Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään leiriä minne teini-ikäisen voi lähettää?

Vierailija
23.10.2023 |

Muuta kun kesä- ja rippileirit. Haluaisin eroon tuosta hirviöstä.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit nyt on. Itse olin ison ja ei niin varakkaan perheen lapsi. En oikeasti saanut koskaan mitään teinien keskuudessa coolia. Valitin siitä aika huolella ja ainakin silloin omasta mielestäni oikeutetusti. Nyt oma ainoa lapseni on teini. Valittaa ja narisee ihan samalla tavalla, vaikka on saanut paljon enemmän kuin minä ikinä.

Nyt käydään keskustelua siitä, että hänen puhelin(iPhone 12) on nolo ja tarvitsisi uuden. Listasin ison kasan kotitöitä, joita saa tehdä tunnollisesti seuraavan vuoden. Siivoamista, pyykinpesua, ruoanlaittoa. Kaikkea mitä nyt täytyy elämässä osata muutenkin, mutta enemmän vastuuta kuin teineillä yleensä. Jos suoriutuu kunnialla kaikista noista vuoden, saa minkä tahansa puhelimen haluaa. Ehkä arvostaa puhelinta enemmän, kun sen eteen on tehnyt töitä. Ja ehkä myös samalla oppii mikä työ kodin ihan peruskotitöissä on ja ymmärtää miksi en suostu tekemään niitä kaikkia yksin puolta ajasta, kun

Lapsi ottaa vanhemmiltaan mallia.

Meillä taikasuorakaiteille ja merkkivaatteille tuhahdellaan alentuvasti. Kotitöissä autetaan, koska se on oikein eikä palkkioiden toivossa. Asiassa auttaa se, että krääsänkipeä äiti ei ole enää ollut lähes kymmeneen vuoteen päivittäisissä kuvioissa mukana, joten etenkin nuorempi pojista ei edes muista sellaista elämää, jossa toisten (minun) rahoilla ostettua turhaa krääsää kannettiin sisään joka raosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla