Mitä outouksia koet ilonaiheina arjessa, mistä tuskin kukaan muu iloitsisi?
Saan outoa mielihyvää kun vien roskat ja saan laittaa tyhjät pussit tilalle. Erityisesti biopussin pois vienti aiheuttaa mielihyvää. Myös kun jokin purkki tyhjenee, esim shamppoopullo ja saan ottaa uuden tilalle ;).
Kommentit (515)
Nautin jokaisesta hetkestä- elämästä. Olen sairastanut syövän niin jotenkin vain se, että olen elossa on tosi hienoa. Nautin arjen kaikista pienistä asioista. Kahvin juonnista, uudesta saippuasta, kauppaan menosta, kahvilaan menosta, sateesta, kävelylenkeistä, ystävien kanssa juttelusta jne. Miestä mulla ei ole, mutta oli tässä ihana romanttinen hetki miehen kanssa tansseissa- suudeltiin ja tanssittiin. Tuntui, että elämä on niin arvokasta, että siinä ei ole mitään kamalia hetkiä tällä hetkellä vaan kaikki on ihan arvokasta. Nyt on perjantai. Aion ostaa kukkia viikonlopuksi, koti on siivottu ja kenties näen tuon miehen :D elämä on ihanaa.
Rahat ovat tiukalla, mutta toisaalta nautin siitä, kun saan pihistellä rahan käytöstä oikein kunnolla. Kiva huomata, että tosi pienelläkin pärjää, kun tarkasti miettii, mihin rahansa käyttää. Joku voisi ahdistua tilanteesta, mutta itse elän vain päivä kerrallaan, enkä mieti tulevia laskuja tai milloin taas saan rahaa. Asiat järjestyvät aina jotenkin.
Nautin joka kerta kun luen tai kuulen, että rattijuoppo tai narkomaani on kuollut. Varsinkin narkomaanien kohdalla iloitsen, taas yksi yhteiskunnan elättämä on poissa. Ja rattijuoppo ansaitsee kuoleman, ennen kuin tappaa viattoman ihmisen.
Siitä, että saan kastella kukkiani! Tunnustella multaa, josko nyt on hyvä hetki kastella ja se että tiedän, että kasviystävät voi hyvin. Ne on niin nättejäkin :)
Syksy, vesisade, lumisade. Kävelyt pakkasessa 😍
Vierailija wrote:
Nautin jokaisesta hetkestä- elämästä. Olen sairastanut syövän niin jotenkin vain se, että olen elossa on tosi hienoa. Nautin arjen kaikista pienistä asioista. Kahvin juonnista, uudesta saippuasta, kauppaan menosta, kahvilaan menosta, sateesta, kävelylenkeistä, ystävien kanssa juttelusta jne. Miestä mulla ei ole, mutta oli tässä ihana romanttinen hetki miehen kanssa tansseissa- suudeltiin ja tanssittiin. Tuntui, että elämä on niin arvokasta, että siinä ei ole mitään kamalia hetkiä tällä hetkellä vaan kaikki on ihan arvokasta. Nyt on perjantai. Aion ostaa kukkia viikonlopuksi, koti on siivottu ja kenties näen tuon miehen :D elämä on ihanaa.
Siinä on oikea asenne elämään! Kaikkea hyvää sulle! Turhasta on turha narista, nautitaan elämästä!
Vierailija wrote:
Rahat ovat tiukalla, mutta toisaalta nautin siitä, kun saan pihistellä rahan käytöstä oikein kunnolla. Kiva huomata, että tosi pienelläkin pärjää, kun tarkasti miettii, mihin rahansa käyttää. Joku voisi ahdistua tilanteesta, mutta itse elän vain päivä kerrallaan, enkä mieti tulevia laskuja tai milloin taas saan rahaa. Asiat järjestyvät aina jotenkin.
Olet aivan kuin edesmennyt äitini. Muuten hän oli yliherkkä ja murehtijakin, mutta suhtautumisessa raha-asioihin hänellä oli jotenkin seikkailullinen ote. Rahaa oli aina uskomattoman vähän (asuimme Suomea paljon köyhemmässä maassa). Äidin jonkinnäköinen harrastus oli keksiä uusia tehokkaita säästämiskeinoja ja siinä hän onnistuikin.Nokkoskeitot, voikukkasalaatit ja vuohenputkipiirakat tulivat tutuiksi, suosikkini oli suolaheinäkeitto.
Tiskikoneen käynnistäminen, hrrrrr....! Ja vapaat aamut kun saa keitellä aamupuurot ajan kanssa, ah!
Huurre puissa, kimaltaa auringossa. Kuura maassa, talventörröttäjät
Se kun sähköpostilaatikko on tyhjä. Kaikki meilit on luokiteltu oikeisiin kansioihin sen mukaan, mitä toimia niille on tarkoitus tehdä. Tämän saavutan nykyään joka arkipäivä.
Se kun eroan taas yhdestä uutiskirjelistastatai muusta massapostituksesta.
Mä tykkään olla kotona alasti. On aivan ihanaa nukkua alasti ja tuntea lakanoiden kosketus iholla. Ärsyttää aina kun on menkat, kun silloin pitää pitää pikkareita öisinkin.
Vierailija wrote:
Maanantaiaamut. Olen tehnyt työni viikonlopulla. Naapurit lähtevät töihin ja minä saan jäädä kotiin.
Minusta tiistai on paras päivä koska silloin on paras focus työhön ja on viikonloppuna levätyt akut vielä täynnä.
Maanantai on toiseksi paras mutta tuntuu ettei ole ihan täysillä töissä viikonlopun jälkeen.
Perjantaissa ei ole muuta hyvää kuin hyvän tuuliset kollegat.
Vierailija wrote:
Mulla on varmaan tosi paljon tällaisia 😄
Monia olikin jo jollain tavalla mainittu. Monet äänet ja tuoksut ja luonnonilmiöt tuottaa kivan olon, mutta ilmeisesti en olekaan niin outo, kuin olen luullut.
Yleensä jos menee töihin tai kaupungille ja yrittää olla huoliteltu, tulee varottua ettei sade ja tuuli sotke meikkiä/kampausta.
Mutta on aivan ihanaa, kun käy kävelyllä eikä tarvitse varoa mitään, voi nostaa kasvot taivasta kohti ja antaa vaikka lumihiutaleiden sataa kasvoille ja sulaa siihen.
Lapsen lailla haluaisin myös hyppiä jäätyneissä lätäköissä, koska onhan se ohuen ritisevän jään särkymisen ääni aivan ihana 😄
Tykkään myös vanhojen kerrostalojen rappukäytävän tuoksusta. En tiedä mistä kaikesta se tuoksu tai haju johtuu tai että mikä sekoitus se on, mutta jostain syystä se on todella jännittävä. Uudemmissa taloissa tätä ei ole.
Rakennusmateriaaleista luulisin. 1800-luvun lopussa 1900-luvun alussa rakennettuihin asti on ihan oma kiehtova tuoksunsa. Ei ole sama enää 50-luvulla ja myöhemmin, varsinkaan 70-luvun ja siitä eteenpäin.
Pari metriä lunta, ei lumen auraajaa lähimaillakaan, - 32 astetta pakkasta, hellapuita ja halkoja tuvassa sekä eteisessä + pitkäksi ajaksi evästä ja kynttilöitä. Tosin moni muukin rakastaa rauhaa. Ja ulkovessaa.
Aamulla herätessä, kaikista ihaninta on huomata että on elossa, vaikka paikkoja särkee. Rakkaan vierestä. Kahvin tuoksu, hiljaisuus, ulkona pimeää, vain tähdet välkkyvät.
Ei kuulosta kyllä migreeniltä tuo…
Minä myös nautin siitä kun ei ole lunta. Jos ilmastonmuutos oli pelkästään sitä niin ei haittaisi. Valitettavasti siitä kuitenkin tulee isoja ongelmia
Rakastan maanantaita. Maanantai on viikon uusivuosi, mulle maanantaihin liittyy aina jotain pientä uutuudenviehätystä. Koko viikko aikaa touhuilla sunnuntaina suunnittelemani viikkosuunnitelman asioita, on paljon energiaa viikonlopun jäljiltä. Maanantai on uusi, puhdas sivu jolle maalata viikko, eikä pohjalla ole mitään negatiivisia asioita painamassa maanantaita alas.
Joo, tuo siisteys! Meillä asuu kaksi äijää, jotka ei "näe" villakoiria missään! Itse siivoan ja imuroin joka viikonloppu, kun en siedä...sanoo ne mulle, että olen liian siisti. Mutta voi sitä oloa kun on siistiä:)
Mukavaa on myös, kun jollekin perheestäni tapahtuu kiva juttu, iloitsen siitä että poikani pääsee ulkomaille ja että kaikilla on töitä.