Miksi ihminen kuolee?
Mistä johtuu että kaikki ihmiset kuolee jossain kohtaa elämää?
Kommentit (24)
Jos kaikki ois nyt kuolemattomia, Jumalan paratiisissa eläisi myös niitä jotka ei suostu Jumalan tahtoon ja ajattelee itse tietävänsä paremmin. Pitää olla kuitenkin ihmisellä vapaa tahto, muuten on pelkkä marionetti.
Miten joku voi edes ajatella, että syntyminen tällaiseen maailmaan on minkään arvoista? Onneksi on mahdollisuus kuolla ja päästä täältä vihdoin pois, eikä tarvitse kitua ikuisesti.
Vierailija wrote:
Miten joku voi edes ajatella, että syntyminen tällaiseen maailmaan on minkään arvoista? Onneksi on mahdollisuus kuolla ja päästä täältä vihdoin pois, eikä tarvitse kitua ikuisesti.
Joo en minä ainakaan ajattele että tämä maailma on mistää kotosin. Plus että jotkut elää vaan viikon, tai on vammasia. Ikuisuudessa on asiat hyvin. Täällä testataan kuin kohtelet heikompia. Välitätkö ja rakastatko Jeesusta. Muut menköön minne mielivät.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joo en minä ainakaan ajattele että tämä maailma on mistää kotosin. Plus että jotkut elää vaan viikon, tai on vammasia. Ikuisuudessa on asiat hyvin. Täällä testataan kuin kohtelet heikompia. Välitätkö ja rakastatko Jeesusta. Muut menköön minne mielivät.
...omien himojensa ja halujensa perässä.
Miksi? Syystä tai toisesta ihmisen elintoiminnot lakkaavat. Silloin ihminen kuolee.
Jossain kohtaa elämää..yleensä lopussa
Ihminen saattaa saavuttaa biologisen kuolemattomuuden tieteen avulla.
9: Samat pallinaamat ja kaiken maailman hullut eläisivät ikuisesti? Se olisi minun helvetti...
Minä ajattelen. Rakastan elää ja elämääni, olen kiitollinen perheestä, lapsistano ja ystävistäni. 25-vuotiaana sairastin syövän ja kuolemanpelko oli läsnä. Mutten usko, että ihmiset pystyisivät olemaan onnellisia, jos tietäisimme olevamme täällä aina. Elämän ainutkertaisuus saa meidät ainakin toisinaan olemaan kiitollisia ja nauttimaan hetkistä.
Vierailija wrote:
Edellinen oli siis vastaus tähän.
Kyllä minä ainakin haluaisin elää aina. En toki halua tällasta kipuilevaa ja kelvotonta sairasta kroppaa, mutta muuten. Kiinnostaisi kovasti vaikka mitä puuhata eikä yhtään haottaisi tieto siitä että en kuole vaan aina jatkuu tämä. Alkaisin maatilalliseksi, viljelisin jotain. Sitten voisin vaihtaa johonkin toiseen.
Nyt tuntuu lyhyeltä elämä. Ärsyttävä aika haittaa kun se kuluu liian nopeaan kun on kivaa.
Vierailija wrote:
Mä luulen kans. Mutta ehkä Luoja puuttuu sitten jotenkin peliin.
Syntiinlankeemuksen myötä tuli kuolema ja kaikki paha maailmaan.
Alun perin tämä oli paratiisi, siitä osoituksena luomakunta. Viaton luomakuntakin saa kärsiä ihmisen takia.
Vierailija wrote:
Ei.
Koska Eeva otti kielletyn omenan käärmeen käskystä. Tämänhän pitäisi jokaisen tietää.
Kohta eletään tavallaan ikuisesti, kun neurolink yhdistää meidän tietoisuuden virtuaalimaailmaan. Jippii.
Maailma on aivan käsittämätön upea paikka, ja olisin halunnut seikkailla ja tutkia sitä paljon enemmän kuin tilaisuuksia tai mahdollisuuksia tuli.
Silti kaipaan Jumalan luo.
Ehkä jonain päivänä löytyy geeni joka voidaan pysäyttää ja joka aiheuttaa vanhenemisen?
Twillightissa vampyyrit ei kuole, ei ainakaan oikeesti.