Siis käyvätkö ihmiset kaupassa yöpuvussa pitkän takin kanssa?
Luin juuri sellaista palstalta.
Onko tämä yleistäkin?
Itse en voisi kuvitellakaan. Vien roskatkin täydessä vaatetuksessa.
Kommentit (72)
Oon käynyt joskus pelkät bikinit päällä kaupassa. Maailma on yhä pystyssä.
Siis ihmiset kävelee pyjamissaan lahkeet raahaten tuolla Suomen loskakoirankusipaskaloskassa ja sit niillä samoilla pyjamilla kotisohvalle/sänkyyn makaamaan... hyh hyh
Vierailija wrote:
Siis ihmiset kävelee pyjamissaan lahkeet raahaten tuolla Suomen loskakoirankusipaskaloskassa ja sit niillä samoilla pyjamilla kotisohvalle/sänkyyn makaamaan... hyh hyh
Ei täällä ole loskaa
Vierailija wrote:
Ei se mikään pyhiinvaellus täällä kaupungissa välttämättä ole, kauppaan on esimerkiksi minulla 50 m. Siinä saa aina sottapytty olla jos onnistuu lahkeet paskomaan
Vierailija wrote:
Ei täällä mitään loskaa ole. Sitäpaitsi hissillä pääsee asunnosta suoraan kauppaan.
Vierailija wrote:
Kyllä. Ihmiset on nykyään aivan uskomattoman veteliä. Hiustenpesukin on niin valtava suoritus, että se jaksetaan tehdä maksimissaan kerran viikossa. En tajua mikä ihmisiä vaivaa.
Puhutko nyt vain itsestäsi vai onko sinullla jotain tutkimusaineistoa?
Väittäisin, ihmisten pesevän liikaakin hiuksia, joka näkyy hiuksissa ja käyvän suihkussa ja liika hygienia ja pesut aiheuttavat ongelmia ja sairauksia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä. Ihmiset on nykyään aivan uskomattoman veteliä. Hiustenpesukin on niin valtava suoritus, että se jaksetaan tehdä maksimissaan kerran viikossa. En tajua mikä ihmisiä vaivaa.
Väittäisin, ihmisten pesevän liikaakin hiuksia, joka näkyy hiuksissa ja käyvän suihkussa ja liika hygienia ja pesut aiheuttavat ongelmia ja sairauksia.
Ihmiset eivät todellakaan peseydy tarpeeksi! Haistaahan sen ihan vaikka bussissa tai työpaikoilla. Oikein kilpaillaan siitä kuka käy harvimmin suihkussa tai hiuksia pesemässä. En tajua miten vaikeaa on ihan vaan peseytyä päivittäin ja olla puhdas ihmisten ilmoilla.
Koiraa taitaa monikin ulkoiluttaa yökkärit takin alla? Aamuvarhain bussia odotellessa olen huomannut.
Sympaattinen aloitus, joku jaksaa järkyttyä näin viattomasta pikkujutusta. Mahtaa olla helppo elämä, mutta kaikkihan me pientä draamaa kaipaamme.
Mukavaa loppuvuotta ja jännittävää lahkeiden kyttäystä ap :)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minusta tuollainen on vain hauskaa! Niin kauan kuin vaatteet eivät paljasta mitään sopimatonta, on kaiken maailman pukeutumis"sääntöjä" hyväkin vähän löyhentää.
Sen ulkotakin sijaan pyjaman päälle voisi aivan hyvin heittää vaikka vain aamutakin lähikaupassa käydäkseen. Näin talvisessa Suomessa tarvitsee toki kunnon takin, mutta silloin kun kelit sen sallivat.
Törmäsin mm. Tiktokissa ulkomaalaiseen naiseen, joka oli lähtenyt kävelylle kasvonaamio naamassa - ja se sai minut miettimään, että miksi niin ei muka saisi tehdä. Eihän sitä mikään kiellä!
Tuntui vähän hölmöltäkin havahtua siihen, miten paljon asioita jätämme tekemättä vain, koska joku saattaisi sitä oudoksua. Ja nimenomaan täysin harmittomia asioita!
Ehkä minäkin joulun alla lapsuuden kotikaupungissa lähden lähikauppaan maidonhakureiss
Naurettavaa minä minä huomionhakuisuutta se on. Kenelläkään ei ole niin kiire ettei ehdi laittaa naamiota ja vasta sitten käydä kävelyllä. Sehän vain valuu ja kutittaa naamassa kun tuolla ulkona hiihtelee. Oikeasti, aivan typerää pelleilyä.
Eikö puliukon tai -akan näköisenä saa jo vartijatkin peräänsä kaupassa?
Vierailija wrote:
Ei täällä ole loskaa
vielä
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Täältä palstalta luetun ja instagramin juttujen perusteella olen tehnyt tämän päätelmän. Ja näkee sen jo kaupoissa käydessään, että ihmiset pyörivät siellä aivan umpirasvaisilla hiuksilla ja muutenkin haisevina.
En käy kaupassa, kun on kauempana. Roskat vien yöpaitasillaan takki päällä. Talvella vetäsen ehkä verkkarit jalkaan. Kesällä ei tarvitse niitäkään.
Oletko seurannut Fingerporissa Askoa? Voi olla, että sen pitkän takin alla ei ole edes yöpukua?
"Naurettavaa minä minä huomionhakuisuutta se on. Kenelläkään ei ole niin kiire ettei ehdi laittaa naamiota ja vasta sitten käydä kävelyllä. Sehän vain valuu ja kutittaa naamassa kun tuolla ulkona hiihtelee. Oikeasti, aivan typerää pelleilyä."
Pakko laittaa lainaus näin, kun nykyisellä lainaussysteemillä ei ole enää selvää kelle vastaa, kun pätkäisee vähänkään pidemmät lainausketjut kokonaan.
Mutta eihän kukaan kiireestäkään mitään puhunut? Sehän on vain kätevää, jos pystyy tekemään pari-kolmekin asiaa yhtä aikaa, niin jää myöhemmin vain entisestään aikaa monelle muulle jutulle. Eivätkä suinkaan kaikki kasvonaamiot valu; esim. itse käytän sellaista, joka jämähtää niin tiukkaan, että tuntuu tahtovan vievän ihonkin mukanaan kun alan sitä ottamaan irti.
Mutta saat toki pitää muiden tekemisiä "minä minä huomionhakuisuutena" ja "naurettavana pelleilynä", mutta on se silti hupsua ottaa kierroksia tuntemattomien ihmisten tekemisistä.
On jo vuosia aikaa , mutta näin herran joka lompsi lähikauppaan sauna/kylpytakki päällä. Kävelykepillä pysäytti vilkkaan aamuliikenteen ja eikun neljän autokaistan ylitse kauppaan. Itse olin pysäkillä odottamassa bussia. Hämmensi mutta hymyilytti. Tämä siis aamuruuhkan aikaan...odotan, että itsekin kehtaan.
Olen käynyt ja myös vienyt lapset päiväkotiin niin että minulla on yöpuku ja pitkä takki.
Vierailija wrote:
Miksii hiuksia pitäisi pestä useammin? Itselläni ainakin kiharat katoasi kokonaan.
Asun Aasiassa ja täällä on tosi normaalia mennä illalla pyjama päällä kauppaan.