Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulehti: vanhemmat varastavat sairaalasta vastasyntyneiden kettupeittoja

Vierailija
26.10.2023 |

Kommentit (720)

Vierailija
161/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote: Tähänkin olisi jälleen loistava tapa korjata tilanne. Alkakaa myymään niitä peittoja siellä synnytyssairaaloissa äideille. Siitä saadaan sairaaloille tuloja ja niillä tilata lisää peittoja. Ja muutenkin varmaan ihan hyvä olisi, ettei sairaalssa olisi mitään söpökuvioisia peittoja mitä ei saa mistään ostettua, kun tottakai ihmiset tahtovat sitten ottaa sellaisen harvinaisuuden mukaan.

"...kun tottakai ihmiset tahtovat sitten ottaa sellaisen harvinaisuuden mukaan."

Mitä kuraa juuri luin? Verorahoilla maksetun peiton varastaminen muilta vastasyntyneiltä oikeutetaan sillä, että peitto on HARVINAINEN? Voiko turhamaisempaa, narsistisempaa syytä olla?

Olet oikeassa, turhamaisempaa ja narsistisempaa syytä ei ole, mutta tuolla tavalla monet ihmiset ajattelevat. Siksi pitäisi ajatella millä taval

Eipä noi varkaat ole tienneet, että peitoissa on sirut. Ja kyllähän varashälyttimet vähentää varastamista, eihän niitä muuten olisi ollenkaan.

Vierailija
162/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vaatteissahan on mikrosiru, niin ehdottaisin, että jatkossa jokaiselle asiakkaalle annettavat vaatteet/peitot piipataan potilaan tietoihin vastaanotetuksi ja piipataan pois, kun potilas ne todistettavasti palauttaa. Jos ei palauta, lasku perään.

Mikrosirut tulisi ihan älyttömän kalliiksi. Typerää verorahojen tuhlausta. Viivakoodi riittää. Ja oikeasti, jos tämä on ongelma niin sairaalat voisi vaan myydä noita peittoja. Ei varastaminen lopu sillä, että tiukennetaan verovaroin sitä ettei niitä voi varastaa, vaan varastaminen loppuu sitten kun annetaan mahdollisuus ihmisille saada tämä tuote, eli että peittoja myytäisiin äideille lisämaksusta.

Onko ihmisen aina pakko saada omistaa? Oikeesti nyt pysähdy ja mieti tuota hamstraamisen sieluasi. Elämästä voi ihan nauttia muutenkin kuin saada jotain tavaraa. Muistois

Mielestäni on välillä hyvä oppia ajattelemaan muulla tavoin, kuin miten itse ajattelee. Sillä tavalla yleisemmin ongelmatkin saadaan ratkottua. Liian useasti ihmiset kuin jämähtävät putkiaivoiseen ajattelityyliin, jossa nähdään vain oma mielipide eikä osata lainkaan ajatella, kuten muut ihmiset.

Itse en ole missään vaiheessa hamstrannut, olen itseasiassa minimalisti, sekä en mitään peittoa ole ottanut. Mutta jotkut ihmiset (kuten uutinen selkeästi todistaa) ajattelevat toisin. Yritän ajatella tätä tilannetta heidän kautta ja pyrkiä ratkomaan tilanteen niin, ettei tilanne mene siihen, että täällä kauhistellaan ja raivotaan nyt viikko näiden peittoja varastavien perään ja sitten koko asia unohdetaan ja todennäköisesti varastaminen jatkuu, koska ihmiset tykkäävät näistä peitoista niin paljon, että haluavat yhden itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tampere on Suomen punaisin kaupunki, joten moniko yllättyi?

Yllätyt itse, kun katsot ensi vaalien värikarttoja. Kovaan tiedonjanoon voit tarkistaa tilanteen edellisten vaalien värikartoista.

Vierailija
164/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen maksanut peiton veroillani, liki 20 vuoden maksuilla olen kattanut kyllä peiton hinnan moninkertaisesti, no worries. Mukava muisto aikanaan aikuisille lapsille, eikä niitä kukaan silloin enää muista mistä alunperin olivat peräisin.

Jos tuollaisella moraalilla kasvatat lapsiasi, niin tuskin he mitään muistoja sinusta tai lapsuudestaan haluavat kantaa mukanaan. Oksettava varas olet.

Vierailija
165/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainpakkaukseen pitäisi lisätä moraaliopas, kun se näyttää melko monella äitylillä ja isukilla olevan valitettavan pohjamudissa.

Tai hätätapauksessa vaikka 10 käskyä. Käsky 8: älä varasta.

Vierailija
166/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nyt on pakko tulla kirjoittaan ja kysyyn!

Lapseni on jo 9v, mutta otin aikoinaan sairaalasta mukaan villamyssyn. Luulin, että saamme sen omaksi? Kun heräämössä heräsin (sektio), annettiin minulle vauva syliin ja villapipo oli vauvan päässä. Ajattelin koko ajan, että vauva on saanut sen omaksi? 

Sen sai omaksi. 

Vierailija
167/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lapseni on jo 9v, mutta otin aikoinaan sairaalasta mukaan villamyssyn. Luulin, että saamme sen omaksi? Kun heräämössä heräsin (sektio), annettiin minulle vauva syliin ja villapipo oli vauvan päässä. Ajattelin koko ajan, että vauva on saanut sen omaksi? 

Sama! Mun lapsi on jo yli 20 v ja sai mansikkapipon. Luulin minäkin, että sen kotiin saa ottaa?

Vierailija
168/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sama! Mun lapsi on jo yli 20 v ja sai mansikkapipon. Luulin minäkin, että sen kotiin saa ottaa?

Sen sai ottaa kotiin.

Vierailija
169/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan kahjoa. Nätti peitto, mutta ei nyt sentään mikään ihmeellinen. Jos kettukuosista tykkää, niin varmaan löytyy jostain jotain vastaavaa. Ostaa vaikka kankaat ja teettää ompelijalla. Olen jotenkin aivan varma, että jos tämä sama peitto olisi myytävänä, yksikään näistä nyt varastavista ei olisi siitä kuitenkaan valmis maksamaan mitään. Ihan kiva peitto, mutta ei niin kiva, että monta kymppiä maksaisi omasta. Nyt tilaisuus tekee varkaan.

Ihan kummallinen ajatusmaailma on myös täällä joissakin viesteissä, että "oletin sen olevan oma" (myssyistä ja sukista). Miten ei tule mieleen kysyä ja varmistaa? Missä muualla oletatte ja otatte sillä perusteella omaksi jotain, mistä ette ole maksaneet, ja mistä ei selkeästi sanota, että saa ottaa? 

Vierailija
170/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on se ongelma että tyllikäs ja hyvälaatuinen peitto joka on myös vauvan ensimmäinen peitto, luo  tunnesiteen peittoon ja sitä kautta koko tapahtumaan.

Vierailija
171/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä äiti-lapsiyksikössä. Pipoja ja villasukkia saa omaksi, kettupeitot ovat pesulan omaisuutta. Tottahan se on, että kaiken on oltava rumaa tai rikkinäistä, muuten tavara katoaa. Jo vuosia sitten synnäriltä vietiin myös verkkohousuja (kertakäyttöisiä), ja pikkulusikat ovat jostain syystä myös suosittuja nyysittäviä.

Vierailija
172/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote: Lukekaa juttu. Nuo sairaalat ovat jo sanoneet, että eivät halua kenenkään lähtemään mihinkään peitto-jahtiin eivätkä varmasti peri peittoja takaisin, vaikka näkisittekin niitä jossain instagramissa. Eikä tiedetä onko jo osa peitoista myyty jossain muualla Suomea eteenpäin ja instagramissa se on jonkun sellaisen omistuksessa, joka sen on alkuperäiseltä varkaalta ostanut.

Sulla taitaa olla nyysitty kettupeitto kun niin höpiset muka sairaalan puolesta ja muka on varkaat ehtineet jo myymäänkin näitä peittoja :D poista ne kuvat sieltä somestasi, varas. 

Vierailija
173/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilta kapisilta varkailta lapsilisät pois!

Vierailija
174/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita pikkulusikoita kyllä katoaa kotonakin. Luulen, että menevät vahingossa roskiin lugurttipurkkien ja servettien mukana?

Vierailija
175/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä olen töissä äiti-lapsiyksikössä. Pipoja ja villasukkia saa omaksi, kettupeitot ovat pesulan omaisuutta. Tottahan se on, että kaiken on oltava rumaa tai rikkinäistä, muuten tavara katoaa. Jo vuosia sitten synnäriltä vietiin myös verkkohousuja (kertakäyttöisiä), ja pikkulusikat ovat jostain syystä myös suosittuja nyysittäviä.

Verkkohuosuvarkaus kertoo ongelman ytimen: kaikki kelpaa, ihan kaikki.

Vierailija
176/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Verkkohousuvarkaus kertoo ongelman ytimen: kaikki kelpaa, ihan kaikki.

Vierailija
177/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nehän pitää laittaa siellä myyntiin, niin vastasyntyneen vanhemmat voivat sitten halutessaan ostaa sen peiton pienokaiselleen. Hinta vaikka 100 euroa, niin synnytysosasto saisi vähän rahaa äitien ja vastasyntyneiden lasten hoitoon.

Ja tämä mielestäni on se paras keino tähän! Täällä ihmiset raivoaa, että ihmiset sanoisi täällä varastamisen olevan oikein (ehkä yksi trolli kirjoitti noin). Ei kukaan sano varastamisen olevan oikein, vaan yritetään löytää sellainen keino/tapa jolla saataisiin varastelu vähenemään. Peittojen myynti olisi niin sairaalalle parhain keino tuoda tuloja ja antaa sitten vanhemmille peitto mukaan muistoksi.

Voi Pyhä Sylvi sentään. Sairaalassa on paljon ihanaa taidetta, seinämaalauksia, tauluja jne. jotka ovat tulleet lahjoituksena, niin ihanko oikeasti kuvittelet voivasi ostaa niitä tai sairaala alkaisi tehdä bisnestä. 

Miksi et vain tilaa omaa peittoa suoraan suunnittelijalta,  ehkä et saa samaa kuosia, mutta varmasti vastaavaa designiä, ja varastamisen sijaan maksa 600€/peitto. 

Vierailija
178/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nehän pitää laittaa siellä myyntiin, niin vastasyntyneen vanhemmat voivat sitten halutessaan ostaa sen peiton pienokaiselleen. Hinta vaikka 100 euroa, niin synnytysosasto saisi vähän rahaa äitien ja vastasyntyneiden lasten hoitoon.

Ja tämä mielestäni on se paras keino tähän! Täällä ihmiset raivoaa, että ihmiset sanoisi täällä varastamisen olevan oikein (ehkä yksi trolli kirjoitti noin). Ei kukaan sano varastamisen olevan oikein, vaan yritetään löytää sellainen keino/tapa jolla saataisiin varastelu vähenemään. Peittojen myynti olisi niin sairaalalle parhain keino tuoda tuloja ja antaa sitten vanhemmille peitto mukaan muistoksi.

Etkö ymmärrä että varkaat ei ikinä tule ostamaan mitään peittoja? Pointti ei ole kivan peiton hankkiminen vaan pointti on nimenomaan varastaminen. Vaikka myisit vitosella niin varas ei osta, varas haluaa varastaa. 

Vierailija
179/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voi Pyhä Sylvi sentään. Sairaalassa on paljon ihanaa taidetta, seinämaalauksia, tauluja jne. jotka ovat tulleet lahjoituksena,

Miksi sairaalat pitävät sellaisia peittoja siellä, joiden hinta olisi ostettuna 600e? Tottakai varkaat sinne iskee. Ihan sama kuinka paljon täällä mammat kiljuu, ne varkaat käy silti varastamassa.

Ja kyllä täällä joku jo hyvin kuvasi sitä, että kivannäköiseen vauvan ensimmäiseen peittoon voi jäädä tunneside. Peitot siis yksinkertaiseksi valkoiseksi.

Vierailija
180/720 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää henkilökunnalta ennen kuin viette villavaatteita mukananne! Meidän synnärillä ei saa automaattisesti viedä mitään villasukkia tai -pipoja kotiin. En tiedä, miten niitä pestään, mutta niitä kyllä käytetään useammalla vauvalla. Joskus on erikseen jaossa em. juttuja kotiin vietäväksi, mutta niiden kohdalla kyllä kerrotaan, että saa viedä kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan