Mistä Aira Samulin sai omaisuutensa?
Asunto Bulevardilla on varmaan arvoltaan miljoonia, yli 100 000 euron taulukokoelma ja Lohjalla Hyrsylän mutka, jossa tontitkin maksavat ihan sievoisen summan ja perinnehirsitalon rakentaminen ei sekään ilmaista ole. Ammatti on kuitenkin ollut tanssija ja malli sekä Hyrsylän mutkan emäntä.
Kommentit (108)
Vierailija wrote:
Öö Aira oli ikoni. Varmasti tienasi erilaisista tanssi ja edustuskeikoista ihan viimeisiin päiviin asti.
Niin esimerkiksi Raili Hulkkonen kertoi Airaa muistellessaan että heillä oli jokin kuvausjuttu sovittuna. Aira ei taatusti tehnyt näitä töitä hyvää hyvyyttään vaan siksi että hän oli kysytty myös mallina.
Minun ymmärtääkseni tanssin opettaminen on ollut jo pitkään varsin tuottoisaa puuhaa. Joku voi vielä muistaa esimerkiksi Äke Blomqvistin ja hänen vaimonsa miljoonasijoitukset osakemaailmassa.
Mullakin on kymmenien tuhansien arvoinen taulukokelma (kutsun sitä taidekokoelmaksi) mutta en minä niin paljon ole itse maksanut. Olen ostanut nuorten taiteilijoiden töitä ennen kuin he ovat olleet kuuluisia ja joidenkin arvo on moninkertaistunut vuosien varrella. Ekan tauluni ostin opiskelijana.
Tanssikoulullaan ollut vissiin muhkea hintalappu? Lisäksi hän esiintyi ja edusti kuolemaansa asti. Eli teki töitä. Aira oli se työ. Elämäntyö.
Airan myötä kuolee myös hyrsylän mutka. Ei kiti saa sitä mitenkään pidettyä pystyssä. Ja Airaahan ihmiset ovat tulleet katsomaan ja nyt kun hän on poissa, niin tuskin pelkkä karjalamökki kiinnostaa niin paljoa, että haluttaisiin maksaa 40 e/käynti. Isoin omaisuus hänellä oli hyrsylä ja irtaimisto kaupunkiasunnossa. Haaskannut vuokriin satoja tuhansia euroja.
Vierailija wrote:
Empä ois uskonu että 1986 jo vedettiin Suomessa ihan asiallisia robotdance muuveja, Ja kuumia miisuja on pakarat esissä...
Vierailija wrote:
Työtä tekemällä ja yrittämisellä. Suosittelisin ap:llekin työnteon kokeilemista joskus.
Oletko sinä yhtä rikas kuin Aira? Jos et ole, suosittelen työntekoa.
Nuorempi sukupolvi ei tiedä Airan elämästä ja saavutuksista.. mikä on sinänsä ymmärrettävää. Elihän hän niin pitkän ja vaiherikkaan elämän.
Yli 90-vuotiaana sanoi, että työtä on pakko tehdä elääkseen. Kumma miten täällä tästä tehdää jotain bisnestaituria, kun ihan itse on sanonut, että on pakko tehdä työtä.
Se Lohjan tölli on säätiöty, eikä kovin tuottoisa sekään. Itseasiassa ei mitään järkeä ylläpitää sitä touhua. Jos joku maksaa 40 ekee sisäänpääsystä, saa niitä sisään pääsijöitä aika paljon olla, että mikään kannattaa. Lähinnä maksellut hommasta talojen juoksevat kulut.
Jos olisi sitä rahaa ollut, ei olisi vuokralla asunut.
Tämähän oli kokoomuslainen, siis kokoomuksen ehdokas joissain vaaleissa. Kokoomuslaiset rakastavat rahaa.
Varmasti osasi jo ajoissa ottaa kunnon hinnan tv-esiintymistäänkin. Areenassa nähnyt jonkun vanhemman pätkän 60-luvulta niin oli älykäs ja sanavalmis jo nuorempana. Eli tokkopa on myynyt itseään/imagoaan halvalla sittemminkään? Olisin kenties pitänyt jos olisin tavannut, mutten tiedä nousikohan jossain vaiheessa päähän? M58
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työtä tekemällä ja yrittämisellä. Suosittelisin ap:llekin työnteon kokeilemista joskus.
Oletko sinä yhtä rikas kuin Aira? Jos et ole, suosittelen työntekoa.
Palataan sitten asiaan kun hän jolta kysyit on tehnyt töitä 96 vuotiaaksi asti.
Ei Airan kaltaisia ihmisiä synny edes kerran sadassa vuodessa. Hän oli legenda syntyessään.. jotkut on tuommoisia. Kova paiskimaan töitä ja rakasti sitä mitä teki.
Vierailija wrote:
Yli 90-vuotiaana sanoi, että työtä on pakko tehdä elääkseen. Kumma miten täällä tästä tehdää jotain bisnestaituria, kun ihan itse on sanonut, että on pakko tehdä työtä.
Se Lohjan tölli on säätiöty, eikä kovin tuottoisa sekään. Itseasiassa ei mitään järkeä ylläpitää sitä touhua. Jos joku maksaa 40 ekee sisäänpääsystä, saa niitä sisään pääsijöitä aika paljon olla, että mikään kannattaa. Lähinnä maksellut hommasta talojen juoksevat kulut.
Köyhällä ei ole 100 000 euron arvosta tauluja seinällä. Asu bulevardilla ja juo shampanjaa leivoksineen Jorma Uotisen kanssa , harva se iltapäivä..
Vierailija wrote:
Mullakin on kymmenien tuhansien arvoinen taulukokelma (kutsun sitä taidekokoelmaksi) mutta en minä niin paljon ole itse maksanut. Olen ostanut nuorten taiteilijoiden töitä ennen kuin he ovat olleet kuuluisia ja joidenkin arvo on moninkertaistunut vuosien varrella. Ekan tauluni ostin opiskelijana.
Samma här. Olen tavan valkokaulusduunari ja mulla on ihan kiva taidekokoelma, jota aloin kartuttaa 80-luvulta alkaen, aloittelevien, oman ikäluokan taiteilijoiden töillä, ei ne paljon silloin maksaneet. Ne on vain tässä vuosien varrella - useimmat niistä - niin rakkaiksi, etten niistä hevillä luovu. Ja tietysti jotkut olen saanut lahjaksi - pari taiteilijalta itseltään.
Vierailija wrote:
Airan myötä kuolee myös hyrsylän mutka. Ei kiti saa sitä mitenkään pidettyä pystyssä. Ja Airaahan ihmiset ovat tulleet katsomaan ja nyt kun hän on poissa, niin tuskin pelkkä karjalamökki kiinnostaa niin paljoa, että haluttaisiin maksaa 40 e/käynti. Isoin omaisuus hänellä oli hyrsylä ja irtaimisto kaupunkiasunnossa. Haaskannut vuokriin satoja tuhansia euroja.
Hyrsylän mutkan ja sen pihapiirin juridinen omistaja on Aira Samulinin säätiö. Airahan myli paljon taulujaan Hyrsylän mutkan kulujen peittämiseksi, jäljellä olevat taulut omistaa Aira Samulinin säätiö.
"40v. juhlavuottaan viettävä Hyrsylän Mutka on säätiöity ja tätä nykyä myös Museoviraston ja ELY-keskuksen toimesta rakennusperinnelain suojelema kohde. Toiminta tulee jatkumaan nykyisessä muodossaan myös tulevaisuudessa."
https://www.facebook.com/photo?fbid=314898157860959&set=a.1621014031406…
Hyrsylän mutkaan tulee tietenkin Aira Samulin vaihtuva näyttely, jossa on esillä hänen valokuviaan, silmälasikehyksiään, vaatteitaan jne. Menestys on varma. Hyrsylän mutka on paljon muutakin kuin "karjalanmökki". Siellä on koko perheelle paljon katsottavaa. Siellä on esillä valtavat kokoelmat vanhoja työkaluja, Aku Ankasta tuttuja hahmoja, nukkeja, pehmonalleja, leluautoja jne. Sekä siellä on myös Lotta-, Marski- ja sotamuseo, vanha veturi ja Miina Äkkijyrkän Valkoinen Vasikka -teos.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Köyhällä ei ole 100 000 euron arvosta tauluja seinällä. Asu bulevardilla ja juo shampanjaa leivoksineen Jorma Uotisen kanssa , harva se iltapäivä..
Aira myi suurimman osan tauluistaan Hyrsylän mutkan kulujen katteeksi.
Siinä on kauniita naisia. Naisellisia ja seksikkäitä. Ihan toista on nykyään kun on tämä keh bositiivisuus ja iso perz muoti.