Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako teitä muita vaihdevuodet?

Vierailija
22.10.2023 |

Tuntuu, että joka paikassa niistä puhutaan todella kielteiseen tyyliin. Seksihalut menee, yöunet menee, naisesta tulee hirviö ja pahantuulinen jne. jne. Ihan kauhea kuva tullut niistä ja pelolla vain odotan. 

Onko ne oikeasti niin kauheat? Meneekö oikeasti seksihalut ja tuleeko oikeasti vihaiseksi katkeraksi naiseksi? 

olen 43v ja kai tässä enää max 10v aikaa ja sitten kuulostaa elämä olevan ohi. 

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen onnellinen, ei tartte enää välittää mistään. 

Vierailija
2/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen sua vuoden vanhempi ja hain keväällä yhdistelmäe-pillerit esivaihtarioireisiin, yöhikoilu ja aamuyön heräily olisivat tehneet minusta pian työkyvyttömän. Molemmat hävisivät kuukaudessa. Seksihalut ovat tallella ja mieliala korkealla kun saa nukuttua hyvin.

Vierailija
4/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, oikeastaan toivon että ne pelastaa minut tältä järkyttävältä vuodolta. Olen 47 v.

Vierailija
5/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa, kun elämä on riittävän kurjaa jo ilmankin.

Vierailija
6/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mä odotan niitä.

n23

Vierailija
7/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelottanut ja ei pelota edelleenkään. N55+

Vierailija
8/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei pelota, oikeastaan toivon että ne pelastaa minut tältä järkyttävältä vuodolta. Olen 47 v.

Tätä minäkin olen odottanut varmaan kymmenen vuotta jo eikä lopu.

53v 

Vierailija
9/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla ap on esivaihdevuodet jo tuossa iässä alkaneet.

Vierailija
10/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene. Mutta joillakin vaikuttaa lihaksiin ja niveliin jokin. 

Vierailija
11/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä sulla ap on esivaihdevuodet jo tuossa iässä alkaneet.

Mut ei ne oireile mitenkään, niin ei vaikuta elämään. 

ap. 

Vierailija
12/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suotta pelottelevat. Olen seksikkäämpi kuin ikinä. Itsetuntoni on kaikin tavoin parempi kuin ikinä. Halutaan vain dissata, koska pelätään vahvoja ja vapaita naisia.

Vierailija
13/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pelottanut, eikä pelota, olen varmaankin selvinnyt hyvin vähin oirein. Parasta on, että runsaat ja kivuliaat kuukautiset loppuivat.

Sinänsä on hyvä, että vaihdevuosioireista puhutaan.

N 59

Vierailija
14/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa. 

Aikaisemmin oli menkkakivut, nyt on ovis-ja menkkakivut. Ymmärsin että tarkoittaa vaihdevuosien olevan kohta ovella. Äidillä oli unettomuutta, hikoilua ja huonoa oloa vaihdevuosien aikaan, veikkaan että samaa tulossa.

Vierailija
15/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö hikoilu paleluineen, levottomat jalat vaiva, nivelkivut, mielialan laskua. Kokeilin 2 eriä estrogeenikorvaus reseptiä, minun mielestä ne eivät sopineet.  Estrogeeni geelivoidetta myöntää vain Gynekologi, jolle ei pääse pienituloisuudesta johtuen. Näin Meri-Lapissa  :( :(

Vierailija
16/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tätä minäkin olen odottanut varmaan kymmenen vuotta jo eikä lopu.

53v 

Ei ne kuukautisen esivaihdevuosiin lopu. Ottakaa selvää asioista typerykset.

Vierailija
17/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt hyvät naiset ottamaan ensin se kierukka niin saatte vuodot kuriin ja rauta-arvot hyväksi. Siihen on helppoa sitten yhdistää estrogel vaihdevuosioireiden alkaessa. Ihan turhaa kärsiä naisten vaivoista kun näin hyvät ja helpot hoidot on saatavilla.

Vierailija
18/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Menkää nyt hyvät naiset ottamaan ensin se kierukka niin saatte vuodot kuriin ja rauta-arvot hyväksi. Siihen on helppoa sitten yhdistää estrogel vaihdevuosioireiden alkaessa. Ihan turhaa kärsiä naisten vaivoista kun näin hyvät ja helpot hoidot on saatavilla.

Juuri näin. Älkää kärsikö runsaista vuodoista, vaan hakekaa niihin apua. 

Vierailija
19/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä suren sitä että nuo ajat ovat takana 😔

N66

Vierailija
20/53 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 ja menkat loppuivat viime toukokuussa. Kymmenkunta kertaa on tullut kuuma aalto, mutta ei nyt enää niitäkään pariin kuukauteen, joten mietin joko ne tässä olivat minun vaihdevuoteni? Nukun hyvin, kaikki on kuin ennenkin, ei kuivuusongelmia, ei seksuaalista haluttomuutta, mutta runsaat ja hankalat kuukautiset vain ovat poissa.

Hormonihoitoja en voi terveyssyistä käyttää, joten olen tosi onnellinen, kun olen päässyt näin vähällä. Äidillänikään ei ollut juuri minkäänlaisia vaihdevuosioireita. Kannattaa ap kysyä äidiltä millaiset hänellä on ollut. Jos sinulla ei ole estettä syödä hormoneja, niin niitähän voi käyttää, jos tulee hankalia oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä