Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SOTE-alalle työllistyy 100% varmuudella, miksi ala ei kiinnosta?

Vierailija
25.10.2023 |

Omalta kohdaltani voin mainita omat huumetuomioni, ei mene turvallisuusselvitys läpi. Miksi te ette opiskele alalle?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d047dcd2-275c-4351-b1e3-9b6fa59d7…

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Alan nokkimiskulttuurin vuoksi. Pitäis olla lääkäri ettei joutuis nokittavaksi. Kaikki sitä alempi joutuu lääkärien nokittavaksi. Sellainen jatkuva nokkiminen heikentää elämänlaatua ja johtaa masennukseen. Miksi haluaisin sellaista elämää, kun voin olla eri alalla tasaveroinen työntekijä hyvässä työilmapiirissä ja säilyttää henkisen hyvinvoinnin. 

Ja sinäkin puhut alasta unohtaen siitä puolet, eli sosiaalipuolen. Minä olen sosionomi, ja paskat nakkaan jostain lääkäreistä. Minulla on hyvät etenemismahdollisuudet asiantuntijaksi ja siitä esimieheksi kun vähän kouluttautuu lisää muutaman vuoden päästä.

Vierailija
22/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En jaksa välittää kymmenistä tai sadoista ihmisistä niin paljoa, ei löydy niin paljoa empatiaa.

Jos pitäisi ihmistä hoitaa niin toimisin itse mielummin yhden ihmisen palvelijana/"hovimestarina". Luulisi sen olevan mukavampi vaikka vanhukselle kun on sama, luotettava hoitaja kaiken aikaa.

Eihän sote tarkoita vaan hoitoalaa, siinä on myös sosiaaliala. Sotealalle voi ryhtyä myös yrittäjäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltainen ala. En jaksaisi sitä juoruilua ja selknpuukotusta. 

Vierailija
24/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Palsta on hyvä esimerkki kerhosta mihin on 100% pääsy. 

Sotealan paikoista vain pieni osa on sellaisia mihin kaikki pääsee. Toisaalta, jos olet hoitaja, ja olet kuukauden työttömänä, sinua ei enää palkata koska sinussa on jotain vikaa kun olet ollut pois työelämästä kuukauden. Minä olen sosionomi, ja olen hakenut pidempään alan töitä, kaikkiin paikkoihin hakee kymmeniä jopa yli sata ihmistä, enkä ole päässyt haastattelua pidemmälle. Sosionomikin pääsee helposti vaikka lastensuojeluun tai päiväkotiin töihin, mutta minä en niihin halua.

Vierailija
25/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Alan nokkimiskulttuurin vuoksi. Pitäis olla lääkäri ettei joutuis nokittavaksi. Kaikki sitä alempi joutuu lääkärien nokittavaksi. Sellainen jatkuva nokkiminen heikentää elämänlaatua ja johtaa masennukseen. Miksi haluaisin sellaista elämää, kun voin olla eri alalla tasaveroinen työntekijä hyvässä työilmapiirissä ja säilyttää henkisen hyvinvoinnin. 

Heippa. Lääkärit vasta ne bokittelevatkin toisiaan. Siellä on t o d e l l a hierarkiassa ja hyvävelijörjestelmä.

Vierailija
26/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäreillä hierarkia järjestys? millainen? ai että kirurgi ylin jne.

Vierailija
27/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Matala palkka

+miehenä jos hakeudut alalle esim hoitajaksi niin takaat sillä oman ikisinkkuutesi. Sen jälkeen kun naiset kysyvät nettideittisovelluksissa ammattia ja vastaat hoitajat niin tutustuminen päättyy välittömästi siihen.

Työn verotusta pitäisi keventää tuntuvasti ja tukia leikata.

Oletko täysi idioottivajakki? Niillä pazkoilla palkoilla se työn verotuksen alentaminen ei paljon auta. Eikä se tukien leikkaaminen töissäkäyvälle pazkalla palkalla auta yhtään mitään, se kun ei tuo yhtään rahaa lisää. 

Alan palkkaa tuossa pitää nostaa.

Vierailija
28/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vaihtoi sotealalle ja on puhjennut kukkaan oikein kunnolla, kun pääsee vihdoin olemaan myös töissä sellaisena kuin oikeasti on. Jos oli mitään epäilystä siitä, että tuosta tulisi hyvä isä, ei ole enää. 

Vierailija
29/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman lukon takana näyttävät nykyisin istuvan tietokeensa ääressä.

Vierailija
30/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä punahiuksista sossua niin pelottaa nykyisin?

Vierailija
31/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi te ette opiskele alalle?

Onko alan opiskelupaikat jossain täyttämättä?

Mutta joo, itse en tykkää ihmisistä. Olen työtön nörtti. Työkkäri uskoo, että työllistyn kyllä, eikä anna opiskella. En silti sote-alalle haluaisi suurin surminkaan.

Vierailija
32/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin ja työllistyin sote-alalle heti kun löytyi tapa rahoittaa opinnot. Ei ole kysytty turvallisuusselvitystä. Ei se kaikille sovi mutta minulle se oli reitti ulos työttömyydestä.

Vierailija
33/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Nokkiminen ja eritteet sekä toisten selkään puukottaminen, vaikka pitäisi puhaltaa yhteen hiileen. 

Puhtaus alalla on huono palkka (jolla elää kyllä), mutta ME henki hyvä. Edellinen ratkaisi ei palkka. 

Tervetuloa puhtaus alalle hoitajat!

Vierailija
34/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö ja ennen kaikkea se, ettei pääsääntöisesti ole mahdollisuutta etätöihin. Ja vielä joutuisi olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. On kaikkien kannalta parempi, etteivät alalle sopimattomat hae alalle töihin.

Vierailija
35/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vuorotyö ja ennen kaikkea se, ettei pääsääntöisesti ole mahdollisuutta etätöihin. Ja vielä joutuisi olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. On kaikkien kannalta parempi, etteivät alalle sopimattomat hae alalle töihin.

Olen sosiaalityöntekijä. Olen 75% työajasta etänä.

Vierailija
36/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän on suoranainen punikki-ala.

Nyt vielä terveydenhuoltokin on sotkettu mukaan kyseisiin hämäriin kuvioihin.

Vierailija
37/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät millään pysty itseänsä puolustamaan.

Tämä on kuitenkin tämänhetkinen varsin surkea tilanne.

Vierailija
38/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa hoitajana on monipuolinen työ jossa liikutaan, ei tarvitse vain istua koko päivää. Kropalle se on hyväksi. Työpaikkoja on runsaasti. Siinä ne hyvät puolet sitten onkin. Työ on likaista, haisevaa, raskasta, työilmapiiri ja olosuhteet kehnot, vuorot kamalia, viikonloput, pyhät ja illat töissä. Illasta aamuun vuoroja. Heikko palkkaus, heikot työsuhde-edut jne. 

Vierailija
39/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaikkapa hoitajana on monipuolinen työ jossa liikutaan, ei tarvitse vain istua koko päivää. Kropalle se on hyväksi. Työpaikkoja on runsaasti. Siinä ne hyvät puolet sitten onkin. Työ on likaista, haisevaa, raskasta, työilmapiiri ja olosuhteet kehnot, vuorot kamalia, viikonloput, pyhät ja illat töissä. Illasta aamuun vuoroja. Heikko palkkaus, heikot työsuhde-edut jne. 

Voisin ehkä olla noilla ehdoilla koneenhoitaja, mutta en ihmisten.

Hoitoalalla ainoa mikä kiinnostaisi olisi se, jos saisi paikan jossa voi tehdä pelkkää yövuoroa. Setäni vaimolla joskus oli sellainen työ.

Vierailija
40/145 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä