Mikä ammatti minulle aloituksen perusteella sopisi?
Siinäpä vasta kysymys. Ensin opiskelin filosofian maisteriksi, pääaineena kulttuurintutkimus. Olin vähän aikaa museoalalla, mutta sitten ei oikein löytynyt enää töitä. (Vain kesätöitä, harjoitteluja ja lyhyitä projekteja)
Heikon työllisyystilanteen vuoksi lähdin opiskelemaan kasvatustieteen maisteriksi eli opettajaksi. Nyt olen maisterivaiheessa, mutta koulumaailma iski päin kasvoja kun olin sijaisena jälleen. Se melu ja hektisyys saa mut voimaan pahoin ja muistan taas millainen introvertti olen. Haluaisin vain poistua takavasemmalle ja omaan hiljaiseen kammioon tekemään jotain ajattelua vaativaa.
Olen nyt pulmatilanteessa. Ensimmäisellä alalla ei ihan oikeasti ole töitä. Tutkijaksi mua kannustettiin, mutta näen sen taloudellisesti liian hankala vaihtoehtona. Mitä ihmettä voisin näillä tutkinnoilla tehdä? Vapaa-ajalla harrastan luovia asioita, kuten maalaamista.
Kiitos
Kommentit (22)
Olisiko se sama unelma-ammatti mikä itselläni eli majakanvartija?
Avaa OnlyFans-tili. Siellä kaltaisesi rumeliinitkin pärjäävät.
Vierailija wrote:
Oletpa törkeä
Voisit ehkä alkaa kirjoittaa lehtiin jotain kulttuurijuttuja.
Kiitos asiallisista kommenteista
Ap
Jospa kokeilisit jotain täysin erilaista kuin kasvatus- tai kulttuuriteemaiset, joka ei olisi kuitenkaan sitä samalla tavalla hektistä ja meluista kuin koulumaailma?
Aloita vaikkapa lukemalla ammateista, avoimin mielin tietenkin, niitä on mielinmäärin. Jos jaoteltu erilaisiin aloihin, lue jokaisesta yläkategoriasta ainakin yhden ammatin kuvaus/tarina. Meillä kaikilla on ennakkokäsityksiä mitä töihin tulee ja vaikka ei heti nappaisikaan, se lisää ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan (vietämmehän usein ison osan elämäämme töissä) :). Olin joskus itse hiukan samassa tilanteessa ja löysin sellaisen työn, jota en aikaisemmin olisi helpolla tullut ajatelleeksi.
Vierailija wrote:
Miksi pitää olla ilkeä tuntemattomalle ihmiselle?
Onko sinulla itselläsi paha olla?
- eri -
Lähihoitajana ei tarvitse komentaa tai olla ilkeä. Ja töitä riittää.
Vierailija wrote:
Lähihoitajana ei tarvitse komentaa tai olla ilkeä. Ja töitä riittää.
Lähihoitajana ap:n koulutus menisi ehkä "hieman" hukkaan.
Käy läpi Oikotie ym vastaavat palvelut ja etsi kaikki tehtävät missä tarvitaan ”soveltuva korkeakoulututkinto”. Esim. järjestötyöt, julkinen sektori, jne. Sitten vaan valitsemaan näistä.
Alkaa vaikka opettamaan kansaopistoissa ja/tai yrittäjänä, maalausta, maalaustekniikoita ja taidehistoriaa.
Siinä yhdistyvät kaikki.
No eikö kannatta kuitenkin opiskella opettajaksi tutkinto loppuun..
Vierailija wrote:
Jospa kokeilisit jotain täysin erilaista kuin kasvatus- tai kulttuuriteemaiset, joka ei olisi kuitenkaan sitä samalla tavalla hektistä ja meluista kuin koulumaailma?
Aloita vaikkapa lukemalla ammateista, avoimin mielin tietenkin, niitä on mielinmäärin. Jos jaoteltu erilaisiin aloihin, lue jokaisesta yläkategoriasta ainakin yhden ammatin kuvaus/tarina. Meillä kaikilla on ennakkokäsityksiä mitä töihin tulee ja vaikka ei heti nappaisikaan, se lisää ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan (vietämmehän usein ison osan elämäämme töissä) :). Olin joskus itse hiukan samassa tilanteessa ja löysin sellaisen työn, jota en aikaisemmin olisi helpolla tullut ajatelleeksi.
Saanko kysyä, mitä löysit? Vastasiko koulustustasi?
Ap
Koita nyt vaan kestää siellä luokassa
Olen melko ujo ja hiljainen.
Ap