Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä tyyny niska/hartiaseudun kivuista ja jumeista kärsivälle?

Vierailija
22.10.2023 |

Mistä löytys hyvä tyyny? Ei saa olla kovin korkea tyyny.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useita erilaisia tyynyjä. Uudempi 550 g täytteellä oleva, sitten on löysäksi kulunut 550 g tyyny, kapea pitkulainen tyyny, joka noin yhtä korkea kuin edelliset ja yksi lämmöstä muotoutuva myös kapea pitkulainen vaahtotäytteinen tyyny.

Käytän tyynyjä vaihtelevasti. Nukun selällään, kyljellään ja joskus jatkan alle tunnin vielä vatsallaan. Aina kun herään yöllä, venyttelen ja voimistelen vähän. Jännittelen ja löysäilen lihaksia paikallaan ollen tai käännyn ja liikun. Yhden kerran yössä käyn kävelyllä. 

1. selällään makuu

- tyyny täydellisesti niin pään alle, että kokemuksen mukaan ei aiheuta hartiavaivoja.  Lämmöstä muotoutuva pitkulainen tyyny polvitaipeeseen tai ylemmäksi pepun eteen, niin helpottaa hartioitakin  ylläpitämällä selän asentoa.

2. kylkimakuulla

- tyyny pään alle, hartia hyvään painamattomaan asentoon ja leukaa ylös tai alas sen verran, että tulee suora linja niskarankaan, lonkille suora linja laittamalla tyyny polvien ja nilkkojen väliin. Vartaloon ei tule kiertoa.

Äkkiä oppii laittamaan tyynyn vaikka unissaan. Aloitan unen selällään ja kun käännyn kyljelleen, niin vieressä on se tyyny oikeinpäin odottamassa jalkojen väliin laittoa. Kokeilin pään alle 600 g täytteen tyynyä, mutta huomasin kivusta, että minulle sopiva on 550 g. Voin sanoa, että nykyisin nukun näillä säädöillä hyvin ja yleensä eikä mikään paikka puudu tai kipeydy.

3. vatsallaan

- ilman tyynyjä, työnnän päänalta tyynyn pois ja käännän päätä oikealle tai vasemmalle  poskella maaten samalla kun vedän toisen jalan koukkuun tai suoraksi. Lyhyen aikaa näin ja selän puolelta veri kiertää tai jos on flunssaa, niin irroittaa räkää tämä asento.

Vierailija
22/23 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä loppui sattumanvaraiset niska- ja hartiajumitukset kun tulin ostaneeksi vartalo-/halityynyn. Itse olen kyljellään nukkuva ja ongelma johtui siitä että käsivarteni olivat ennen kys. tyynyn hommaamista nukkuessa miten sattui pitkiäkin aikoja pahasti jännittyneinä joka sitten heijastui niska-hartiaseutuun kipuina.

Nyt käsivarret pysyvät erillään ja hartiat paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskin halpis tempur on hyvä