Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko teit kuolinsiivouksen?

Vierailija
23.10.2023 |

Itse vuosia sitten sain aloitettua, mutta sitten tuli kiireitä ja jäi kesken, mutta nyt olisi mahdollista aloittaa uudelleen.

Terminä kuolinsiivous on siis uusi, mutta käytännössä kyse on perusteellisesta siivoamisesta ja tarpeettomista tavaroista eroon hankkiutumista. Eikä puuhaa ole tarkoitettu vain elämän ehtoopuolella oleville.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuntui julmalta hävittää kaikki koulu/työ ym sellaiset. Silti kukaan ei niitä halua jälkeeni, ja hukkaan joutuessaan voisivat olla jollekkin kiusaus käyttää niit väärin. Kuolinsiivouksessa hävitin noin 3 osan paperisista valokuvista, vielä pitäisi sama tehdä digiajan kuville. Joku jo mainitsi käsityöharrastuksen, se on vaikeinta:).  En meinaa raskia heittää nappeja pois, haahaa..

Ei niitä nappeja tarvitse hävittää, jos niistä on sinulle vielä iloa. Kerää ne vain samaan paikkaan, jotta joka nurkka ei ole täynnä nappeja ja merkitse hyvin. Se on sitten omaisillekin helppoa, kun on nappipurkki kädessä, että mitäs tälle tehdään. Itse olen joutunut käymään läpi kymmeniä peltirasioita, joissa oli sekaisin nappeja, rahaa, postimerkkejä, lankarullia ja valokuvia. Se oli työlästä ja ärsyttävää. Ja jos joskus olet siinä tilanteessa, että käsityöharrastus on pakko lopettaa, niin sinulla on valmiina se nappipurkki, jonka voit laittaa myyntiin tai lahjoittaa eteenpäin.

Vierailija
62/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittamassa kuolinsiivousta. Elikkä sain viime viikolla tiedon, että ex- syöpäni on lähettänyt etäpesäkkeitä luustoon. Siitä ei enää parannuta.

En hirveästi yllättynyt, herkästi uusiutuvaa lajia. Nyt elämässäni ovat raamit, haluan myös siivota kaiken muun ylimääräisen. Lisätietoa tilanteestani saan pikapuoliin. Elämä on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen aloittamassa kuolinsiivousta. Elikkä sain viime viikolla tiedon, että ex- syöpäni on lähettänyt etäpesäkkeitä luustoon. Siitä ei enää parannuta.

En hirveästi yllättynyt, herkästi uusiutuvaa lajia. Nyt elämässäni ovat raamit, haluan myös siivota kaiken muun ylimääräisen. Lisätietoa tilanteestani saan pikapuoliin. Elämä on...

Olen todella pahoillani. Tavaroiden läpikäynnissä tulee tavallaan myös sinuiksi asian kanssa. Ehkä se helpottaa tilanteen hyväksymistä.

Vierailija
64/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hoidot kyllä jatkuu, vaikkei parantavat sellaiset. Tsemppistä ja häntä pystyyn. 

Vierailija
65/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tsemppiä sinulle sairautesi kanssa ja loppupeleissä kannattaa muistaa ettei tee itselleen siivouksesta henkistä rasitusta vaan elää sen mukaan kuin hyvälle tuntuu.

Ap 

Vierailija
66/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuolinsiivous"...

Seuraavaksi pakataan kaikki kamat kämpästä laatikoihin ja niihin nimet päälle, että osaa oikeat ihmiset ne sitten ottaa. Huonekaluihin laitetaan tarralla nimet kelle menee. Yöt nukutaan arkussa, jotta jos silloin kuolee niin on valmiiksi pakkauksessa. Sukkina sellaiset putkisukat, joita vainaille laitetaan niin sekin on valmiiksi hoidettu...

Vierailija
67/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Kuolinsiivous"...

Seuraavaksi pakataan kaikki kamat kämpästä laatikoihin ja niihin nimet päälle, että osaa oikeat ihmiset ne sitten ottaa. Huonekaluihin laitetaan tarralla nimet kelle menee. Yöt nukutaan arkussa, jotta jos silloin kuolee niin on valmiiksi pakkauksessa. Sukkina sellaiset putkisukat, joita vainaille laitetaan niin sekin on valmiiksi hoidettu...

Siinä taas joku viistelee joka ei ole lukenut asiasta.

Vierailija
68/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun paperin kirjoitin en kehtaa mihinkään viralliseen paikkaan mennä,  kun ei enempää ole rahaa.  Tavarat minimissä.

Vierailija
69/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jonkun paperin kirjoitin en kehtaa mihinkään viralliseen paikkaan mennä,  kun ei enempää ole rahaa.  Tavarat minimissä.

Ei kuulosta kuolinsiivoukselle?

Vierailija
70/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut tehdäkään. Kuulostaa siltä, että kaivaa verta nenästään.

Vierailija
71/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi tuhlata elämäni tunteja kuolinsiivoukseen.

Vierailija
72/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen varmaan joskus testamentin,johon laitan että on lupa roudata kaikki tavarat kaatopaikalle. Lapset saavat toki valita niistä mitä haluavat. En halua että lapset joutuvat siivoamaan vaan joku kierrätyskeskus saa hoitaa kaiken. Sitähän he tekevät muun homman ohessa.

Vierailija
73/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Teen varmaan joskus testamentin,johon laitan että on lupa roudata kaikki tavarat kaatopaikalle. Lapset saavat toki valita niistä mitä haluavat. En halua että lapset joutuvat siivoamaan vaan joku kierrätyskeskus saa hoitaa kaiken. Sitähän he tekevät muun homman ohessa.

Ei kai sitä testamentilla lupia tarvi antaa kaatopaikalle vientiin eikä se kuollutta kaivelemaan jää mihin ne päätyy, mutta kuolinsiivouksessa on se idea ettei ole paperit ym tärkeät törkyjen seassa vaikeuttaen perikunnan toimintaa suotta.

Eikä muuten täällä ainakaan kierrätyskeskus hoida kuolinpesiä 

Vierailija
74/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vuosia olen tehnyt hiljalleen. Sairauksia on paljon jo 50vna joten todellakin lähtö voi tulla hetkenä minä hyvänsä. Keväällä mm silppusin banaanilaatikollisen nuoruuden kirjeenvaihtoa. Ei kuulu lapsille äidin teiniangstit. Meni muutama viikko silputessa. Myyn tavaroita pois joka viikko. Juuri vein kaksi pakettia postiin. Tuhansia euroja olen jo saanut tavaroilla joista kaikki sanoivat :"Ei noita kukaan osta, mitä noita pyörität nurkissasi, laita kaatopaikalle!"

Minä suoritin myös tuon vanhojen kirjeiden tuhoamisen käyttämällä ne sytykkeinä takassa ja kiukaassa vähitellen. Luin toki kaiken uudelleen ennenkuin poltin ja ei siellä ollut mitään säilyttämisen arvoista.

Voi kun olisikin voinut polttaa mutta eihän rivitalossa sitä mahdollisuutta ole. Monta jätesäkillistä tuli suikaletta. Itse en edes lukenut niitä sillä olisin heti halunnut säilyttää ne vielä jonkun aikaa. Seuraavaksi pitäisi käydä kymmenien vuosien valokuvat läpi. Ja kaikki keräilykokoelmat. Postimerkit jo sain myytyä ja käytettyä. Niissäkin meni kuukausia. Lapsesta saakka olen keräillyt kaikkea ja säästänyt kaiken. Paperinuket, kiiltokuvat, postikortteja ym. Keräilijän luonne.... keräilijät on ihan oma ihmislajinsa, mutta kun on niin mielenkiintoinen harrastus. On niillä nyt hyvin tienannutkin kun on myynyt toisille keräilijöille. Lapset eivät niistä perusta joten kaatopaikalle menevät jos en itse niitä myy. Urakkaa riittää!

Vierailija
75/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viellä teen sitää hitaasti ja hartaasti.Johtuu sitä on 2 kättä ja nissäkin nivelrikot.

Vierailija
76/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei kai sitä testamentilla lupia tarvi antaa kaatopaikalle vientiin eikä se kuollutta kaivelemaan jää mihin ne päätyy, mutta kuolinsiivouksessa on se idea ettei ole paperit ym tärkeät törkyjen seassa vaikeuttaen perikunnan toimintaa suotta.

Eikä muuten täällä ainakaan kierrätyskeskus hoida kuolinpesiä 

Täällä hoitaa

Vierailija
77/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Kuolinsiivous"...

Eli tuon touhun jälkeen lopetetaan eläminen ja aletaan odottaa kuolemaa. Mitä ihminen viimeisenä katuu on se ettei elänyt. Elä periaatteella että perikunta hoitaa, näinhän se on aina mennyt.

Taloudellisiin asioihin suosittelen kyllä että ”kuolinsiivoaa” velkansa pois!

Vierailija
78/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei kuulosta kuolinsiivoukselle?  Kylläpäs, TAVARAT MINIMISSÄ.

Vierailija
79/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä vielä ollaan elossa niin en ole tehnyt, teen sitten kun on ajankohtaista, ihme kysymyksiä rahvaalla on.

Vierailija
80/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TÄNNE KUOLEMAAN OLE TULTU...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme