Eikö ihmiset enää syö sunnuntaina kunnolla?
Joku kirjoitti viestin, että teki sunnuntai ruuaksi pinaattikeiton ja keitetyn kananmunan!
Kyllähän viikonloppuruokana pitää olla kunnon proteiininlähde lihaa, kalaa tai kanaa! Ei mikään kananmuna. Minäkin tykkään pinaattikeitosta, mutta ei tulisi mieleenkään tehdä sitä viikonloppuna! Sopii maanantaina lounaaksi.
Sunnuntaina meillä on pihviä, paistia, lohta tai kunnon tuntien pieteetillä tehty lasagne esimerkiksi. Tuntisin itseni elämässä epäonnistuneeksi, jos laskisin rimaa niin alas, että tarjoaisin perheelle sunnuntaina jonkun pinaattikeiton!
Kommentit (88)
Tänään oon syönyt reissumiestä ja jugurttia, kohta teen kanavokkia, jääkaapissa on myös salaattia. Siinä päivän ruuat.
Mä vein perheen syömään ravintolaan, olenpas huono ihminen.
No me syödään, vapiskaa nyt sillekin 😁Mun mielestä on kivaa laittaa ruokaa ja sunnuntaina on ihanaa istua yhdessä ajan kanssa pöytään. Arkisin ruokailu on usein kiireisempää, kun on iltapuuhia vielä. Sunnuntaisin me syödään kolmen maissa ja usein on ruokavieraitakin, lasten kummeja, isovanhempia, sisaruksia perheineen. Sunnuntaisin teen mielelläni paistia tai vaikka loimulohta, uunijuureksia tai muita kivoja lisukkeita, kunnon kastikkeita, monipuolisempia salaatteja ja jotain kivaa jälkiruokaa. Se on meidän juttu, mutta ymmärrän ettei se tietenkään ole kaikkien juttu. Silti ei tarvitsisi puoleen eikä toiseen naureskella toisten tavoille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Viesteistä ja peukuista päätellen, siis muut ei enää Suomessa syö sunnuntailounasta. Meidän perhe on siis poikkeus. Opin jotain uutta. Meillä taitaa olla vähän parempi perhe.
ap
Sunnutailounas?
Kuinka noloa ja vanhanaikaista, herää nykyaikaan ja tilaa Foodorasta.
Woltikin käy.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Viesteistä ja peukuista päätellen, siis muut ei enää Suomessa syö sunnuntailounasta. Meidän perhe on siis poikkeus. Opin jotain uutta. Meillä taitaa olla vähän parempi perhe.
ap
Luulet vaan. Ei se syöminen ihmisestä sen parempaa tee.
Väitätkö, että paremmissa perheissä vedetään sunnuntailounaaksi, jotain einestä, niin kuin maksalaatikkoa mikrosta? Ei todellakaan.
Vierailija wrote:
ap
Joo ei todellakaan syödä mitään sunnutailounasta. Meillä on ruokaa joka päivä joten ei tarvitse erikseen ruokia ihmetellä joku tietty viikonpäivä.
Vierailija wrote:
Mä vein perheen syömään ravintolaan, olenpas huono ihminen.
ABC?
Vierailija wrote:
ap
Minunkin synnyinkodissani, samoten ex-mieheni kotona, syötiin vielä 90-luvulla sunnuntaisin aina vähän paremmin. Itse pyrin vielä nykyisinkin kokkaamaan vähän parempaa ruokaa sunnuntaisin sekä juhlapyhinä. Mutta, jos joku haluaa syödä sununtaina sipsejä tai pinaattikeittoa, senkus syö, ei ole minulta pois vaikka ihmettelenkin vähän tätä nykypäivän kiireistä, välinpitämätöntä menoa.
Vierailija wrote:
No me syödään, vapiskaa nyt sillekin 😁Mun mielestä on kivaa laittaa ruokaa ja sunnuntaina on ihanaa istua yhdessä ajan kanssa pöytään. Arkisin ruokailu on usein kiireisempää, kun on iltapuuhia vielä. Sunnuntaisin me syödään kolmen maissa ja usein on ruokavieraitakin, lasten kummeja, isovanhempia, sisaruksia perheineen. Sunnuntaisin teen mielelläni paistia tai vaikka loimulohta, uunijuureksia tai muita kivoja lisukkeita, kunnon kastikkeita, monipuolisempia salaatteja ja jotain kivaa jälkiruokaa. Se on meidän juttu, mutta ymmärrän ettei se tietenkään ole kaikkien juttu. Silti ei tarvitsisi puoleen eikä toiseen naureskella toisten tavoille.
Yäk. Onneksi en kuulu lähipiiriisi
En pidä pinaattikeitosta, siinä pilataan hyvä kananmuna.
"Väitätkö, että paremmissa perheissä vedetään sunnuntailounaaksi, jotain einestä, niin kuin maksalaatikkoa mikrosta? Ei todellakaan?"
Väitän että maksalaatikkoperhe ei ole yhtään sen huonompi kuin sinun sunnuntailounasperheesi.
Osa ihmisistä elää vielä jossain keskiajalla, kun puhuvat sunnuntailounaista. Ihan kuin se lihan syöminen tekisi paremmaksi ihmiseksi. Se on kulkaa toisin nykyään.
Tunnen lääkäri perheen joka saattaa vetää sunnuntaina ranuja ja nakkeja koska ei jaksa tai ehdi.
Ei se perheestä sen huonompaa tosiaan tee olenkaan.
Nyt on ap aika kujalla aiheineen tässä.
Vierailija wrote:
ap
Parempi perhe my ass.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Yäk. Onneksi en kuulu lähipiiriisi
Miksi? Vaikka kuuluisit, niin ei meille ole ollenkaan pakko tulla syömään, enkä katsoisi kieroon sinun tapaasi viettää sunnuntaita haluamallasi tavalla ja syödä just sitä, mikä parhaiten sulle maistuu.
suomalaisten ostovoima tuhottiin täysin Marin ex viisikko hallinnon aikana 2020-2023 - köyhdyttämisen agenda ajettiin Suomeen... se onkin ollut rikkaan eliitin tavoite että tavalliset ihmiset eivät tarvitse mitään ainoastaan eliitti tarvitsee... kyllä kaikki ostelisivat kalliita sunnuntairuokia mutta rahat ovat lopussa...
No, aloittaja provoilee, mutta vastaan silti. Meillä syödään joskus sunnuntaisin paremmin, joskus ei. Mun äiti kävi vuorotöissä, kun olin lapsi, joten sunnuntaina oli joskus jotain parempaa (usein uunibroileria) ja joskus ihan mitä sattuu. Mäkin käyn nykyään vuorotöissä, joten meillä on myös sunnuntaisin joskus jotain parempaa ja joskus ei. Tykkään ruuanlaitosta ja toisinaan sunnuntait on sellaisia päiviä, että ruokaa on aikaa laittaa pitempään. Äsken meillä oli itse tehtyjä hampurilaisia.
Itsekästä luulla olevansa parempi kun tekee sunnuntailounasta
Vierailija wrote:
ap
Parempi perhe? Kyllä on merkillinen ajatus että ruokailu mittaisi yhtään mitään.
Sunnutailounas?
Kuinka noloa ja vanhanaikaista, herää nykyaikaan ja tilaa Foodorasta.