Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tummaihoiset olla rasisteja?

Vierailija
25.10.2023 |

Mites aasialaiset? Vai voiko vain valkoihoiset olla rasisteja?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin noin 10 -15 vuotta sitten somali miehet olivat rasisteja. Siinä mielessä,  että he käyttäytyivät kaikkia naisia kohtaan ylimielisesti  ja epäkohteliaasti.

Jopa kassajonossa  tunkivat naisten ohitse. Samoin bussiin mennessä he eivät laskeneet naisia menemään heitä ennen. 

Vierailija
22/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivellä päähän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tummaihoiset eivät voi olla rasisteja, koska esim. Yhdysvalloissa valtaa pitävät valkoihoiset ja rasismi on rakenteellista.

Kukaan ei tainnut antaa obamalle ja muille lukuisille mustille johtajille muistiota.

Vierailija
24/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tummaihoiset eivät voi olla rasisteja, koska esim. Yhdysvalloissa valtaa pitävät valkoihoiset ja rasismi on rakenteellista.

Kukaan ei tainnut antaa obamalle ja muille lukuisille mustille johtajille muistiota.

Yhdysvalloissa kaksipuoluejärjestelmä ajaa kilpailemaan vähemmistöjen äänistä, joista afroamerikkalaiset on ylivoimaisesti suurin ja perinteisesti äänestysinnostus ollut matala.

Ja Suomessa sotkeudutaan tähän keskusteluun ikään kuin tämä millään lailla peilaisi suomalaisen yhteiskunnan tilaa :D Koska muodikasta vaikuttamista :D

Vierailija
25/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Rasismi tulee jo eläinkunnasta, esim. koirat ja lehmät viihtyy omanrotuisten kanssa paremmin kuin muiden.

Se on ainoastaan ihmisten luonto tehdä jostain luonnollisesta ongelmallista. Miehet ei saa himoita naisia ja mihinkään tuttuun ja turvalliseen ei saisi luottaa. Pitää olla ennakkoluuloton ja antaa kaivoon hyppäämiselle mahdollisuus.

Tiede ei tunnista ihmis”rotuja” samassa merkityksessä kuin eläinrodut.

Ihmiset edustavat eri etnisyyksiä ja kulttuureita ja tästä saatetaan käyttää sanaa ”rotu”, mutta ihmiset ovat fyysisesti liian samankaltaisia ollakseen keskenään eri rotua biologisessa mielessä. 

Vierailija
26/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, varsinkin aasialaiset.

Vierailija
27/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ainakin noin 10 -15 vuotta sitten somali miehet olivat rasisteja. Siinä mielessä,  että he käyttäytyivät kaikkia naisia kohtaan ylimielisesti  ja epäkohteliaasti.

Jopa kassajonossa  tunkivat naisten ohitse. Samoin bussiin mennessä he eivät laskeneet naisia menemään heitä ennen. 

Tätä sanotaan misogyniaksi tai seksismiksi. Ei rasismiksi.

Vierailija
28/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aasialaisethan vasta rasisteja ovatkin.

Olin just tulossa kirjoittamaan samaa! Olin töissä Hong Kongissa ja kesti kyllä tovin aikaa tajuta, miten paljon kiinalaiset inhoaa valkoisia.

-keskustelun lomassa muistutetaan , kuinka kiinalaiset ovat keksineet mm paperin, kirjoittamisen, haarukan ja veitsen (kyllä, tosi on kuulemma)

- olen nainen, ja sekin tuli selväksi että en osaa kävellä kuten nainen vaan tömistelen kuin norsu

- ja toki olen aivan suhteettoman isokokoinen ,170, 65kg.

- meidän ihosta ja muuten ominaistuoksusta haisee läpi se, että syömme aivan älyttömästi juustoja ja juomme maitoa, mikä on aivan ällöttävää

Vierailija
29/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenään heillä rasismia. Jopa shiiat ja sunnit taistelee keskenään. Saati sitten eri kansalaisuudet

Vierailija
30/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olin just tulossa kirjoittamaan samaa! Olin töissä Hong Kongissa ja kesti kyllä tovin aikaa tajuta, miten paljon kiinalaiset inhoaa valkoisia.

-keskustelun lomassa muistutetaan , kuinka kiinalaiset ovat keksineet mm paperin, kirjoittamisen, haarukan ja veitsen (kyllä, tosi on kuulemma)

- olen nainen, ja sekin tuli selväksi että en osaa kävellä kuten nainen vaan tömistelen kuin norsu

- meidän ihosta ja muuten ominaistuoksusta haisee läpi se, että syömme aivan älyttömästi juustoja ja juomme maitoa, mikä on aivan ällöttävää

Huomaatko että yleistät kokemuksesi Hong Kongista niin että kaikki aasialaiset olisivat rasisteja? 

Vierailija
31/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aasialaiset ja sen jälkeen mustat ovat pahimpia rässistejä, heidän kulttuurinsa oikein kietoutuu rassismin ja xenophobian ympärille mutta jostain syystä tämä on sallittua noille kansoille. Kai rässismi on sallittu vain vähemmistö vaaleita kansoja kohtaan. 

”Aasialaiset”

”Mustat”

Eli mitä kulttuureita tarkkaan ottaen tarkoitat? 

Vierailija
32/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten tämä rakenteellinen rasismi ilmenee?

Vierailija
33/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kiinalaiset inhoavat kaikkia jotka eivät han-kiinalaisia. Tämä on nykyään Kiinan valtion virallisessa ideologiassakin.

Vierailija
34/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nehän on kovimpia rasisteja. Afrikassa esimerkiksi albiinoille ei hyvää heilu. Meillä Olli Rehn sanoo itseään albiinoksi ja sitten pahoittelee tätä kun Albiinoyhdistyksen puheenjohtaja loukkaantuu. Afrikassa hieman eri meno siellä albiinoja ei monesti kohdella kovin hyvin. On tapauksia joissa lapsi tai äiti on jopa tapettu kun äitiä on syytetty pettämisestä valkoisen kanssa. 

Vierailija
35/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys. Tietenkin voi. 

Vierailija
36/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tätä sanotaan misogyniaksi tai seksismiksi. Ei rasismiksi.

Tuota sanotaan kusipäiseksi  toiminnaksi. 

Vierailija
37/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiammattikorkeakoulun tutkimuksen mukaan 15% rasistisista rikoksista on kuitenkin muun kuin Suomessa syntyneen tekemiä ja 40% asianomistajista on Suomessa syntyneitä. Jos ajatellaan, että suomalaisista tutkimuksen tekohetkellä 2007 on muualla kuin Suomessa syntyneitä ollut n 7%, on pääteltävä, että rasistisiin rikoksiin joku muu kuin Suomessa syntynyt, tahi etnisesti suomalainen jos näin voi sanoa, syyllistyy kaksi kertaa suomalaista useammin. Eikä kohdekaan ole yleensä kantaväestössä vaan kyse on eri vähemmistöjen välisestä tai keskinäisestä nuhjuamisesta.

Uudempaa tutkimustietoa asiasta ei löydy, eikä vertailua itse TUOMIOISTA tai edes rikosepäilyistä eri Euroopan valtioiden välillä.

Jos minä haluaisin esittää tutkimustietoa siitä kuinka pieni palkkani on, esittäisin sen mielellään muodossa "tuntuuko palkkani pieneltä" enkä muodossa "palkkani koko verrattuna muihin palkansaajiin".

Vierailija
38/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos kuuluvat KKK:iin.

Vierailija
39/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismin määritelmä on valkoihoisen tekemä syrjintä.

Vierailija
40/72 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti sana on jo aikansa elänyt, vain typerykset toitottavat sitä.