Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teillä auttaa päänahan kutinaan?

Vierailija
21.10.2023 |

Heti kun ilma alkoi kylmetä reilusti,alkoi myös päänahan kutina.Ilmeisesti kuivuus tämän aiheuttaa?Mikä tähän auttaa? Sulfaatiton shampoo ja hoitoaine on jo käytössä.Keväästä syksyyn ei ollut mitään ongelmaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkiväärishamppoo ja -hoitoaine. Kerran viikossa myös inkivääriöljyä muutama tippa

Vierailija
22/38 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja pää kaljuksi ja laita reilusti rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäriltä locoid-kortisoniliuosta. Urtekramin ja erisanin hiustenhoitotuotteet. Niillä on itselläni hoitunut vaiva.

Vierailija
24/38 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainut mikä on auttanut päänahan kutinaan on päivittäinen pesu. Jos ei ole syystä tai toisesta päässyt pesemään hiuksia ja iskee todella voimakas kutinakohtaus, niin sitten kannattaa laittaa just tota glyserolia sisältävää käsidesiä päänahkaan. Rauhoittaa kummasti.

Vierailija
25/38 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainut mikä on auttanut päänahan kutinaan on päivittäinen pesu. Jos ei ole syystä tai toisesta päässyt pesemään hiuksia ja iskee todella voimakas kutinakohtaus, niin sitten kannattaa laittaa just tota glyserolia sisältävää käsidesiä päänahkaan. Rauhoittaa kummasti.

Vierailija
26/38 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xz öljyhoito kerran viikossa ja yliopiston apteekin kuivan päänahan shampoo ja hoitoaine. Pesu joka toinen päivä.

Vierailija
27/38 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

System 4 -merkkinen shampoo (myydään apteekissa) on lopulta auttanut.

Vierailija
28/38 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bio+ shampoo auttaa mulla. Saa kampaamoista.

Vierailija
29/38 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xz kosteuttava xylitol shampoo tai Bodyshopin inkiväärisampoo ei kutita ja tarvittaessa hiuspohjaan jätettävä hoitoaine apteekista, pesu usein

Vierailija
30/38 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://miiajohansson.com/2022/11/rasvaiset-ja-hilseilevat-hiukset-ratk…

Toivottavasti saat avun tästä, minulla toimii! Itselläni on ihan lääkäri todennut taliköhnän eli seborroinen ekseema. Välillä päänahka on todella kuiva ja hilseilee, joskus taas päälaelle kertyy jäätävä rasvaklöntti.

Olen myös apteekin shampoolla saanut avun, en muista sen nimeä ja nyt tosiaan tämän blogikirjoituksen innoittamana kokeilin marketin , kaikille tuttua " hilsrshampoota". Se auttoi!

Vierailija
31/38 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi urtekramin teepuushampoo. Pesuväli piteni useampaan päivään sillä. Luonnonmukaiset tuotteet tuntuu auttavan. Haluaisin käyttää palashampoota mutta en ole löytänyt sopivaa käsitellyille hiuksille mikä ei tahmaa.

Vierailija
32/38 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin asiasta, kysymään neuvoa apteekista.

Vierailija
33/38 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti kaks kertaa rupinen päänahka rautakuurilla. Raudanpuute aiheuttaa mm. iho-oireita.

(Tässä ehkä puhuraan toisenlaisesta ongelmasta, mutta jollekulle voi olla tarpeellinen vinkki.)

Vierailija
34/38 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut monet shampoot ja liuokset kutisevaan päänahkaan, parhaimmaksi olen todennut Louis Widmerin REMEDERM shampoon (pesen päivittäin hiukset). Suosittelen kokeilemaan! Myös Whamisan Hair Scalp Tonic hiusvesi tasapainottaa mukavasti päänahan toimintaa. Itsellä siis ongelmana kuiva ja kutiseva päänahka yhdistettynä päivässä rasvoittuvaan hiuspohjaan, tosi kiva.. Mutta molempiin ongelmiin on auttanut tuo shampoo.

Vierailija
35/38 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

https://miiajohansson.com/2022/11/rasvaiset-ja-hilseilevat-hiukset-ratk…

Toivottavasti saat avun tästä, minulla toimii! Itselläni on ihan lääkäri todennut taliköhnän eli seborroinen ekseema. Välillä päänahka on todella kuiva ja hilseilee, joskus taas päälaelle kertyy jäätävä rasvaklöntti.

Olen myös apteekin shampoolla saanut avun, en muista sen nimeä ja nyt tosiaan tämän blogikirjoituksen innoittamana kokeilin marketin , kaikille tuttua " hilsrshampoota". Se auttoi!

Tuossa Head & Shouldersissa on silikonia ja sulfaatteja. Itse olen pyrkinyt välttämään kumpaakin, erityisesti silikoneja. Sulfaattishampoolla pesen kyllä vähintään kerran viikossa. Tietääkö joku toimivan shampoon, joka olisi silikoniton?

Vierailija
36/38 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kasviöljyä, vähemmän eineksiä.  Pipojen pesu usein.

Vierailija
37/38 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla lähti kaks kertaa rupinen päänahka rautakuurilla. Raudanpuute aiheuttaa mm. iho-oireita.

(Tässä ehkä puhuraan toisenlaisesta ongelmasta, mutta jollekulle voi olla tarpeellinen vinkki.)

Kiitos vinkistä! Olen vähän miettinyt, että minulla voisi olla raudanpuute. Nyt aion kyllä testata rautatabletteja.

Vierailija
38/38 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giljotiini. Ulkoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä