Ostatko appivanhemmillesi joululahjoja?
Jos vietät jouluaattoa anoppilassa, ostatko appivanhemmille joululahjoja? Kuinka monta lahjaa ja millaisilla summilla? Entä ostatko heille, vaikket viettäisi jouluaattoa heidän luonaan?
Kommentit (35)
En osta, mies saa hankkia lahjat vanhemmilleen. Me asutaan samalla paikkakunnalla, joten me vain käydään siellä aattoiltana.
Ostan miehen kanssa jotain, alle 50€. En koskaan vietä joulua anoppilassa vaan aikuisten lasteni kanssa. Mieheni ei ole heidän isä.
Ostetaan miehen kanssa yhdessä pieni lahja kummankin vanhemmille.
Ei ole kuin anoppi elossa ja tietysti ostan myös hänelle joululahjan oltiin sitten hänen luonaan tai ei - kyllä sinne jonain joulupäivänä kuitenkin ajellaan. Lahjan ei tarvitse olla kallis, pari pakettia yht 50€ riittää, hän on kiltti ja hyvä ihminen, itse hän ostaa meille myös joululahjoja ja varsinkin lapsillemme, jotka ovat hänen ainoat lapsenlapsensa.
Ehdottomasti. Minulla on äärimmäisen ihanat, avuliaat ja huomaavaiset appivanhemmat. He ovat myös lapsillemme hyvin tärkeitä. Haluan muistaa heitä jollakin hemmottelulahjakortilla (ravintola, kylpylä tms.) sillä tavaraa heillä on kyllä riittämiin.
En osta vaan annan jotain itse tehtyä kuten villasukat tai kakun. No, joskus on ostettu joku kirja.
Ei ne halua roinaa
ostan kukkia tai vaikka jouluherkkuja
miten toimisitte, jos appivanhemmat vaatimalla vaatii lahjoja, suuremmilla summilla kuin mitä ostatte omille vanhemmille?
Eihän kukaan voi vaatia toista hankkimaan yhtään mitään. Millä tavalla he siis vaativat?
Vierailija wrote:
Eihän kukaan voi vaatia toista hankkimaan yhtään mitään. Millä tavalla he siis vaativat?
No, viime vuonna olin ekaa kertaa anoppilassa jouluaaton. Annoin yhden yhteisen lahjan appivanhemmille. Jälkeenpäin mieheni kautta tuli heiltä kommenttia, etteivät ole tyytyväisiä lahjan määrään ja arvoon. Tänä jouluna vietän joulun omilla vanhemmillani, mutta mietin tulevia vuosia, että miten toimisin. Ostanko vain mitä tahansa vaativat, vai laitanko itse itselleni jonkun rajan, jonka yli en osta, ja jos vaativat lisää, en vain osallistu heidän joulunviettoonsa, vai miten tekisin.
Ostan puolison kanssa yhdessä jotain. Ennen lasta joku kalliimpi viini tai käsin tehtyä suklaata. Lapsen jälkeen ollaan annettu valokuvakirja.
Ei osteta lahjoja nykyisten appivanhempieni kanssa toisillemme.
Entisten kanssa ostamme. En mitään kallista, lähinnä kyseessä on sellainen muistaminen ( johon aina sisältyy joku juttu), ovat kuitenkin lapseni isovanhemmat ja todella rakkaita ja tärkeitä.
Ennen vein jonkun kukkasen kun käytiin kahvilla. Nykyään vien kukkasen haudalle.
Vierailija wrote:
miten toimisitte, jos appivanhemmat vaatimalla vaatii lahjoja, suuremmilla summilla kuin mitä ostatte omille vanhemmille?
No sitten en ainakaan ostaisi mitään.
miten olet toiminut?