Tunnetko itsepalvekassoilla valvojien silmät niskassasi?
Yritän tehdä aina todella tyylipuhtaan suorituksen, jotta katse olisi ihaileva eikä syyttävä.
Alkuvaiheessa kassi asetetaan nätisti avoimeksi ja sitten alkaa rytminen piippaus, jossa viivakoodi ei ole kertaakaan hukassa, eikä uusintaheilautusta tarvita kun maitopurkki sujahtaa yhdellä liikkeellä sille tarkoitettuun paikkaan ostoskassissa.
Kuitti napsahtaa irti koneesta voittajan elkein, hymy valvojan suuntaan ja valvojalta asiakkaalle kertoo kaiken.
Kommentit (16)
En tunne, kun maksan tuotteista niin saan pyöritellä ja piippailla niin kauan, kuin haluan.
Vain suomalainen voi hävetä jopa itsepalvelukassalla käymistä.
Valvontakamerat kyllä. Esittelen lopuksi että kärry on tyhjä kassien ja takkien alta.
En tunne. :D
Maksan ostokset ja poistun kaupasta.
No minille on ihan sama kuinka "tyylipuhtaasti" teen ostokseni, maksan ne kuitenkin, niin ei ole mitään salattavaa. Sinulla taitaa olla ongelma, että näytät luonnottomalta, koska yrität näyttää liikaa luonnolliselta.
Vierailija wrote:
Valvontakamerat kyllä. Esittelen lopuksi että kärry on tyhjä kassien ja takkien alta.
Entä taskut?!
En tunne. Olen normaali enkä vainoharhainen.
"jotta katse olisi ihaileva" what, haluatko että kassatäti antaa jonkun papukaijamerkin suorituksesta? :D
Eilen olin tilanteessa, jossa olin skannannut kaikki tuotteet, tarkistin näytöltä, että kaikki tosiaan on skannattu, sillä skanneri ei toiminut aivan moitteettomasti, ja painoin maksamaan-nappia. Kone antoi ilmoituksen, että odota hetki, myyjä on tulossa auttamaan. Olin ihmeissäni, mutta myyjä tuli, skannasi kaikki uudelleen, mikä oli erikoista ja sanoi, kaikki kunnossa. Tuli vähän outo olo, mutta ehkä se oli vain satunnaistarkastus.
Vierailija wrote:
"jotta katse olisi ihaileva" what, haluatko että kassatäti antaa jonkun papukaijamerkin suorituksesta? :D
Ai hitsi, tuli mielikuva siitä kun kassatäti ottaa esille tähtitarra-arkin ja ojentaa siitä ap:lle yhden tarran "tässä sinulle tähti hienosta suorituksesta :) "
En käytä itsepalvelukassoja kuin ihan pakkotilanteissa - eli jos on hirveä kiire ja palvelukassoille pitkät jonot. Yritän skarpata skannaillessa ja maksaessa, ettei mene sähläämiseksi. Ilmeisesti yritän olla luonnollinen ja ripeä, hohhoijaa.
Vierailija wrote:
Eilen olin tilanteessa, jossa olin skannannut kaikki tuotteet, tarkistin näytöltä, että kaikki tosiaan on skannattu, sillä skanneri ei toiminut aivan moitteettomasti, ja painoin maksamaan-nappia. Kone antoi ilmoituksen, että odota hetki, myyjä on tulossa auttamaan. Olin ihmeissäni, mutta myyjä tuli, skannasi kaikki uudelleen, mikä oli erikoista ja sanoi, kaikki kunnossa. Tuli vähän outo olo, mutta ehkä se oli vain satunnaistarkastus.
Kai siinä masiinassa alkaa olla jonkinlainen tekoäly, joka tunnistaa epävarman skannailijan ja potentiaalisen näppärin. Siitä hälytys.
Päin vastoin. Aina tunnen neitien katsovan aivan jonnekin muualle päin kuin itseeni.
M30
En tunne. Tosin käytän itsepalvelukassoja vain silloin kun on vain muutama ostos tai sitten jos käytössä on kapulaskanneri. Skannerin käytössä taas tarkistan aina vainoharhaisesti että kaikki tulee varmasti skannattua. Pari kertaa on käynyt niin, että olen omissa ajatuksissani laittanut tuotteen kärryyn ilman skannausta ja sitten havahtunut hetken päästä että skannasinko tuon. Skannerin kanssa täytyy olla skarppina koko ajan, koska on vuosikymmeniä käynyt kaupassa latoen ostokset suoraan kärryyn, niin uusi rutiini vaatii toistoja ennenkuin sekin tulee selkänahasta. Muuten skannaus on tosi kätevää, koska siinä voi latoa ostokset suoraan kasseihin, jää kassahihnalla latomiset välistä.
Ehkä joillekin tulee yllätyksenä että valvontakameroilla seurataan koko liikettä, myös niitä itsepalvelukassoja
Kyllähän siinä tarkkana saa olla ettei tule epäilyksenalaiseksi. Lisäksi huono omatunto painaa kun näpistin joskus kaupasta kaljan tai parikin itse asiassa...