Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuosta paivakotiketjusta, te joiden lapset sairastelevat tosi vahan, niin te varmaankin olette niita jotka vievat puolikuntoisen lapsen hoitoon ja rakasena, niin eihan ne lapset

Vierailija
29.12.2006 |

" sairasta"

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin poika hoitoon. Vaikka ei tosiaankaan ole kunnossa. Ja sitten selitetään ettei poika ainakaan oo sairastellut vaikka menikin päiväkotiin alle kaksivuotiaana :/

Vierailija
2/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis 2-vuorotyössä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin tuli mun mukana töistä, olen itse lto.

Vierailija
4/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutettiin toiselle paikkakunnalle, lapset päätyivät homeongelmaiseen päiväkotiin, ja ovat olleet jatkuvasti sairaana. Päiväkodillakin voi olla vaikutusta!

Vierailija
5/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään oksennustauti ei ole meille tullut, onneksi. Enkä vie lasta mihinkään sairaana, en edes kauppaan. Tosin mun lapsi ei käy tarhassa vaan leikkipuistossa, avoimessa päiväkodissa, muskarissa ja jumpassa mutta eikähän noita altistumisia ole niissäkin ihan riittävästi, aina kun joku lapsi on kerhoissa ja puistossa sairaana.

Vierailija
6/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa, edes jos olisivat joskus kipeinä niin saisivat sitä huomiota vanhemmiltaa muuta kuin viikonloppuisin

Vierailija
7/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut edes vesirokko, vaikka sitä toivoinkin.....

Vierailija
8/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentelevat ja korkeassa kuumeessa olevat me lähetämme takaisin kotiin. Sellaista se on nykypäivän päiväkodeissa.

terveisin eräs puolikuntoisia lapsia koko syksyn ja alkutalven hoitanut

Vierailija
9/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millainen vastustuskyky sellainen on, joka osaa erotella äidin työ- ja hoitopäivät ja hoitaa sairastelut sen mukaan? :p

Vierailija
10/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä käyty kolme kertaa, ei löydy mitään. Pitäisikö mun olla puoli vuotta pois töistä siksi, että lapseni on iloinen, pirteä, ei lainkaan kipeä, ainoastaan nuhainen?

Vierailija:

Oksentelevat ja korkeassa kuumeessa olevat me lähetämme takaisin kotiin. Sellaista se on nykypäivän päiväkodeissa.

terveisin eräs puolikuntoisia lapsia koko syksyn ja alkutalven hoitanut

Vierailija
11/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät ole vielä sairastaneet yhtään. Nyt pitää koputtaa puuta.

Sillä voi olla kyllä merkitystä, että isä tekee kolmivuorotyötä ja lapsilla on paljon kuussa arkivapaita. Joten eivät ole joka päivä paikalla saamassa tartuntoja.

Vierailija
12/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin...välillä oikein vituttaa, kun muksut ei sairasta, niin ei voi sillä verukkeella olla pois töistä.

Vierailija
13/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut 5 päivää pois sairauden takia. Totta kai on joskus joutunut viemään nuhaisena hoitoon, mutta olisitko itse pois töistä, jos sinun nenäsi vuotaisi, välillä aivastaisit, mutta ei kuumetta, olisit pirteä etkä tuntisi oloasi kipeäksi? Ei sieltä töistäkään voi " turhan" takia olla pois. Miehen työpaikka vaatii vielä lääkärin todistuksen jokaisesta lapsenhoitopäivästä, eikä sellaista terveen lapsen hoitoon saa.

Nyt odotellaan vesirokkoa, ens viikolla pitäis merkkejä näkyä, jos on tarttunu.

Vierailija
14/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota henkilökohtaisesti.

-10

Vierailija
15/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen menikin miltei puoli vuotta seuraavaan. Nyt 2,5-vuotias ja olen hänen takiaan ollut pois töistä about 10 päivää, mies yhden. Niistäkin puolet niin, että pieni nuha on aiheuttanut äidille laiskotuksen jäädä sillä varjolla kotiin. Ja hyvähän se on toki pienenkin nuhan takia olla kotona, niin menee paremmin ohi. Korvatulehduksia takana tasan nolla.

Vierailija
16/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskari-ikäinen on sairastanut tasaiseen tahtiin pari kertaa vuodessa ja päiväkotiaikaakin on takana jo reilut 3 vuotta... Tänä syksynä lapsi on sairastanut kerran oksennustaudin, kun taas itse olen sairastanut kolme flunssaa tuon oksennustaudin lisäksi ;)

Ja toinen asia, millä on varmasti vaikutusta pöpöjen leviämiseen, on käsihygienia...

Vierailija
17/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli terve 0-9kk. Sitten meni hoitoon, oli ekat puoli vuotta ihan koko ajan kipeä. SIis vähintään joka toinen viikko. SItä kesti puoli vuotta. Sen jälkeen oli kipeä enää kerran kuussa. 2-v 2kk iässä jäi taas kotiin kun syntyi pikkuveli, ja nyt ovat olleet kotihoidossa, isompi on 3-v 8kk. EIkä tauteja ole ollut kummallakaan, muuta kuin pieniä nuhia ja yskiä. Ei ole kuumeita, ei infektioita jne.

Vierailija
18/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tai huonosti sanottu, mutta oikeasti mua ottaa välillä pattiin kun työkavereiden muksut sairastaa jopa 2-3 päivää viikottain ja määrätyt työt on kuitenkin tehtävä. Tietäähän sen, kuka ne sitten joutuu tekemään eli käytännössä joudun tekemään 2-3 ihmisen töitä. Palkkaa ei heru senttiäkään enempää kuin pelkkien omien töiden tekemisestä.

17

Vierailija
19/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mua kans ärsyttää toisten " lusmuileminen" kotona lapsen sairauden takia. Meillä ainakin hoitopäivät laitetaan puoliksi isän kanssa. Äidin työnantaja kuitenkin joutuu kantamaan kulut lapsen syntymän jälkeen, joten mun mielestä on ihan reilua, että isän työnantaja saa myös osansa " ylimääräisistä" kuluista.

Ja eräänkin työkaverin selitykset miehen vaativasta työstä ja palavereista saa mut melkein epäilemään kyseisen " isän" rakkautta lasta kohtaan.

Vierailija
20/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan ns " normaalia nuhaa" , tietysti on asia erikseen, jos on oikein tukossa, " eikä henki kulje" . Ja nuhathan voi kestää viikkoja. Useimmilla lapsilla talvipakkasilla ja varsinkin ulkona nenät valuu.

Samoin pelkkä yskä ei riitä perusteeksi ja sekin voi kestää pitkään.