Siis käyvätkö ihmiset kaupassa yöpuvussa pitkän takin kanssa?
Luin juuri sellaista palstalta.
Onko tämä yleistäkin?
Itse en voisi kuvitellakaan. Vien roskatkin täydessä vaatetuksessa.
Kommentit (72)
Jos asuu näissä moderneissa ostoskeskuksissa, niin mikä ettei. Hissillä alas kauppaan ja hissillä takaisin himaan.
Vierailija wrote:
Voi kun te naiset tietäisitte miten monella miehellä seisoo löysissä housuissa käsi taskussa.
Ai että!!! 🤭
Onko teistä siis suurin osa pyjama päällä koko päivän jos olette kotona? Vai käyttekö aina kaupassa juuri herättyänne tai vaihtoehtoisesti tajuatte että jotain pitäisi ostaa vaikka olette jo ehtineet sänkyyn asti?
Vierailija wrote:
Onko teistä siis suurin osa pyjama päällä koko päivän jos olette kotona? Vai käyttekö aina kaupassa juuri herättyänne tai vaihtoehtoisesti tajuatte että jotain pitäisi ostaa vaikka olette jo ehtineet sänkyyn asti?
Mä olen aina pyjama päällä kotona. Aina. Kun tulen töistä vaihdan heti pyjaman päälle. Viikonloppuna puen päälle vain kun käyn koiran kanssa lenkillä, muun ajan pyjamassa. Joskus illan viimeinen lenkki saarta mennä pyjamassa.
Miksi ihmeessä jonnekin kauppaan pitäisi pynttäytyä? En jaksa tehdä sitä edes töihin mennessä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eiköhän se nyt ole aika lailla sama minkänäköisenä sitä kaupassa arkisilla ruokaostoksilla asioi. Hirveästi ei tule toisiin asiakkaisiin kiinnitettyä huomiota, vaikka joktkut näyttävät niin kuvittelevankin..
Et varmaan muutenkaan katsele ympärillesi. Tai peiliin.
No miksi pitäisi. Mikä ulkonäköpoliisi sinä olet?
Vierailija wrote:
Voi kun te naiset tietäisitte miten monella miehellä seisoo löysissä housuissa käsi taskussa.
Kyllä sen huomaa.
Käyn koska se on ihan tossa parin askeleen päässä ja haen vaan nopeasti puuttuvia ruokatarvikkeita.
Aina pitää olla vähän siistimmät housut jalassa ja rintaliivit päällä, jos käy kipasemassa jossakin. Takilla voi peittää kotipuseron ja pipolla likaiset hiukset. Siistit kasvot, mutta meikkiä ei huulikiiltoa enempää tarvi. Mitä jos ihastus tulee vastaan?
Vierailija wrote:
Miksi ihmeessä jonnekin kauppaan pitäisi pynttäytyä? En jaksa tehdä sitä edes töihin mennessä.
Mistä lähtien muissa kuin yövaatteissa kulkeminen on ollut pynttäytymistä? Mun mielestä on ihan normaalia toimintaa pukea vaatteet päälleen kotoa poistuessaan. Kuulostaa lähinnä mielenterveysongelmalta, jos ei kykene itseään pukemaan asiallisesti vaan käyttää kellon ympäri pelkkää pyjamaa.
Minusta tuollainen on vain hauskaa! Niin kauan kuin vaatteet eivät paljasta mitään sopimatonta, on kaiken maailman pukeutumis"sääntöjä" hyväkin vähän löyhentää.
Sen ulkotakin sijaan pyjaman päälle voisi aivan hyvin heittää vaikka vain aamutakin lähikaupassa käydäkseen. Näin talvisessa Suomessa tarvitsee toki kunnon takin, mutta silloin kun kelit sen sallivat.
Törmäsin mm. Tiktokissa ulkomaalaiseen naiseen, joka oli lähtenyt kävelylle kasvonaamio naamassa - ja se sai minut miettimään, että miksi niin ei muka saisi tehdä. Eihän sitä mikään kiellä!
Tuntui vähän hölmöltäkin havahtua siihen, miten paljon asioita jätämme tekemättä vain, koska joku saattaisi sitä oudoksua. Ja nimenomaan täysin harmittomia asioita!
Ehkä minäkin joulun alla lapsuuden kotikaupungissa lähden lähikauppaan maidonhakureissulle pyjamassa. :P
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mistä lähtien muissa kuin yövaatteissa kulkeminen on ollut pynttäytymistä? Mun mielestä on ihan normaalia toimintaa pukea vaatteet päälleen kotoa poistuessaan. Kuulostaa lähinnä mielenterveysongelmalta, jos ei kykene itseään pukemaan asiallisesti vaan käyttää kellon ympäri pelkkää pyjamaa.
Sulla se mt ongelma on.
Vierailija wrote:
Minusta tuollainen on vain hauskaa! Niin kauan kuin vaatteet eivät paljasta mitään sopimatonta, on kaiken maailman pukeutumis"sääntöjä" hyväkin vähän löyhentää.
Sen ulkotakin sijaan pyjaman päälle voisi aivan hyvin heittää vaikka vain aamutakin lähikaupassa käydäkseen. Näin talvisessa Suomessa tarvitsee toki kunnon takin, mutta silloin kun kelit sen sallivat.
Törmäsin mm. Tiktokissa ulkomaalaiseen naiseen, joka oli lähtenyt kävelylle kasvonaamio naamassa - ja se sai minut miettimään, että miksi niin ei muka saisi tehdä. Eihän sitä mikään kiellä!
Tuntui vähän hölmöltäkin havahtua siihen, miten paljon asioita jätämme tekemättä vain, koska joku saattaisi sitä oudoksua. Ja nimenomaan täysin harmittomia asioita!
Ehkä minäkin joulun alla lapsuuden kotikaupungissa lähden lähikauppaan maidonhakureissulle pyjamassa. :P
En lähtisi kasvonaamio naamassa kävelylle, koska siihen tarttuu ulkoilmasta kaikki pölyt ja roskat ja kylmällä ilmalla palelluttaa ihon. Miksi edes pitäisi lähteä ulos naamio naamassa? Itse mieluummin rentoudun sen ajan kun naamio vaikuttaa.
Vierailija wrote:
Tietenkin. Etkö itse nuorena koskaan hipsinyt noin hakemaan aamiastarvikkeita kun olit saanut uuden pojan yöksi kämpille ja piti esittää taitavaa emäntää myös keittiössä?
Minä hain krapulakaljat. :D oon lopettanut kokonaan alkon käytön sittemmin...
Minullekin ihan uusi tieto. Kuulostaa masennukselta, jos ei jaksa pukea ulos normaaleita vaatteita. En itse laittaudu mitenkään ihmeesti, enkä meikkaa koskaan, mutta kyllä nyt sentään joka päivä vaihdan pyjaman tavallisiin vaatteisiin ja harjaan hiukset ja hampaat. Ei tulisi mieleen lähteä kauppaan pyjamassa.
Tälläydyn kaupungille ja pidän itsestäni huolta, mutta ripaus boheemiutta ja pilke silmäkulmassa tuovat elämään iloa. Se vetelyyskään ei ole aina pahe, energiansa kannattaa käyttää niihin asioihin joissa siitä on iloa ja hyötyä.
Mulla on syyni, miksi yökkärin housut eivät näytä yökkäriltä ;) etenkin kaamosajan väsymyksessä aika kiva juttu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En lähtisi kasvonaamio naamassa kävelylle, koska siihen tarttuu ulkoilmasta kaikki pölyt ja roskat ja kylmällä ilmalla palelluttaa ihon. Miksi edes pitäisi lähteä ulos naamio naamassa? Itse mieluummin rentoudun sen ajan kun naamio vaikuttaa.
Ei kai kukaan ole käskenyt niin tekemäänkään? Kyseinen tiktokkaaja muistaakseni olisi naamion vaikutusajan normaalisti vain näprännyt puhelinta, mutta keksikin hoitaa kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun olisi muutenkin lähtenyt kävelylle myöhemmin.
Voisin joskus käydäkin, jos ei rintaliivit olisi kuitenkin pakko pukea ja samaan syssyyn sitä sitten vaihtaa pyjamasta vaikkapa collegeasuun ja kipaisee kauppaan. Ehkä jos kauppa olisi ihan heti alakerrassa voisin pitkässä takissa hiippailla au naturel, mutta mieluummin en poistu kotoa ilman rintsikoita.
Vierailija wrote:
Minullekin ihan uusi tieto. Kuulostaa masennukselta, jos ei jaksa pukea ulos normaaleita vaatteita. En itse laittaudu mitenkään ihmeesti, enkä meikkaa koskaan, mutta kyllä nyt sentään joka päivä vaihdan pyjaman tavallisiin vaatteisiin ja harjaan hiukset ja hampaat. Ei tulisi mieleen lähteä kauppaan pyjamassa.
Minusta taas kuulostaa masentavalta, jos joka päivä pitäisi vaihtaa arkivaatteet päälle, eikä saisi vain rötvätä viikonloppuja pyjamassa. :D
Et varmaan muutenkaan katsele ympärillesi. Tai peiliin.