Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri vie kolmevuotiaan päiväkotiin, itse kotona puolivuotiaan kanssa

Vierailija
25.10.2023 |

Joka aamu kuulemma kova taistelu lähdöstä, lapsi täytyy herättää kesken unien, itkee ja vastustelee. Lapsi raahataan päiväkotiin väkisin neljämä päivänä viikossa. Iltapäivällä haku noin neljän aikaan ja nukkumaan kasiin mennessä. Lapsi kiukkuaa ja "on hankala" koko illan, kaveri kertoo pinnansa katkeavan usein. Lapsi on  mustasukkainen nuoremmalle, aggressiivinen ja vahdittava ja huomionhakuinen. No tottakai on tuossa tilanteessa.

Miksi ihmeessä pieni lapsi täytyy viedä sinne päiväkotiin isoon ryhmään? Miksei saa viettää aika rauhallisesti kotona? On kerhoja ym. joissa voi käydä. Tätä isomman viemistä päiväkotiin en ymmärrä silloin, kun sille ei ole mitään selkeää perustetta ( kehitykselliset haasteet, perheen tilanne).

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei kokemusta, mutta voisiko äiti olla tosi väsynyt ja vauvalla koliikkivatsa ja huonouninen. Ei jaksa leikkiä 3v kanssa jo fyysisesti poikki.

Itse uni-ongelmaisena ja vauvan kanssa heräilevänä en olisi ikipäivänä jaksanut raahautua päiväkodille aamutuimaan. Oltiin rauhassa kotona vaan ja monesti nukuttiin kolmestaan päikkäritkin. 

Eikö lapsilla ole isää? Yksinkö sä kaiken jouduit tekemään? Täällä puhutaan ihan kuin perheissä ei olisi kuin äiti ja lapset. Ajatella, että on perheitä, joissa isä vie isomman lapsen päiväkotiin, samalla kun itse menee töihin 🙉

Vierailija
42/49 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuohon tulee ensivuonna muutos.

Työttömänä olevien oikeus viedä lapsi päivähoitoon päättyy 1.2. 2024 alkaen.

Mikä on mielestäni ihan hyvä muutos,sillä päivähoitopaikoista on pulaa ja ryhmät ovat ylisuuria. Näin ollen ryhmäkoot pienenevät,paikkoja vapautuu ja lasten turvallisuus lisääntyy.

Lähde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuohon tulee ensivuonna muutos.

Työttömänä olevien oikeus viedä lapsi päivähoitoon päättyy 1.2. 2024 alkaen.

Mikä on mielestäni ihan hyvä muutos,sillä päivähoitopaikoista on pulaa ja ryhmät ovat ylisuuria. Näin ollen ryhmäkoot pienenevät,paikkoja vapautuu ja lasten turvallisuus lisääntyy.

Hoitovapaalla oleva ei ole työtön.

Vierailija
44/49 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse ihmettelin kun 2008 oli konttausikäinen poika päiväkodissa. Mutta hän viihtyi hyvin. Toinen  erikoinen oli reilu 1 vuotias tyttö joka käveli uteliaana katsomaan kovaäänistä porausta 1,5m päähän. Olin huoltomies kaupungilla. Henkilökunta tietysti näkee paljon enemmän.

Mitä erityistä tuossa oli? Mistä 50-luvulta sä sinne tulit?

Vierailija
45/49 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Älä jaksa. Suurin osa vie isosisaruksen hoitoon koska se lapsi itse haluaa sinne. Siellä on kaverit. Kotona on huonosti nukkunut vanhempi ja jatkuvasti huomion vievä vauva.

On tuo niin väärin. Miksi hankkia lapsia ? Päiväkodissa muutenkin henkilökuntapula. 

Vierailija
46/49 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen syntymä perheeseen tuntuu esikoisesta samalta kuin jos mies toisi perheeseen toisenkin vaimon. Repikää siitä !

Vierailija
47/49 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi vaan omista asioistasi, KYYLÄ!

Vierailija
48/49 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi itse kaipasi kavereita, kun minun aikani meni vauvan kanssa. Sovittiin sitten, että vanhempi lapsi käy päiväkodilla 2-3 kertaa viikossa maksimissaan 6 tuntia kerrallaan. Järjestely oli oikein mainio. Minulla riitti virtaa sitten kotona touhuilla, isompi sai leikkikavereita ja omia juttuja. Meillä ei siis mitään tukiverkkoja, että olisi voinut niitä hyödyntää. Seurakunnan kerho oli kahdesti viikossa ja 1,5 tuntia kerrallaan. Se oli liian vähän. Kaipasi enemmän leikkikavereita.

Vierailija
49/49 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. Suurin osa vie isosisaruksen hoitoon koska se lapsi itse haluaa sinne. Siellä on kaverit. Kotona on huonosti nukkunut vanhempi ja jatkuvasti huomion vievä vauva.

Sä et jaksanut lukea aloitusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän