Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko alkuraskaus oireilla ennen plussaa?

Vierailija
26.10.2023 |

Voiko alkuraskaus oireilla ennen plussaa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat myöhässä nyt 5 päivää. En oo uskaltanu tehä testiä. On semmosia oireita, että alavatsaan sattuu niiku menkat ois alkamassa. Ja välillä tuntuu, että menkkavuoto alko mut sit vessassa paperiin ei tuukkaan mitään paitsi valkovuotoo. Siks kokoajan semmonen olo että kyllä ne menkat sieltä tulee ja en halua taas pettyä negatiiviseen testiin… kkm tulee kohta 6 kuukautta. 

Vierailija
42/43 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaoireita voi olla alkuvaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautisten ja raskauden oireet ovat kutakuinkin samat. 

Ei välttämättä.

Itse vuosia sitten käännyin työmatkalta takaisin kotiin, koska olin mielestäni saanut vatsataudin. Bussissa iski niin hirveä olo, että olin käsi stop-napilla koko matkan, jos tuntuisi että pakko jäädä pois oksentamaan. 

Pääsin kotiin, ja olo helpotti normaaliksi. Kunnes lämmitin itselleni lounasta, pelkkä ruoan haju teki taas aivan kamalan olon.

Tuo ruoan hajusta tuleva paha olo alkoi vähän epäilyttää, ja tein testin jo samana iltana, ei mitään.

Seuraavana aamuna oli todella, todella haalea haamuviiva. Muistaakseni ei olleet kk edes vielä myöhässä.

Pahoinvoinnista kärsin sitten koko raskauden, viimeisen kerran oksensin synnärillä.

Mutta muutoin etenkin alussa oli ihmeen ei-oireista tuota pahoinvointia lukuunottamatta. Edelleenkään en tiedä, mitä ovat nämä monissa raskausoireissa mainitut repäisykivut.