Kuinka monta joululahjaa ostat tänä vuonna?
Kommentit (23)
Varmaan kuusi. Kaksi molemmille lapsenlapsille ja yksi tyttärelle ja yksi vävylle.
Ei vietetä joulua oikeastaan ollenkaan. Ostan miehelle jotakin jos ja kun löytyy jotakin tarpeellista ostettavaa?
Teen itse asetelmia mm. lyhtyihin. Jokaisen lempiaiheilla. Toivon että tulevat myös tulevina jouluina käyttöön, koska niin ne ovat tarkoitettu.
Yhden ostan ja itselleni,laadukkaan konjakin,niin kuin muinakin jouluina.Terv.korpikommunisti.
Luku on viime vuosina ollut jossain 15-20 välillä, eiköhän se samaan mene tänäkin vuonna.
En yhtään. Lapset aikuisia, ei lapsenlapsia vielä. Sovittu jo aika päiviä sitten, että ei osteta lahjoja toisillemme, vain yhteiseen joulupöytään tuodaan jokainen sovittuja juttuja.
Kahdelle (eli riippuen lahjasta 2-4), pojalle ja miesystävälle.
Tasan kaksi. Miehelle ja tyttärelle. Tytär on 26 eli ei tarvi montaa lahjaa.
2,5 lapselleni pari lelua, miehelle kylpytakki ja uudet kuulokkeet. Äidille ajattelin neuloa jotain, ehkä lapaset.
Pari-kolme, hoivakodissa olevalle äidilleni. Hän ei enää tunne minua, mutta ilahtuu suklaasta ja pehmoleluista.
Muutaman, omalle teinille. Sai viime jouluna niin kalliin lahjan, että sillä kuitattiin tämän vuoden synttärit, valmistujaiset ja joulu.
Mä en osta yhtään, enkä ota myöskään vastaan yhtään lahjaa. Tämän tehny selväksi jo tuttaville ja lapsille vuosia sitten. En ole viettänyt joulua enään pitkään aikaan millään tavalla.
Kaksi.
Tyttärelle(11v) kirjan ja uudet kuulokkeet tietskalle.
En yhtään, luovuimme lahjojen ostosta jo vuosia sitten.
En ollenkaan. Yh ja rahat todella tiukassa.
20-30 lahjaa tulee varmaan ostettua. Perheelle ja kavereille menevät.
Noin 30; lapsille, lapsenlapsille ja miehelle.
Yritän ostaa tarpeellista tai hyödyllistä. Se itse tehty, parjattu villasukkapari ehdottomasti ainakin miehelle ja pojille.
Vierailija wrote:
Teen itse asetelmia mm. lyhtyihin. Jokaisen lempiaiheilla. Toivon että tulevat myös tulevina jouluina käyttöön, koska niin ne ovat tarkoitettu.
Menevät aattoillan päätteeksi roskiin.
Lapsilleni ostan lahjoja jokaiselle noin 50 eurolla, joko useamman edullisemman tai sitten yhden niin 50e maksavan. Minulla on 5 lasta. Lisäksi ostan vanhemmilleni ehkä joulukukat. Toiselle kummilapselle olen jo ostanut lahjan, toiselle vielä ostamatta. Itselleni ja miehelleni ostin laadukkaan pussilakanasetin, laitan ne lahjapakettiin jouluksi.
En yhtään, en vietä joulua mitenkään, oikeastaan vihaan joulua.