaa, kiusaaja valikoi seuraavan uhrin. Toki kiusaaja voi olla tympeä muitakin kohtaan, mutta yleensä hän on pikemminkin mielinkielin. Ainakin esimiehiä kohtaan, jotta saa annettua itsestään positiivisen kuvan ja saa pidettyä pomot puolellaan.
Vierailija wrote:
Siis hän kiusaa yksin teitä kaikkia muita? Aika harvinainen asetelma.
Ei mitenkään harvinainen asetelma. Hän sekoittaa työkavereiden välejä puhumalla selän takana potaskaa ja esimiehille kertoo itse keksimiään juttuja muista. Hän ottaa muiden tekemästä työstä kunnian itselleen ja varsinaisista tuloksen tekijöistä kuiskuttelee ikäviä esimiehilleen. Jos narsisti on työyhteisössä, niin siellä ei voi olla sairastumatta.
On*
Olen varma että kyseessä on luonnehäiriö.
Vierailija wrote:
Täydellinen kuvaus narsistin toiminnasta, se kuka ei tunne häntä niin hyvin uskoo kyllä kaiken mitä hän sanoo..
Samaa mieltä, ihan tyypillinen narsku.
Ota yhteys työsuojeluun, voitte yhdessä valtuutetun kanssa miettiä, mitä tehdä. Ainakaan ei kannata jäädä tuon kanssa yksin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ota yhteys työsuojeluun, voitte yhdessä valtuutetun kanssa miettiä, mitä tehdä. Ainakaan ei kannata jäädä tuon kanssa yksin.
Mitä tuolle voi hekään tehdä?
Sopivasti tirauttaa kyyneleen tai silmät suurina toteaa etten ole tiennyt että koet kiusaamiseksi normaalin kanssakäymisen.
Vaihda työpaikkaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä tuolle voi hekään tehdä?
Sopivasti tirauttaa kyyneleen tai silmät suurina toteaa etten ole tiennyt että koet kiusaamiseksi normaalin kanssakäymisen.
Vaihda työpaikkaa.
Itse olen nähnyt sen, miten kiusaaja oikeasti itkee huonoa oloaan kiusaamisen takia, ja seuraavana hetkenä uhkaa väkivallalla, kun muut eivät ole paikalla.
Normaali ihminen ei osaa edes kuvitella, minkälaiseen tuollainen pystyy, joten ei ihme, että pomot uskovat mieluummin kiusaajaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap
esim. luottamuspula on syy irtisanoa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap
Muutosneuvottelujen kautta organisaatiomuutos, jossa tuo välipomon pesti poistettiin. Rahkeet ei hänellä riittäneet ylempään asemaan eikä itse halunnut palata takaisin entiseen työtehtäväänsä - ymmärsi sentään siinä kohtaa tekojensa vaikutuksen. Ottihan tuo aikaa, mutta oli ehdottomasti sen väärti!
Kannattaa seurata keikkatyöläisten esimerkkiä ja pelastaa itsensä toiseen työpaikkaan, jos mitenkään mahdollista. Jokaiselle tulee seinä vastaan ennemmin tai myöhemmin, eikä kannata antaa kiusaajan pilata omaa elämää.