Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aamulehti: vanhemmat varastavat sairaalasta vastasyntyneiden kettupeittoja

Vierailija
26.10.2023 |

Kommentit (720)

Vierailija
401/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiintarkastus ja kassitarkastus äideille ennen poistumista! Tai sitten sairaalaan vain kamalia riepuja ettei kelpaisi kellekään

Vierailija
402/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Luitko sen jutun? Siinä selvällä suomella kerrotaan, että "Peittoja ei voi ostaa mistään omaan käyttöön"

No miten se vaikuttaa asiaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ruumiintarkastus ja kassitarkastus äideille ennen poistumista! Tai sitten sairaalaan vain kamalia riepuja ettei kelpaisi kellekään

Onpa kivaa kun toista muutenkin ronkittu ja levitelty. Mut sieltä se sit volahtais lattialle löysästä vi.. eikun ketusta se vit… siis kettupeitto. 

Vierailija
404/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa, että täällä on 20 sivua pitkä keskustelu, missä haukutaan kettupeiton varastaneita. Onhan se toki väärin, mutta... 

Suomalaisilta varastetaan miljardeja euroja joka vuosi ja terveyspalvelut ajetaan alas, eikä ketään kiinnosta.

Mutta sitten kun lapsen synnyttänyt nainen varastaa söpön peiton vauvalleen sairaalasta, niin täällä yksinkertaiset jaksavat suu vaahdossa jankata sivutolkulla, miten väärin se on MEITÄ VERONMAKSAJIA kohtaan.

Tämä onkin sellainen helppo aihe, mistä hidasäl yisetkin voivat keskustella... politiikka on liian vaikeaa teille. Ja saatiin kansa toisiaan vastaan.

Ei mulla muuta. Jatkakaa. 😀

Vierailija
405/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä!! Tiedätkö miksi sinunlaisia sanotaan? Varkaaksi!

Vierailija
406/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitoa ei oo mutta kettupeitot on kunnes varastetaan 

Vierailija
407/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi varastavat?

ahneus

1. himo, sikamaisuus, porsastelu, sikailu, nälkä, saaliinhimoisuus, ahnaus, rahanhimo, rahanahneus.

..Kultuurierot !

Vierailija
408/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan varastaa tositarpeeseen. Tilaisuus tekee varkaan. Ikävää. 

Vierailija
409/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko verovaroja on tärvätä tuollaisiin asioihin, joista jo tilatessa tietää, että lähtevät sairaalasta kävelemään? Sellaiset "sairaalanvihreät" vauvanpeitot eivät taatusti kelpaisi kenellekään. Ihan on tilaajan itse aiheuttama ongelma tämäkin taas, varkaita mitenkään puolustelematta. Varastaminen on aina väärin ja jonkun vauvanpeiton varastaminen sairaalasta niin wt-meininkiä.kuin olla voi. 

Vierailija
410/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulle tuli heti mieleen mikä ryhmä näitä peittoja varastaa. Ei ole suomalaisten tapa.

Eivät kaikki asiat liity muuttoon.

Vierailija
411/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lastenhankinta on tuosta kiinni, niin eiköhän yhteiskunta voi tarjota peiton? Mitä Petteri sanoo? Ai, eli siis peitto jees, mutta lapsi palauttaa peiton hinnan kun saa ekan opintolainan.

Vierailija
412/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasii ne rehelliset suomalaiset ovat todellisuudessa.

Vierailija
413/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varastin aikoinani sellaisen pienen tuttipullon, kun se oli jotenkin niin söpö ja poika oli sairas, eikä suostunut tissille, siitä tuttupullosta jäi jotenkin muisto. Se on vieläkin tallella, tästä on nyt 20-vuotta. Kettu-peittoa en kehtaisi kuitenkaan varastaa. Tuosta tuttipullostakin jäi kyllä vähän huono omatunto, kun en yleensä mitään varastele. HUS myös unohti laskuttaa isän olemisesta perhehuoneessa 7 päivää, joten taloudellisesti ihan kannattava keikka oli ;)

Vierailija
414/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala ei ole tavaratalo, siellä on henkilökunnalla tekemistä ihan oman työnsä hoitamisessa.

Vierailija
415/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta voi lähteä mukaan sairaalasta? Joskus muistan lukeneeni,  että häviää pyyhkeitä ainakin. 

Vierailija
416/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei hyvää päivää mitä porukkaa. Silloin kun mä synnytin 60-luvun jälkihuumassa sairaaloista pöllittiin morfiinia tai ainakin muutama ylimääräinen Diapam ja nyt sitten viedään jotain lelupeittoja! 

Niin, että pääsit ihan lääkekaapille Diapamia pöllimään?

Vierailija
417/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa ostaa lapselle peittoa, niin ehkä ei silloin kannata synnyttääkään.

Vierailija
418/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeät, ahneet, itsekkäät kpäät. Minä minä minä. 

Vierailija
419/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvä, että peittoja on palautettu.

Joskus 90-luvulla oli hyvin tavallista, että baareista vietiin kostean illan päätteeksi tyhjät oluttuopit ja -lasit. Varastamista se sekin oli, mutta joidenkin mielestä oli ihan soveliasta viedä astioita kotiin. 

Usein kyseessä ei ollut varsinaisesti tuopin varastaminen, vaan henkilökunta hääti valomerkin jälkeen asiakkaat ulos, ja kalliit jo maksetut oluet lähti salaa mukana ulos. Tuoppi tuli kylkiäisenä.

Eiköhän tätä vieläkin tapahdu.

Vierailija
420/720 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei hyvää päivää mitä porukkaa. Silloin kun mä synnytin 60-luvun jälkihuumassa sairaaloista pöllittiin morfiinia tai ainakin muutama ylimääräinen Diapam ja nyt sitten viedään jotain lelupeittoja! 

Niin, että pääsit ihan lääkekaapille Diapamia pöllimään?

Puhumattakaan morfiinista, jota on varmaan kontrolloitu myrkkykortilla jo silloin?  Kun puhut 60- luvusta niin täytyy olla nyt vanhus? 75 v ja ylikin..