Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko teit kuolinsiivouksen?

Vierailija
23.10.2023 |

Itse vuosia sitten sain aloitettua, mutta sitten tuli kiireitä ja jäi kesken, mutta nyt olisi mahdollista aloittaa uudelleen.

Terminä kuolinsiivous on siis uusi, mutta käytännössä kyse on perusteellisesta siivoamisesta ja tarpeettomista tavaroista eroon hankkiutumista. Eikä puuhaa ole tarkoitettu vain elämän ehtoopuolella oleville.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti pitäisi olla vielä noin 40 vuotta elinaikaa jäljellä joten eiköhän tässä kerkeä myöhemminkin.

Vierailija
2/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tilastollisesti pitäisi olla vielä noin 40 vuotta elinaikaa jäljellä joten eiköhän tässä kerkeä myöhemminkin.

Lähtö voi tulla vaikka seuraavan minuutin sisällä.

Kuten tuossa olikin, niin kyse on asioiden järjestyksestä kuntoon eli itseni olisi saatava siivous tehtyä ihan itseni takia ei pelkästään perillisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt ja antanut myös ohjeet hautajaisiin. N 51

Vierailija
4/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuten tuossa olikin, niin kyse on asioiden järjestyksestä kuntoon eli itseni olisi saatava siivous tehtyä ihan itseni takia ei pelkästään perillisten.

Kuinka vanha olet?

Vierailija
5/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuinka vanha olet?

53v ja lähtö voi tulla ihan minkä ikäiselle tahansa.

Vierailija
6/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuinka vanha olet?

Kaikkihan tuon tietää. 

Onko sinulla sairauksia vai miksi kauhulla odottelet kuolemaa? Ehkä itsetuhoisia ajatuksia?

Vierailija
7/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt. Toki muuton yhteydessä tulee käytyä aina tavarat läpi, niin ei siellä paljoa ole sellaista roskaa, mikä ei olisi käytössä. 

Vierailija
8/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee sellaista kun ei ole tarvetta. En haali turhaa kamaa nurkkiini, jäämistö ei ole minun ongelmani.

Vierailija
9/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, ikää 42v. Mulla kuolinsiivous tarkoitti turhan rojun poisheittämisen lisäksi myös papereiden läpikäymisen ja niistäkin turhan hävittämisen. Loput dokumentit järjestelin mappiin helposti löydettäviksi. Kaikki salasanat kirjoitin vihkoon että jälkeen jäävät pääsevät esim s-postiin ja muuallekin ja voivat helpommin myös lopettaa eri sometilit ym. 

Vierailija
10/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuinka vanha olet?

Kaikkihan tuon tietää. 

Onko sinulla sairauksia vai miksi kauhulla odottelet kuolemaa? Ehkä itsetuhoisia ajatuksia?

Minä tein kuolinsiivoukset nelikymppisenä. Ei ole sairauksia eikä itsetuhoisia ajatuksia, mutta kun on joutunut tyhjentämään jo kaksi ok-taloa omien vanhempien kuoltua ja tietää miten kova urakka se on niin mielellään siivoaa että olisi helpompaa omille perillisille sitten kun joskus itse kuolen.

T: ohis

Vierailija
11/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinsiivouksesta en tykkää sanana, mutta asia itsessään on hyvä ja läpi elämän tuota on tarpeen tehdä. Mielestäni tuolla nimellä on vain pilattu hyvä asia ja saatu ihmiset takajaloilleen sen suhteen.

On siis jatkuvasti menossa, mutta vielä hyvin vaiheessa olen.

Vierailija
12/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuinka vanha olet?

Kaikkihan tuon tietää. 

Ei, mutta eihän tässä tarvitsekaan odotella sitä kuolemaa vaan olla ns valmis lähtemään mikäli näin käy.

Meillä on iso maalaistalo/maatila ja kiireinen elämä, niin järkyttävä määrä on jo turhaa paperia toimistoon kertynyt vaikka poltettu suuret määrät poiskin. Samoin lasten leluja, pelejä ym jäänyt kaappeihin eli helpottaa omaa elämää käydä läpi turhat tavarat mitä vuosien saatossa kertynyt.

Jos nyt kuolisin, niin perikunnalla olisi melkoinen metsästys minun jäljiltä pelkästään minun yritysten ja eri yhdistyksien papereissa joista eivät ymmärrä mitään.

On eriasia mikäli asuu yksin yksiössä eikä ole rahoista vastuussa monessa eri yhdistyksessä kuin minulla jolla elämä rönsyilee vähän joka suuntaan ja nyt ajatus koota asioita järjestykseen.

Vierailija
13/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jo hetken, jatkuu vielä. Ei jää perillisille kannettavaa. 👍

Vierailija
14/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen tehnyt, ikää 42v. Mulla kuolinsiivous tarkoitti turhan rojun poisheittämisen lisäksi myös papereiden läpikäymisen ja niistäkin turhan hävittämisen. Loput dokumentit järjestelin mappiin helposti löydettäviksi. Kaikki salasanat kirjoitin vihkoon että jälkeen jäävät pääsevät esim s-postiin ja muuallekin ja voivat helpommin myös lopettaa eri sometilit ym. 

Minulla on kaikki nuo muutenkin hoidettuna. Puolisolla on pääsy tietokoneelleni, ja sitä kautta esimerkiksi sähköpostiin ja salasanan hallintaan. 

Vierailija
15/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuolinsiivouksesta en tykkää sanana, mutta asia itsessään on hyvä ja läpi elämän tuota on tarpeen tehdä. Mielestäni tuolla nimellä on vain pilattu hyvä asia ja saatu ihmiset takajaloilleen sen suhteen.

On siis jatkuvasti menossa, mutta vielä hyvin vaiheessa olen.

Sana herättää huomiota tehokkaasti ja saa miettimään asioita eri näkökulmasta.

Vierailija
16/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus aloittanut - pahasti kesken. Hautajaistoiveeni olen kirjannut ja hoitotahtoni.

Tavaraa on paljon! Runoja olen kirjoittanut koko ikäni, osa kirjoihin, osa pöytälaatikkoon... jälkeeni siivoavat kyllä yllättyvät, mitä kaikkea löytyy...

Vierailija
17/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen joskus aloittanut - pahasti kesken. Hautajaistoiveeni olen kirjannut ja hoitotahtoni.

Tavaraa on paljon! Runoja olen kirjoittanut koko ikäni, osa kirjoihin, osa pöytälaatikkoon... jälkeeni siivoavat kyllä yllättyvät, mitä kaikkea löytyy...

N62 olen siis

Vierailija
18/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minulla on kaikki nuo muutenkin hoidettuna. Puolisolla on pääsy tietokoneelleni, ja sitä kautta esimerkiksi sähköpostiin ja salasanan hallintaan. 

Hienoa. Mutta mitäpä jos kuolette yhtä aikaa? Esim autokolarissa tai lento-onnettomuudeesa? Kyllä minullakin mies pääsee sähköpostiini ja nettipankkiini ja minä hänen, mutta perilliset eivät niihin pääse käsiksi paitsi sitten kun löytävät salasanavihkon jäämistöstäni. Olen kertonut vihkon olemassaolosta heille, joten osaavat etsiä tarvittaessa.

Vierailija
19/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aion tehdä elinsiivouksen eli eläessä siivous.

Vierailija
20/80 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hienoa. Mutta mitäpä jos kuolette yhtä aikaa? Esim autokolarissa tai lento-onnettomuudeesa? Kyllä minullakin mies pääsee sähköpostiini ja nettipankkiini ja minä hänen, mutta perilliset eivät niihin pääse käsiksi paitsi sitten kun löytävät salasanavihkon jäämistöstäni. Olen kertonut vih

No perilliseni on 2-vuotias, joten hän ei näitä asioita muutenkaan hoitaisi. Tietoturvasyistä en mitään laajaa salasanavihkoa pitäisi. Minulla ei myöskään ole mitään tilauksia, jotka pitäisi lopettaa tunnusten kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan