~ENSKOJEN LAUANTAI ~
Tuossapa eiliset...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9186589&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (16)
[color=#DC143C]Olihan se Aurora käyny kirjottelemassa, pitäsköhän se itekkin hommata langaton että sais tän koneen mukaan jos täytyy lähteä sairaalaan aikaisemmin..
Toivottavasti nyt ei oo pienellä mitään hätää, varmasti kaikki menee hyvin. Me ollaan kaikki sun tukena täällä :)
Jushkalla oli rankka päivä tosiaan ollu, mulla tuli hirvee itku jo siitä kun miehen mummo näytti hautajaiskuvat siitä kun miehen isoveli haudattiin vuonna 82, pieni jaksoi elää yhden päivän...Oli se pieni arkku jotain järkyttävää jo kuvissakin niin voi vaan kuvitella miltä tuntuu se nähdä oikeasti, ja vielä ystävän lapsi...
No, piristystä kaikille vaikka harmaalta näyttää ulkona!!
Riikka ja pikku d, taas viikot vaihtunu, 26+1
Aurora - kelloa juuri katsoin ja ajattelin, että tämän aamun ekat käyrät on siellä otettu. Toivottavasti sait jollain lailla levättyä yöllä ja vauva päättäisi potkiskella kun lääkärinkierto on. Jaksamista ja enkeleitä sinne sinun ja pikkuisen luokse! Vaikka sairaalassa on varmasti ikävää olla, niin siellä on kaikki apua saatavilla kun sitä tarvitsette. Lämpimiä halauksia!!
Mammanalku kyselit meidän vaunuista. Ne on Brion kombit. Päävärinä tummansininen. Lisäksi löytyy beesiä ja vaalean sinistä. Sisältä kankaissa on tähtikuviointia. Eihän nuo kaikkein pienimmät vaunut ole, mutta kun ollaan molemmat pitkiä ihmisiä niin aikalailla piti testailla mitä on kummankin hyvä työntää ja ettei vauvaa hoitaessa joudu moninkerroin olemaan.
Eilen illalla käytiin vuokraamassa ihan extemporee leffa ja olikin mukava nukkua miehen kainalossa pitkään, kun illalla nukkumaanmeno venähti myöhäiseksi. Vauvakin on aamusta muksinut tuolla masussa, joten on hyvä mieli. Huomenna mennään miehen isän luo uutta vuotta vastaanottamaan, joten palstailen varmaan seuraavan kerran ensi vuonna!! =)
Onnen täyteisiä hetkiä jokaiselle enskatterelle perheineen tulevaan vuoteen! Tuokoon se mukanaan monia muistorikkaita hetkiä!
Halauksi, iida-linnea 23+3
Täällähän ollaan kuin armeijassa. Aamulla valot välähti päälle huoneeseen ja heti anturit masuun. Ei ehtinyt edes hampaita petä ensin:=) Taas näytti käyrä oikein hyvälle ja kätilölle sanoin että haluan ensi yöksi kotiin. Lupasi ehdottaa lääkärille, että pääsen yöksi kotiin ja käyn täällä sit 1-2x päivässä käyrällä.
Kätilö veikkasi ettei lääkäri enää tänän mua ultraa, vaan katsoo vain käyriä. Miten ihmeessä voin olla hyvillä mielin kun käyrät ollut koko ajan ok, mutta silti ei liiku ultralla kun katsotaan. Tietysti hyvä että hengittää ja kaikki virtaukset ym hyviä, mut haluan ultraruudulla nähdä sen potkunkin edes kerran!!!
Makkarakin kotiutunut joulun vietosta, tervetuloa taas " arkeen" !:)
Ja suuret kiitokset kaikille tsemppauksesta, eiköhän me täältä vielä kotiin päästä ja kaikki kääntyy hyväksi. klo 11 onkin lounas (päivän kohokohta;) ja sit lääkärikierros. Ilmoittelen kuinka kävi, mikä oli tuomio. Mukavaa lauantain jatkoa kaikille!
Aurora Ja Poitsu rv32+0
mua kävi eilen joku jo huhuilemassa, mutta kotosalla kyllä oon edelleen. tai siis eilen tultiin joulunvietosta.
viime yönä heräsin supistuksiin klo 3.30 ja kun ei rauhoittuneet niin tayssissa käytiin. nyt kotona oottelen josko vielä voimistuisivat. mutta hyvin näyttää simppis yksiössään viihtyvän.
toivottavasti auroran masukin tilanne nyt ratkeaisi bdbdbd
muuten en osaa sen kummemmin kommentoida, kun pikaseen vaan eilen luin joulun pinot eilen läpi.
ai niin, ihania kuvia olitte pikkusista taas laitelleet:)
tikru ja simppis 40+1
Hassulta tuntuu et vuosi sitten olin päättänyt et mun ja ukon edestakas-soutaa-huopaa suhde saa jäädä kun ei herraa kerran kunnolla kiinnosta. uusi vuosi oli kuitenkin päätetty juhlia yhdessä hotellissa ja sinne mennessä se sitten heittäytyikin hempeäksi. (Oltiin siis ei virallisesti yhdessä silloin.tapailtiin vaan joskus) Kertoi olleensa pareilla treffeillä ja vasta nyt tajunneensa kuinka tyhmä on ja mitä minä hänelle merkitsen. Yhteenhän siitä päädyttiin. Vuosi tuosta kulunut. Sisältänyt myö sei onnellisia jaksoja mut nyt asiat niin hyvin entiseen verrattuna...vertaa sitten sinne vuoden taakse tai vaikka vaan kesään.
Sitten hiukan näistä vaivoista: Mulle määrättiin Kättäriltä silloin tähän käteen Panacodia ja Panadolia yhdessä otettavaksi. Ne ei kauheasti auttaneet vaivoihin mut vauva alkoi liikkua tosi paljon niiden myötä. Torstaina sain kuulla et kun kerran Panacod ei vie kipua pois,voisin aivan yhtä hyvin olla ottamattakin sitä...Ja eilisen olin niin. Käden kanssa pärjäsin iha suht okei,mut vauva ei liikkunut päivän aikana kuin pari kertaa,tänään en ole tuntenut vielä mitään. Lääkärit sanoi silloin et liikkeet ei ole pahasta,et jos tuollaisen lääkityksen aikana liikkeet loppuisi niin silloin olisi pahempi juttu. Onkohan se nytkin vaikka panacodia ei ole otettu.... Hiukan huolestuttaa! Jos jollain kokemusta niin kommentoikaa...
T:Masu-mamma 28+6
Kun aamulla köllin vielä sängyssä, Tiitiäinen aloitti oikein tehokkaan aamujumpan! ;) Taitaa tulla uusi jumppaohjaaja sieltä.. hih! Heti kun nousin pystyyn, jytä lakkasi. Käytiin valitsemassa laminaatit uuteen kotiin, toivotaan nyt vain että ehtivät Lahdesta tulla ensi PE mennessä.. On kampaajallakin käyty kaunistautumassa.. Hiukset on nyt mukavasti vähän punertavan pirteät! :) Kiva kun kampaajakin kyseli että olenko voinut hyvin kun olen niin kamalan kalpea.. Siis aika moni on sitä sanonut. Kaikki arvot on siis kohdallaan ¿ ainoastaan yläpaine on vähän noussut, mut lasken sen mummon hoitamisen yms stressin piikkiin ¿ eli ei mun kalpeus pitäis siitä johtua.. No, ehkä se on vaan sitä kun ei ole kesän jälkeen nähnyt aurinkoa! ;)
Kiva kuulla että Aurora jaksaa olla positiivisin mielin! Niin sitä pitää! :) Siirtyy samalla sitä ¿onnellisuutta¿ sitten vauvaankin! Ilmoittelehan sitten taas edistyksestä..
Makkaralle oli baby showeritkin järkätty! IHANAA! Mä just mietiskelin, mulle ei varmaan kukaan sellasia puuhaa.. (marttyyri) En oo nimittäin kuullut yhdeltäkään kaverilta että sellasia ois järkätty.. Jos jaksat kertoa niin kerro ihmeessä millaset bileet ne oli, saitko vauvalle jotain lahjoja vai miten niitä täällä suomessa on järkätty?
Riikka ¿ eiks oo hassua miten noi viikot vaan vaihtuu kerta toisensa jälkeen..? ;) Mulla tulee kohta jo paniikki, siis eihän tässä ole kuin 14 vkoa laskettuun aikaan! Ääk.. Sitä ennen pitäis siis remontoida, muuttaa, laittaa Tiitiäisen oma huone ja kaikki kamat ostella.. Plääh..
Iida-linnea ¿ Brion kombeja mäkin olen vähän miettinyt.. :) Täytyy käydä niitä vain testaamassa. Ja Gracon Autobaby sit istuimeksi tms.. ehkä niihinkin vois sit ostaa ne ¿rattaat¿ että vois helposti huitaista kasaan vaikka kauppareissulla tms. On kuulemma tosi kätevät.. Mene ja tiedä.. Pelottaa pelkkä ajatuskin shoppailemisesta kun en osaa päättää ¿ ei oo tuota omaa kokemusta kertynyt. ;)
Simppis viihtyy siis yksiössään vielä! :) Suppareita vaan sinne Tikrulle * sup sup sup * jos vaikka saisitte vuoden ensimmäisen vauvan!!!
Masu-mamma ¿ näin jos maalaisjärjellä ajattelen, niin tosiaan ois pahempi jos lääkityksen aikana liikkeet loppuisi ja sullahan se on ollut toisin päin.. Toivottavasti kuitenkin alkaisi olo helpottaa!
Äh, ostin sitten TAAS uudet housut ja tarttuipa alesta mukaan yksi toppikin. Mies vaan hihitteli, mutta hyväksyi ostoksen kun sanoin että mun siistit mustat housut ei enää oikein kunnolla mahdu päälle. :) Voin testata niitä heti tänään illalla kun mennään ravintolaan kavereiden kanssa. Jee jee! Huomenna meinaan sitten tehdä äidille yllärisiivouksen ja pyykinpesurumban. Kun tulevat SU-iltana kotiin niin paikat kiiltää! Sillä on raukalla ollut niin kova huoli mummosta ja nyt ovat vielä siellä sukulaisen hautajaisissa.. Josko tuollainen pikkujutska vähän piristäisi häntä.
Nyt täytyy alkaa laittamaan vähän välipalaa niin jaksa odottaa illan ravinteliherkkuja.. Voikaa ¿paksusti¿ ja jos osa meistä ei eksy tänne palstailemaan ennen ensi vuotta niin rauhallista ja mukavaa vuoden vaihdetta!
Mammis + Tiitiäinen 26+1
ihanaa kun auroralla on kaikki hyvin, mä ihan kauhuissani luin ketjua mutta onneksi uutiset parani kun pinoa luki eteenpäin.
Haleja kovasti lähettelen sinne !
Jushkalle myös voimia, sulla oli kurja päivä nyt voit vain tukea ystävääsi tuollaisesta traumasta ylitse pääseminen vie vuosia !
Voimia teille molemmille !
Taidan lähteä päikkäreille kun pikkuneitikin nukkuu !
AA ja neiti tasan 2 viikkoa !
Meinattiin käydä eka sellossa mutta siellä oli parkkihallikin ihan täynnä niin ei kiinnostanu lähteä ihmisten sekaan luovimaan. Päädyttiin sit ihan vaan s-markettiin, kaljaa lähinnä oli ostoslistalla ja raketteja kun mennään huomenna miehen serkulle Jyväskylään, sen avokki on suunnilleen yhtä pitkällä raskaana kun minä ja niillä on 10kk poika. Saan siis seuraa kun äijät ottaa kaljaa, ei viittis yksinkään kotiin jäädä. Eikä ne voi kauheita juopotella kun on lapsi kotona ;) Hyvä niin.
Mammis, joo just järkytyin ku laskettuun päivään on enää 97 päivää, just äsken oli vielä 167 päivää.. Siis ihan huomaamatta menny aika.. Ja meillä vielä IHAN kaikki vauvatarvikkeet ostamatta...
Toivotaan että Aurora pääsee kotiin yöksi, mukavampaa kun sairaalassa kykkiä...
Tosiaan siis kaikille oikein hyvät uudet vuodet ja ampukaa varovasti raketit!!
Riikka&d
piti käydä Jumbossa vaan ruokaostoksilla mutta etsittiinkin sit myös itkuhälytintä ja jotain muutakin siellä harhailtiin...aikaa meni lähes kolme tuntia. Huh, musta ei kyllä ole tuommoisiin reissuihin kun uupumus iskee niin kovin helposti! Taitaa tulla nää alet meikäläiselle halvaksi kun en jaksa kaupoissa kierrellä. Ihan outoa oli nytkin, kun minä ja mies (= entiset himovaate/kenkäshoppaajat) ei kumpikaan käyty yhdessäkään vaateliikkeessä :)
Auroa se vaan jaksaa kuulostaa ihailtavan pirteältä - nostan hattua! Toivottavasti pääset nukkumaan omaan sänkyyn ens yönä.
Tikru käy vaan kääntymässä Taysissa! Höh - koittakaas nyt jo jäädä sinne :) Jaa että helpommin sanottu kuin tehty :)) Suppareita sinne!
Voi kun tuli kiva mieli MasuMamman uuden vuoden viettoon liittyvistä aatoksista! Mahtaa olla kivat fiilikset! Niin ne ajat ja ihmiset muuttuu... Erityisen romanttista vuoden vaihdetta toivon teille!
Mammis kyseli showereista. Juu - niistä jaksan kyllä kertoa vaikka kuinka, on niiiiin ihana muistella niitä! Mäkin ajattelin joskus että ei mulle sellaisia kukaan järkkää koska nämä pk-seudun kaverit ei oikein ole " babymielisiä" ja nuo lapsuudenystävät sit taas aika kaukana. Vaan olivat sit keksineet nämä joulun välipäivät, jolloin olin maisemissa! Ensin menin pahaa-aavistamattomana kasvohoitoon (äiti sanoi varanneensa yhdeltä tutulta), ja kun tulin sieltä, oli talo (siis vanhempieni koti) pimeenä. Avasin oven ja yhtäkkiä kuului " YLLÄTYYYS" ja salamavalot alkoi räpsyä. Hämärässä erotin ystävien, äidin, siskon ja serkun - ja aloin tietty parkua ihan hillittömästi :) Tuntui että sydän tulee liikutuksesta ulos rinnasta! Pöytään oli katettu herkkuja ja sit oli parit kilpailut järkätty. Lopuksi sain availla paketteja, joista paljastui vauvalle kaikkea ihanaa (tosiaan, suomessa taitaa vauva saada lahjat kun taas jenkeissä käsittääkseni äiti?). Oih ja voih, oli kyllä ihana yllätys! Eipä mua ikinä ennen ole yllätettykään, polttaritkin osasin aavistaa etukäteen. Taas kerran sitä sai huomata, miten ilo ja onni tuplaantuvat moninkertaisesti kun ne saa jakaa!
Mammiksellekin muuten vielä hatunnosto kun jaksat aina niin kauniisti huolehtia sukulaisistasi! Äiti on kuules varmaan aika tyytyväinen tullessaan siistiin kotiin :)
Hehkutan nyt vielä vähän, miten mua on hemmoteltu (vaikka alkaa jo ihan melkein nolottaa :) ). Mun sisko kävi sellaisen lapsihierontakurssin ja käsitteli mua niillä " metodeilla" jouluna. Ahh, ihanaa! Kävi läpi päänahan, kasvot, jalat, kädet ja selänkin! Selkää käsitellessään kertoi samalla jotain satua :) Voi sitä lapsihieronnasta nauttia aikuinenkin! Tämän lisäksi mies yllätti ehdottamalla, että menisimme ens viikonloppuna yöksi Haikon kartanoon - kylvettäis ja syötäis hyvin! On se vissiin sitten noita tyrkyttämiäni vauvaoppaita selannut; niissähän aina kehotetaan huolehtimaan kahdenkeskisistä hemmotteluista ennen vauvan syntymää ;)
Nyt päikkäreille - alkaa viimeöinen valvominen ja Jumbo-reissu käydä ihan tosissaan voimille.
Niille, jotka eivät huomenna enää koneelle kerkeä toivotan
HYVÄÄ VOINTIA JA ONNELLISTA ODOTUSTA UUDELLE VUODELLE!
Makkara
yhden rv33+0 kuvan...
http://i127.photobucket.com/albums/p159/Makkara_5/rv330.jpg
Makkara
Eli kotiin päästiin. Lääkäri ei tullut edes mua katsomaan, vaan päästi kotiin ja huomenna aamulla käyrille pitäis ajella nkl:lle taas!
Huonoa palvelua:( Lääkäri mut osastolle passitti sen takia että poika ei liiku lainkaan, vaikka käyrä tosi hyvä. Nyt sit kuitenkin vain käyrää katsoi, totesi sen hyväksi ja laittoi mut kotiin. Vaikka just sitähän piti selvittää, miksei liiku vaikka käyrä hyvä!!! No, koitan huomenna saada lekurin kiinni kun sinne aamulla menen ja vaatia ultraan pääsyä. En rauhoitu ennenkuin näen siellä ruudussa edes pienen potkun tai vilkutuksen:=) Koko ajan pelko, että onko sillä joku kehitysvamma ettei pysty liikkumaan tms... ?!
Palailen kommentoimaan lisää huomenissa nkl:lla käynnin jälkeen, nyt nauttimaan kotisoffalle:))
Aurora
[color=FF00FF]Nyt hetki aikaa olla kotona, koko päivän oonkin ollu lennossa. Aamulla kävin kaupoilla ja sitten lkoi miehellä turnaus jota ollaan oltu kattomassa koko päivän ja vieläkin olis pelejä jäljellä. Miehen siskon kanssa käytiin huomiselle ruokia ostamassa ja toki myös muutama raketti=) Ihan rauhallinen uus vuos tulossa sisältäen saunomista ja syömistä, sekä kaikkea muuta mukavaa=)
Auroralle kovasti jaksuja lähettelen, tosi kurjalta tuo tilanne kuulostaa ja epätietoisuushan on tunnetusti kamalinta! Toivottavasti huomenna saatte jotain selvyyttä tilanteeseen!
Makkaraahan nyt hemmotellaan oikein olan takaa;) Hyvähyvä!
Nautihan nyt täysin siemauksin saamastasi hemmottelusta.
Pikkukaveri on myllännyt koko päivän tuolla masussa niin, että meinaa olla hankala istua siellä peleissä.. Isiä varmaan koittaa kannustaa myöskin voittoon=)
Jep, mutta nyt on taas kiskottava vaatteet päälle ja suunnattava jäähallille takaisin.
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!
toivottelee siru ja tiiti rv 37+4[/color]
[color=#800080]Piuh!! Kirjottelin jo tossa aamupäivällä, mutta meidän nettiyhteys pätkäisi sit ihan kunnolla..Soittelin Soneran tekniseen tukeen ja ne sano, että menee varmaan ens viikolle pyhien takia ja me oltiin miehen kanssa jo ihan maamme myyneitä. Nyt kun vilasin huvikseni niin yhteys toimiikin! Ei pysty elään ilman nettiä enää =D
Miehelle vielä laitettiin kipsi jalkaan eilen ja sen pitäis nösvöttää liikkumatta soffalla keskiviikkoiltaan asti ja kiroili kun ei läppärilläkään tee sit mitään, mutta senkin oleminen on sitten pelastettu..=)
Mä koin ihmeen tänä aamuna kun soitin kampaajalle ja kysäisin varovaisesti josko pääsis sinne ens viikolla niin se sano, että pääsee vaikka tänään kun kaikki on nähtävästi lähteneet jo uudenvuoden viettoon! =) Sinne kampaajalle ei siis KOSKAAN pääse samana päivänä! Kipaisin sit sielläkin tänään ja nyt on hiuksissa ihana pirteä leikkaus. =)
Auroralle laitoin jo aamulla ihmetykseni, että kun tosiaan niissä käyrissä ei ollut vikaa ja eikö puhe ollut, että varmistetaan poitsun liikkuvuus ennen kotiinlähtöä tänään? Hitto niitä lääkäreitäkin! Sano tosiaan huomenna, että ultraavat niin pääset säkin huoletta vastaanottamaan uutta vuotta! Eiköhän se poitsu siellä jo vimpuloi! Hengessä mukana vieläkin! =)
Mäkin olin varma, että tikru on hakemassa nyyttiä! Höh! =)
Han oli saanut uudet popot ja mammis tuhlaili vaatteisiin..Kovin piristävää moiset! =)
Makkarallakin hemmottelut vaan jatkuu ja jatkuu! Epäreiluahan toi jo on!! =D
Jospa tää nyt riittää kun on niin pasmat sekaisin..=) Ihanaa iltaa kaikille!
t. poppis ja räpsy rv36+3
Joku tuossa fiilisteli vuoden takaisia hetkiä, ja siitäpä tuli itsellekin mieleen palata hiukan ajassa taaksepäin. Vuosi sitten meillä oli näytetty vaaville vihreää valoa, mutta mitään merkkejä ei vielä ollut. Kavereilla oltiin viettämässä vuoden vaihdetta ja kerroin yhdelle ystävälle " projektistamme" , muuten lähinnä jaoin tuntemuksia tuolla kuumeilupuolella. Pari kuukautta meni ja sitten meidän neiti ilmoitti tulostaan. Ja nyt hän tuhisee tuossa sängyssään kaikessa reilun kahden kuukauden ihanuudessaan. =) Huikea vuosi siis!
Auroralle lähetän lämpöisiä halauksia ja niitä Iida-Linneankin toivomia suojelusenkeleitä! Voimia teidän perheelle! Toivottavasti saat mielelle rauhan huomenna ja uusi vuosi alkaa mukavamissa merkeissä kuin vanha loppuu. Toivottavasti näemme muutaman viikon päästä!
Tikrun Simppis tahtoo päästä vuoden ekaks vauvaks. Onhan se mukavampi olla syntynyt 1.1. kuin 31.12. - ainakin sinä vuonna kun sitten täyttää 18... ;o) Koitahan jaksella!
Ja Siru ja Poppiskin pääsee ihan piakkoin tositoimiin. Joko jänskättää? Onko kaikki valmista?
Makkara: aivan ihania yllätyksiä on kaikki sun läheiset järjestäneet! =) Tuosta liikutuksesta ollaan sun kanssa ennenkin mietitty ja kun taas mainitsit sen, niin täytyy kommentoida, että mua jo ihan pelottaa ens lauantai, kun meillä on ristiäiset. Tiedän jo etukäteen, että itkuks menee, vaikken kovin uskova ihminen olekaan, mutta tuollainen tilaisuus ja vielä oman lapsen. Huh!
Tämä mamma nauttii tässä samalla lasillista punaviiniä ja kampeaa itsensä pian nukkumaan. Huomenna viedään Mimmi joksikin aikaa hoitoon mummulaan ja mennään miehen kanssa kahdestaan ulos syömään ja sitten kotiin saunomaan ihan rauhassa ja yhtäaikaa (neiti on pitänyt huolen tähän saakka, että saunominen on ollut yksinäistä hommaa...). Haetaan kuitenkin tyttö yöks kotiin. Saa nähdä jaksetaanko edes katsoa raketeja...
Oikein mukavaa, hyvää ja vauvaisaa tlevaa vuotta kaikille enskareille! vauvapuolella nähdään...
-Amy ja Mimmi-
Ilmoittaudun että joulureissailut on nyt tältä vuodelta reissailtu ja kotona ollaan taas! Oli ihana joulu ja täysin yllärinä järkätyt baby showeritkin sain kokea...nyt siis hemmoteltu ja levännyt olo :)
Kuulumisia olen käynyt lueskelemassa, ja nyt tietysti kaks asiaa päällimmäisenä mielessä
- Auroralle hirmuisesti kaukohalauksia erittäin inhottavaan tilanteeseen...täällä varmasti porukka myötäelää ja odottaa kuulumisia!
- Kandin kuulumisista tuli oikein lämmin olo tuonne sydämeen - ihanaa että pääsette kotiin aloittelemaan vauvaperheen arkea!!
Nyt tyhjentämään pesukonetta ja sit taas kokeilemaan, josko Nukkumatti lähtis reffeille meikäläisen kanssa...
Makkara 33+5