Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä töissä/ammateissa te introvertit viihdytte?

Vierailija
24.10.2023 |

Otsikosta löytyy kysymys.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisto- ja varastohommissa, joissa on saanut uppoutua itsekseen suorittamaan työt eikä ole tarvinnut liikaa sosialisoida. Rasittavin työ taas oli koulunkäyntiavustajana, kun päivät meni meluisten lapsiryhmien ympäröimänä. Vapaa-ajalla en jaksanut nähdä ketään. Mieluummin kuitenkin säästän sosiaaliset energiat omille läheisille.

Vierailija
22/31 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyö, jossa ei tarvitse koko ajan olla suuna päänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kirjastot, ITC-ala.

Ei nykyiset hälinäkirjastot  : (

Vierailija
24/31 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen tilintarkastuksen parissa. Noin 30min päivässä muita ihmisiä. Etätyö. Sopii itselle. 

Vierailija
25/31 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En missään. Ihan p3rseestä koko touhu.

Oikein! nyt on hyvä asenne.

Vierailija
26/31 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen farmaseutti. Työ ei ole henkisesti kuormittavaa, koska siihen ei sisälly mm. asiantuntijoiden tapaamisia, kokouksia, esiintymistä, mainostamista, verkostoitumista tai uusiin ihmisiin tutustumista.

Kohtaamiset ihmisten kanssa ovat lyhyitä ja menevät melkein aina saman kaavan mukaan. Ajatukset ovat lähinnä resepteissä ja lääkkeissä. Luulen että jotkut vakituiset asiakkaat ovat oppineet muistamaan minut mutta itse en muista heistä mitään, en nimeä, kasvoja, käytössä olevia lääkkeitä enkä myöskään aikaisempia keskusteluja. (Eli älkää nolostelko jälkiehkäisyn tai erek4iolääkkeen ostamista, koska meitä ei oikeasti kiinnosta.)

Työporukkaan kuuluu myös ekstrovertteja, ja he ottavat helposti kaikki mukaan porukkaan ja höpisevät ajan kuluksi. Kuunteleminen on introvertille helppoa ja mukavaa ja kuuluu myös itse työnkuvaan. Voin suositella muillekin introverteille tiiviiseen 4-10 hengen työyhteisöön kuulumista. Se tuo tietynlaista turvaa.

Vierailija
27/31 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana viihdyn oikein hyvin. Työvuoroni aikana sanon muutamat moit ja heipat, siinä on ihan riittävästi sosiaalista kanssakäymistä minulle.

Vierailija
28/31 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Missä tahansa paitsi asiakaspalvelutyössä. Nyt olen metallipajassa eikä tääll kauheasti tarvitse jutella kun kuulosuojaimet kaikilla päässä. Tauoilla nykyään kaikki selaa vain puhelintaan. 

En sellaistakaan jaksaisi, sama kuin toimistotyö,  ollaan yhdessä muttei kuitenkaan vaan yksin nyhjätään omine ajatuksin.

Vierailija
29/31 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hassu yleistys että introvertit jotenkin vihaa ihmisiä. Monet introvertit on tosi sosiaalisia ja viihtyy seurassa, heillä vaan se oman akun lataaminen tapahtuu sitten omalla ajalla vs. ekstrovertit, jotka lataa akkuja siinä sosiaalisen tilanteen aikana. Ei siinä ihmisten seurassa viihtymisestä ole kyse.

Et ymmärrä.

Liikakuormitus ei palaudu vapaalla.

Vierailija
30/31 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnalla toimistotöissä.

Vierailija
31/31 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset