Ostatko appivanhemmillesi joululahjoja?
Jos vietät jouluaattoa anoppilassa, ostatko appivanhemmille joululahjoja? Kuinka monta lahjaa ja millaisilla summilla? Entä ostatko heille, vaikket viettäisi jouluaattoa heidän luonaan?
Kommentit (35)
No hyi, en todellakaan anna mitään lahjaa. Enkä heiltä halua mitään. Olen saanut synnytyksen jälkeen lahjaksi siivousämpärin ja luutuja. Tuli vain paha mieli ja se varmaan oli tarkoituskin.
Vierailija wrote:
Ostan puolison kanssa yhdessä jotain. Ennen lasta joku kalliimpi viini tai käsin tehtyä suklaata. Lapsen jälkeen ollaan annettu valokuvakirja.
Se viini joululahjaksi on tosi hyvä. Meillä kun esimerkiksi juodaan vain lasillinen viiniä jouluaterialla, jouluisin, niin sehän hipoo täydellisyyttä. Lahja tulisi heti käyttöön eikä menisi rahat kankkulan kaivoon vaan pääsisi itsekin hyötymään lahjasta. Kun meidän suku ei ole mitään juoppoja vaan juomme lasillisen viiniä jouluaterialla jouluisin. Ei koska muulloin koska emme ole alkoholisteja.
Eli lasillinen viiniä jouluaterialla. Lapsille mehua ja aikuisten viinilasit.
Toisinaan ostan lahjan. Anoppilassa ei joulua erityisemmin vietetä, niin en ole kokenut tarpeen panostaa erityisemmin lahjaankaan. Viimeksi taisimme antaa paikkakuntamme nimikkoleivonnaisia, olisiko noin 6e maksanut. Heille varmaan kiva, kun ei jää nurkkiin ylimääräistä krääsää.
Anoppi enää elossa. Hän ei halua lahjoja, mutta monena vuonna olemme laittaneet hänelle sopivat jouluruuat, pari laatikkoa, pieni kinkku, vähän savukalaa ja rosollia. Ne on tehty sanalla kuin omatkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eihän kukaan voi vaatia toista hankkimaan yhtään mitään. Millä tavalla he siis vaativat?
No, viime vuonna olin ekaa kertaa anoppilassa jouluaaton. Annoin yhden yhteisen lahjan appivanhemmille. Jälkeenpäin mieheni kautta tuli heiltä kommenttia, etteivät ole tyytyväisiä lahjan määrään ja arvoon. Tänä jouluna vietän joulun omilla vanhemmillani, mutta mietin tulevia vuosia, että miten toimisin. Ostanko vain mitä tahansa vaativat, vai laitanko itse itselleni jonkun rajan, jonka yli en osta, ja jos vaativat lisää, en vain osallistu heidän joulunviettoonsa, vai miten tekisin.
lisään vielä, että ainostaan tässä joululahja-asiassa ovan hankalia, ovat muuten hyviä tyyppejä, joten haluaisin toimia sovinnollisesti.
En osta. Puoliso ostaa jos ostaa. En siellä joulua edes vietä, kun ei se heille ole kuin päivä muiden joukossa. Appi ei päivien päälle enää ymmärrä muistisairauden tähden ja vaimonsa buddhalainen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eihän kukaan voi vaatia toista hankkimaan yhtään mitään. Millä tavalla he siis vaativat?
No, viime vuonna olin ekaa kertaa anoppilassa jouluaaton. Annoin yhden yhteisen lahjan appivanhemmille. Jälkeenpäin mieheni kautta tuli heiltä kommenttia, etteivät ole tyytyväisiä lahjan määrään ja arvoon. Tänä jouluna vietän joulun omilla vanhemmillani, mutta mietin tulevia vuosia, että miten toimisin. Ostanko vain mitä tahansa vaativat, vai laitanko itse itselleni jonkun rajan, jonka yli en osta, ja jos vaativat lisää, en vain osallistu heidän joulunviettoonsa, vai miten tekisin.
lisään vielä, että ainostaan tässä joululahja-asiassa ovan hankalia, ovat muuten hyviä tyyppejä, joten haluaisin toimia sovinnollisesti.
Joka tapauksessa menet omien rajojesi mukaan, tai oikeastaan voisitte tässä toimia pariskuntana. Ei vaatimusten mukaan tietenkään.
Ostetaan miehen kanssa yhdessä jotain pientä kummankin puolen vanhemmille. Joskus, jos on ollut selkeä tarve, ollaan saatettu ostaa jotain melko hintavaakin yhdessä miehen siskon kanssa, mutta nämä ovat poikkeustapauksia.
Minulla ei koskaan Tule olemaan Appivanhempia He kumpikin ovat kuolleet siis mies ystäväväni vanhemmat eivät ole elossa.
Jos siis Joskus menen Naimisiin hänen kanssaan ei ole appi vanhempia hänen vanhempia.
Eikä mulla äitiä ole elossa.
Vierailija wrote:
Ostitko halpaa koristekrääsää ?
Siis viime vuonna? Noin 40 e maksavan kirjan, jonka aiheena on lähiseudun saaristo. Tämä ei heille riittänyt.
Hautakynttilät joo ostan, kun usein miten mä käyn kaupassa ennen joulua, ei mies. Mies hommaa sit havunoksia.
Anoppi on ja on ihana ihminen. Ostetaan hänelle ja hänen kahdelle siskolle kylpylälahjakortit. Myös miehen tädit on meille läheisiä. Saavat pitää yhdessä sisaruspäivän ja mennä rentoutumaan.
En, ovat olleet niin ilkeitä minua kohtaan. En myöskään mene sinne jouluna kuulemaan, mitä kaikkea taas teen väärin. En osaa hoitaa edes kultakalaa appisten mielestä ja ovat kauhuissaan miten huono äiti olen.