Joko teit kuolinsiivouksen?
Itse vuosia sitten sain aloitettua, mutta sitten tuli kiireitä ja jäi kesken, mutta nyt olisi mahdollista aloittaa uudelleen.
Terminä kuolinsiivous on siis uusi, mutta käytännössä kyse on perusteellisesta siivoamisesta ja tarpeettomista tavaroista eroon hankkiutumista. Eikä puuhaa ole tarkoitettu vain elämän ehtoopuolella oleville.
Kommentit (94)
No en tietenkään. Tykkään tavaroistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Olen aloittamassa kuolinsiivousta. Elikkä sain viime viikolla tiedon, että ex- syöpäni on lähettänyt etäpesäkkeitä luustoon. Siitä ei enää parannuta.
En hirveästi yllättynyt, herkästi uusiutuvaa lajia. Nyt elämässäni ovat raamit, haluan myös siivota kaiken muun ylimääräisen. Lisätietoa tilanteestani saan pikapuoliin. Elämä on...
Olen todella pahoillani. Tavaroiden läpikäynnissä tulee tavallaan myös sinuiksi asian kanssa. Ehkä se helpottaa tilanteen hyväksymistä.
Antaisin tavaroiden olla vaan. Nyt ei ole aikaa siivota.
Elinsiivous tuttu. Sappirakon tiehyeiden kivien poiston jälkeen ja elimen poiston jälkeen on elettävä, ja tehtävä elinaikainen siivous. Näin.
Vierailija kirjoitti:
Sunkin olis pitänyt tehdä tänään, katos sullekin voi tulla aivoinfarkti huomenna, kuten kenelle tahansa.
Kuule itse sama. Vieköön joku kamat kaatopaikalle.
Saavat jäljelle jääneet tämän torpan siivota. Ei kiinnosta itse tehdä moista.
Olen siivonnut vuosia äidin jälkeensä jättämää tavaravuorta. Aloitin autotallista, sitten pihamaa, sitten autokatos, sitten entinen puuvarasto, sitten kaappi kerrallaan tyhjäksi. Vaatteet lajittelin roskiin ja kierrätykseen. Vanhat halpishuonekalut on roudattu pois. Samoin viimeisiä vetelevät kodinkoneet.
Nyt olen sitten lajitellut jätteisiin ja lahjoituksiin jo omia tarpeettomia vaatteita ja tavaroita. Samoin kaikki vanhat paperikasat on pantu silppuriin. Oli jopa paperisia tiliotteita älyttömä nippu. Sanoisin, että voiton puolella tässä vaiheessa.
17.7. lähtee viimeinen romukuorma. Minä itse viimeistään 24.7. Pitää se testamentti tehdä ja varmistaa etteivät sukulaismulkut saa mitään muuta kuin pahan mielen.
En ole tehnyt enkä tee, en ole hamstraaja, luovun vaatteista ja tavaroista jotka menee rikki.
Pitäis tehdä mutta mulla ongelmana turhan tavaran pois kuljetus. Uffille olen vienyt vaatteita, se on lähellä. Koriste esineitä olisi vietäväksi kirpparille joka vastaanottaa lahjoituksena.
Muuton yhteydessä oli paljon siivousta. Se riittää nyt. Elän.
En tee. Haluan kodin olevan just tällainen.
Siivoukset saa jäädä ihan muille.
Juicen sanoin, minäkö kuolen niin kuolen pois niinkuin elänytkään en ennen ois, minut voitte untohtaa.
Sunkin olis pitänyt tehdä tänään, katos sullekin voi tulla aivoinfarkti huomenna, kuten kenelle tahansa.