Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisilla ja miehillä toimii jutut aivan päinvastoin

Vierailija
22.10.2023 |

Esimerkiksi riitely. Minusta miehenä tuntuu että joka riita on naula suhteen arkkuun vaikka ne ns. sovittaisiinkin kun taas naisilla riitelyt tuntuu olevan jonkinlainen suhdetta lujittava juttu. Nainen on ikäänkuin "jess taas yksi riita selätetty" ja tapahtuu lähentymistä naisen osalta kun taas itseä jää joka riita jollain tasolla raapimaan mieltä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen AP:n kanssa samoilla linjoilla rauhallisena ihmisenä.

Mulla nykyinen naisystävä on tosi temperamenttinen ja vaikea tapaus.

Riidan hän voi kehittää mistä tahansa aiheesta mutta näiden jälkeen hän ei edes muista niitä enää ja kaikki on ok.

Itse taas mietin tulevaisuutta että haluanko mä tällaisen parisuhteen jossa riidellään näin paljon?

Riidat on tosi kuluttavia ja niistä jää huono fiilis pitkäksi aikaa.

Miksi olet tuossa suhteessa? Onko nainen terapiassa? Jos ei, suosittelen lähtemään, koska kuulostaa persoonallisuushäiriöltä. Ja jos on terapiassa eikä edisty, kehotan lähtemään siinäkin tapauksessa.

Sinun rakkautesi ja rauhallisuutesi ei rakasta häntä ehjäksi eikä saa kehittymään tunne-elämältään aikuiseksi.

Joo itse kerran olleeni vastaavanl

Teille on tsemppiä, tietoa ja vertaistukea Youtubessa Narcdaily-kanavalla. Tuollaiset ihmiset pitää jättää, oli mies tai nainen ja pelastaa itsensä. Muuten tulee vedetyksi siihen samaan suohon.

Vierailija
22/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa.

Sinun tapauksessasi voi olla noin.  Meidän muiden  tapauksessa ei ole noin.   Ja sinun tapauksesikin muuttuu eri naisen kanssa ainakin siltä puolelta. Oma puolesi ehkä muuttuu tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa suhteissa riidellään pienesti tai isosti. En itse pystynyt puhumaan rakentavasti ex-miehen kanssa. Hänellä saa olla naisystäviä, mutta minulla ei saa olla miesystäviä? Hän saa tavata omia ystäviään, mutta en itse saa, kun pitää olla kotona vain häntä varten, että sovin tapaamiset omien ystävien kanssa vain silloin, kun hänellä samaan aikaan omat? Ja muuten vain häntä varten? Ja haukkuu minua, kun olen siivonnut kodin, niin kun olen jättänyt yhden kahvikupin pöydälle, niin saa raivarit tästä? Niin, että ihan pitää puhua rakentavasti tästä? Ei kiitos! Kaikkien kanssa ei voi vain puhua rakentavasti.

Vierailija
24/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on annettu ymmärtää, että olen huono mies kun minun kanssa ei voi riidellä. 

Vierailija
25/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut onni ja autuus olla naimisissa naisen kanssa, jonka kanssa ollaan välillä eri mieltä asioista, mutta ei tarvitse riidellä.

Vierailija
26/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minun on annettu ymmärtää, että olen huono mies kun minun kanssa ei voi riidellä. 

Jos naista ahdistaa joku ja kiltti mies nörtteilee vaan hiljaa kulmassa eikä kuule mitään, naisen tunteet kumuloituvat kumpupilveksi? Ja salamoi. Mutta ei tietenkään saa hyökkäillä toisen kimppuun sanallisesti.

Vierailija
27/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta kaikista asioista pitäisi pystyä puhumaan. Toiset ei pysty, vaan kaikki menee riitelyksi, joka käsittääkseni on se keino jolla yritetään välttää puhumasta.

Vain puhumalla voi estää asioista katkeroitumisen pitkässä suhteessa.

Ap kuulostaa siltä, että teillä menee jotain kommunikaatiossa pieleen joka sitten jää hiertämään koko suhdetta eli asioista ehkä riidellään mutta niitä ei koskaan käsitellä loppuun.

Vierailija
28/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehillä on äiti-haava, jolloin kaikki mitä toinen sanoo, on henkilökohtainen hyökkäys miestä kohtaan. 

Tuo on yhtä fiksu teoria kuin Freudin väittämä naisten peniskateus.

Vierailija
29/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki naiset eivät halua riidellä. Kumpi teistä hyökkää kimppuun tai alkaa nalkuttaa? Haluaako nalkuttava eroon toisesta vai ratkaisun asiaan. Naiset ehkä keskustelevat ja yrittävät selvittää miten joku asia toimisi paremmin. Myös naisen kannalta. Se mikä on huolenaiheena, he odottavat lohdutusta ja ymmärrystä. Mitä mies haluaa.

En tiedä mitä muut miehet haluavat, mutta minä haluan ratkaista rauhallisesti asiat asioina. En halua tuulettaa pahaa oloani, en halua kiihtyä, en halua poukkoilla asioissa X ja Y kun puheeksi on otettu ongelma X. Haluan että ongelmaa ratkottaessa kumpikin puhuu toiselle normaalilla ja kunnioittavalla sävyllä.

Vierailija
30/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehet on luovuttajia kyllä. Lisäksi miehet kokee riitelevänsä silloin kun keskustellaan. Miehet käsittää riidaksi kaikki heidän omasta mielipiteestä poikkeavat mielipiteet. 

Hiljaa ink keli siellä.

Vierailija
31/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikissa suhteissa riidellään pienesti tai isosti. En itse pystynyt puhumaan rakentavasti ex-miehen kanssa. Hänellä saa olla naisystäviä, mutta minulla ei saa olla miesystäviä? Hän saa tavata omia ystäviään, mutta en itse saa, kun pitää olla kotona vain häntä varten, että sovin tapaamiset omien ystävien kanssa vain silloin, kun hänellä samaan aikaan omat? Ja muuten vain häntä varten? Ja haukkuu minua, kun olen siivonnut kodin, niin kun olen jättänyt yhden kahvikupin pöydälle, niin saa raivarit tästä? Niin, että ihan pitää puhua rakentavasti tästä? Ei kiitos! Kaikkien kanssa ei voi vain puhua rakentavasti.

Tuo oli klassinen narsisti. Niiden kanssa voi vain hävitä. Ja hävittää mielenterveytensä.

Vierailija
32/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei pidä paikkaansa.

Sinun tapauksessasi voi olla noin.  Meidän muiden  tapauksessa ei ole noin.   Ja sinun tapauksesikin muuttuu eri naisen kanssa ainakin siltä puolelta. Oma puolesi ehkä muuttuu tai sitten ei.

Älä puhu muiden puolesta. Minun tapauksessani ei ole kuten sinun tapauksessasi, joten valehtelet. Naisilla on paha tapa yleistää ja väittää mutuansa todeksi.

-eri

"Naisilla on paha tapa tapa yleistää". :DDD Onneksi sinä et sorru tuollaiseen. Lol.

Vierailija
33/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä oli niin että jokainen riita oli minun puoleltani naula arkkuun, miehen puolelta taas tappelu joka pitää voittaa keinolla millä hyvänsä,ja sitten kaikki on taas hyvin. Lopulta solvaamalla, väkivallalla... hän kai ajattelee meidän vieläkin olevan pari, vaikka lähdin jo ennen juhannusta enkä ole nähnyt sen jälkeen.

34/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen riitely ole normaalia eikä kuulu hyvään suhteeseen. Itse en jaksaisi.

Mitä se riitely auttaa, ne erimielisyyttä aiheuttavat asiat eivät katoa mihinkään riitelemällä. Joko niistä asioista sovitaan aidosti tai sitten ne jää ratkaisematta. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
35/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysin väärässä. Olet valinnut jännänaisen, joten voit syyttää vain itseäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän