Mikä ammatti minulle aloituksen perusteella sopisi?
Siinäpä vasta kysymys. Ensin opiskelin filosofian maisteriksi, pääaineena kulttuurintutkimus. Olin vähän aikaa museoalalla, mutta sitten ei oikein löytynyt enää töitä. (Vain kesätöitä, harjoitteluja ja lyhyitä projekteja)
Heikon työllisyystilanteen vuoksi lähdin opiskelemaan kasvatustieteen maisteriksi eli opettajaksi. Nyt olen maisterivaiheessa, mutta koulumaailma iski päin kasvoja kun olin sijaisena jälleen. Se melu ja hektisyys saa mut voimaan pahoin ja muistan taas millainen introvertti olen. Haluaisin vain poistua takavasemmalle ja omaan hiljaiseen kammioon tekemään jotain ajattelua vaativaa.
Olen nyt pulmatilanteessa. Ensimmäisellä alalla ei ihan oikeasti ole töitä. Tutkijaksi mua kannustettiin, mutta näen sen taloudellisesti liian hankala vaihtoehtona. Mitä ihmettä voisin näillä tutkinnoilla tehdä? Vapaa-ajalla harrastan luovia asioita, kuten maalaamista.
Kiitos
Kommentit (22)
Kannattaa suosiolla unohtaa työn koulutusta vastaavuus, jos et hae opettajaksi. Etsi jotain, missä voit hyödyntää taitoja, joita olet käyttänyt aiemmissa töissä.
Mistä pidit museoalalla? Kokoelmien järjestelystä vai asiakkaiden palvelemisesta? Lippujen myymisestä?
Konsultti omalla alallasi.
Voisit valmentaa nuoria aikuisia korkeakouluopintoihin valmennuskeskuksessa.
Tai
Elinikäisen oppimisen toisessa päässä olevien +55 uudelleen työllistymisessä kevennetyn opintopolun avulla.