Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin kirkkoon Jeesus kuului?

Vierailija
25.10.2023 |

Mietin tätä

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olet asian ytimessä. Mikään kirkko ei pelasta ihmistä. Usko Jeesukseen pelastaa.

Kristityt uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan, ei mihinkään pelkkään Jeesukseen.

Jeesus ei kuitenkaan puhunut kolmiyhteisestä jumaluudesta puolta sanaa.

Raamatussa Jeesus lausuu Isästä mm. Minä ja Isä olemme yhtä Isä on minussa ja minä hänessä, Kun olet nähnyt minut, olet nähnyt Isän,  ja Pyhästä Hengestä minä lähetän teille toisen puolustajan, Pyhän Hengen. Hän opettaa teitä ja muistuttaa kaikesta, mitä minä olen teille puhunut.

Ai ei puhunut kolminaisuudesta puolta sanaakaan? Lue

ateisti uskonto ketjussa on samaa kuin mies naisten kuukautis ketjussa. Ei anna mitään vaan ainoastaan provoilee.

Vierailija
102/106 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohdassa Jeesus mainitsi lakkauttavansa juutalaisen uskon? Jos kerran vanha liitto oli juutalainen niin miksi Jeesuksen uusi liitto ei muka ollut?

Jeesus sanoi että uusiliitto ,viimeisellä aterialla evankeliumissa. juutalaisuuden kautta annettu koko maailmalle.

Normi sapatti aterialla lausui arkisen rukouksen mitä juutalaiset lausuu tänä päivänä. Hän sanoi ettei tullut kumoamaan aiempia lakeja ja ennustuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Missä kohdassa Jeesus mainitsi lakkauttavansa juutalaisen uskon? Jos kerran vanha liitto oli juutalainen niin miksi Jeesuksen uusi liitto ei muka ollut?

Jeesus sanoi että uusiliitto ,viimeisellä aterialla evankeliumissa. juutalaisuuden kautta annettu koko maailmalle.

Siihen loppui juutalaisten eläinuhrit ja koko synagoogatemppeli hävitettiin v.70.

Onneksi se rakennetaan kun Messias saapuu. btw. rukoukset korvasi eläin uhrit.

Vierailija
104/106 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mihinkään. Jeesus oli juutalainen.

Ei ollut. Juutalaisuus on 1800-luvun nimityksiä.

Jeesus oli Samarialainen.

Vierailija
105/106 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>> ei kukaan osannut kertoa että miltä se muka pelastaisi. Osaatko sinä? <<

Raamatusta asia selviää. Sen kautta se on kaikille muillekin selvinnyt, joko itse Raamattua lukemalla tai saarnoja kuuntelemalla.

Raamatussa kerrotaan, että Jumala on määrännyt tuomiopäivän, jolloin hän tuomitsee kaiken synnin ja jumalattomuuden. Jeesus pelastaa tältä tulevalta tuomiolta.

Ja se tuleva tuomio syntisille ja jumalattomille on iankaikkinen kadotus eli ikuinen ero Jumalan hyvyydestä. Kadotuksessa siis kärvistellään ja kadutaan iankaiken omia, sovittamattomia syntejä, joista olisi helpolla päässyt eroon Jeesuksen ilmaisen sovitustyön kautta. Sen takia Raamattu sanoo, ettei pidä kulkea pelastuksensa ohi, vaan vastata Jumalan kutsuun. Sen kutsun hän esittää Raamatussa, tai vaikka näin keskustelupalstan välityksellä, kun uskovat kertovat tästä asiasta.

Päätös jää aina ihmiselle itselleen, kos

Kerrotko mitä Raamatun mukaan tapahtuu kuoleman jälkeen, mutta ennen tuomiopäivää. Kiinnostais tietää.

Vierailija
106/106 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanoi olevansa Jumalan poika, siksi hänet ristiinnaulittiin."

Taitaa olla kristittyjen keksimä myytti. "Jumalan poika" oli melko tavallinen tapa puhua erityisen uskonnollisesta ihmisestä. Samoin "Ihmisen poika". Nämä on sitä kulttuurin omimista pahimmillaan, jos arvotetaan nykysäännöillä. Tarkoittaa periaatteessa "hurskas mies".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän