Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8336)

Vierailija
5121/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, aasialaisen pyllynpyörittäjän isännälle tuli taas tarve yrittää haastaa riitaa 😂

Aiotko hokea tuosta pyllyn pyörittämisestä seuraavat 10 vuotta? Ja oletko ehtinyt syömään moneen päivään, kun olet kytännyt aamusta iltaan, että milloin saat näyttää jälleen typeryytesi?

Vierailija
5122/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, aasialaisen pyllynpyörittäjän isännälle tuli taas tarve yrittää haastaa riitaa 😂

Aiotko hokea tuosta pyllyn pyörittämisestä seuraavat 10 vuotta? Ja oletko ehtinyt syömään moneen päivään, kun olet kytännyt aamusta iltaan, että milloin saat näyttää jälleen typeryytesi?

AKOILLAHAN TUNNETUSTI JÄÄ LEVY TYHJÄÄ!

Eli vaikka ajatus katkeaakin niin suu jauhaa edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5123/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AKOILLAHAN TUNNETUSTI JÄÄ LEVY TYHJÄÄ!

Eli vaikka ajatus katkeaakin niin suu jauhaa edelleen.

Osui ja upposi.

T. Madleena

Vierailija
5124/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin aion. Se mielikuva koiraan verrattavissa olevasta aasialaisesta pyllynpyörittäjästä hyppimässä vasten isäntäänsä, kun tämä tulee töistä on hulvaton. :D

Syömään olen ehtinyt melko huonosti, kun olen kakkosasunnossa tekemässä remppaa, mutta nyt ehdin taas tälle palstalle katsomaan, että miltä se aasialaisten viikonloppu näyttää. :D

Vierailija
5125/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todellakin aion. Se mielikuva koiraan verrattavissa olevasta aasialaisesta pyllynpyörittäjästä hyppimässä vasten isäntäänsä, kun tämä tulee töistä on hulvaton. :D

Syömään olen ehtinyt melko huonosti, kun olen kakkosasunnossa tekemässä remppaa, mutta nyt ehdin taas tälle palstalle katsomaan, että miltä se aasialaisten viikonloppu näyttää. :D

Niin, sillehän mä en voi mitään, että sinä naisena kuvittelet naisen koiraksi, vaikka sanoin, että vaimo hyppää iloisena kaulaan ja "hyppääminen" johtuu siitä, että olen aika paljon pidempi vaimoani. Ja onhan sekin huvittavaa, että kun sanoin, että vaimo kokkailee mielellään keittiössä kaunis peppu keikkuen, niin sinun pikkuruiset aivot väänsivät senkin siihen muotoon, että kykenet nauramaan omalle mielikuvallesi. Kiva kuulla, että sinua kiinnostaa aasialaiset ihmiset. Otat varmaan heidän kulttuuristaan ja käytöstavoista mallia. Tosin uskon, että jatkat tuttuun omaan tyyliisi ja näytät avoimesti, millainen stalkkaaja ja häirikkö suomalainen nainen voikaan olla.

P.S. Älä lyö vasaralla peukaloon.

Vierailija
5126/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kukaan ei  osaa perustella, miksi se olisi vain naisen vastuulla. Mutta aina vaan tätä samaa venkoilua. Hävettäis olla mies tässä kohtaa."

Suurin ongelmahan tässä koko keskustelussa on se, että teistä suurin osa naisista, jotka tähän olette kirjoitelleet, olette ääliöitä. Teille ei kelpaa mikään järkiselitys. Minä kerroin jo kauan sitten, että meillä vaimo tekee tietenkin suurimman osan kotitöistä, kun on enemmän kotona ja tekee huomattavasti kevyempää duunia, sekä tykkää kotihommista. Minä kerroin auttavani häntä ehtimisen ja jaksamisen puitteissa. Te ääliöt väänsitte sen niin, etten muka tee ollenkaan kotitöitä.

"I don't help my wife cook, I don't help her clean, do laundry, take care of the kids - none of that. 

Because I do what I'm supposed to do as a father and a husband: I cook. I clean. I do the laundry. I take care of the kids."

Älä auta. Ole tasavertainen.

Vierailija
5127/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä auta. Ole tasavertainen."

Jos meillä jaettaisi kaikki kotityöt puoliksi, kotimme voisi pikkuhiljaa alkaa muistuttaa tyypillisen palstamamman huushollia, jossa on jatkuva tappelu, kuka siivoaa SOTKUT. Eli voin hyvällä omalla tunnolla sanoa ihan rehellisesti, että autan kotitöissä rakasta vaimoani, koska minun kotona viettämäni tunnit töiden takia eivät mahdollista kotitöiden jakamista palstamammojen vaatimalla tavalla. Ja mikä parasta, meidän perheessä kukaan ei aiheuta SOTKUJA

Vierailija
5128/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin aion. Se mielikuva koiraan verrattavissa olevasta aasialaisesta pyllynpyörittäjästä hyppimässä vasten isäntäänsä, kun tämä tulee töistä on hulvaton. :D

Jos sulla olis mies, niin se vois rempata "kakkosasuntoa" ja tehdä ruokaakin. Sääli.

- eri

Vierailija
5129/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ainoa maa, jossa naiset ruikuttavat kotitöistä.

Ei ole, mutta vaikka olisikin, niin mitä siitä? Muissa maissa kotiäitiyttä ja -äitejä arvostetaan. Miehen homma on kiikuttaa (muhkea) palkkapussi vaimolle mukisematta, vaimo sitten hoitaa kodin ja lapset, kelpaisi mulle. No, Suomessa naisen osa on hoitaa koti ja lapset, sekä ansiotyö. En ihmettele, että naiset valittavat.

Missä "muissa maissa"? Mitä valtioita ovat ne kuuluisat muut maat, missä mies tienaa ja kaikki naiset ovat iloisesti kotona? Voisiko joku nyt ihan nimetä ne valtiot, niin katsotaan tilastot googlesta?

Nimittäin minun tietääkseni kaikissa maissa missä nainen ei ole kotieläimen asemassa, enemmistö naisista käy töissä. Siksi koska haluavat.

Voi olla, e

Tuhat alanuolta tälle mutukommentille.

Espanjassa 60% naisista käy töissä, 70% miehistä. Amerikassa 55% naisista ja 67% miehistä.

Nämä luvut eivät todellakaan ole sellaisia että kukaan voisi väittää että "miehet elättävät perheen".

Oikeasti näen punaista kun ihmiset levittävät mutuilua ja jenkkiviihteestä omaksumiaan "faktoja", vaikka Google on käden ulottuvilla ja tilastot voi katsoa. 

Ja piittaako kukaan täällä näistä faktoista? No ei, kun se ei sovi yhteen telkkarin ja kavereiden sanomisten kanssa. Ihmiset ovat joskus todella tyhmiä. Joten jatkossakin ihmiset määkivät, miten Amerikassa naiset eivät käy töissä.

Vierailija
5130/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#vanhanpiianelämä

Vierailija
5131/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla olis mies, niin se vois rempata "kakkosasuntoa" ja tehdä ru

Hän piikkasi lattiasta 50 vuotta vanhaa kosteusvahinkoista parkettia pois. Syömässä käytiin lounasravintolassa. Eikä tarvinnut edes pyllyä pyörittää :)

Vierailija
5132/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat ei nyt kyllä tykkää susta AP.

Vierailija
5133/8336 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän piikkasi lattiasta 50 vuotta vanhaa kosteusvahinkoista parkettia pois. Syömässä käytiin lounasravintolassa. Eikä tarvinnut edes pyllyä pyörittää :)"

Eli sekä kakkosasunto, että tulevat asukit ovat lähinnä (s)purkukuntoisia.

Vierailija
5134/8336 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hän piikkasi lattiasta 50 vuotta vanhaa kosteusvahinkoista parkettia pois. Syömässä käytiin lounasravintolassa. Eikä tarvinnut edes pyllyä pyörittää :)"

Kyllähän se tietysti kismittää , kun itsellä ei ole varaa kakkosasuntoon. Kaikki liikenevä raha pitää lähettää aasialaisen pyllynpyörittäjän sukulaisille. 

Vierailija
5135/8336 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se tietysti kismittää , kun itsellä ei ole varaa kakkosasuntoon. Kaikki liikenevä raha pitää lähettää aasialaisen pyllynpyörittäjän sukulaisille. 

Eikö tolla aasianvaimomiehellä oo kolme taloa? Kaks täällä ja yks sen aasianmuijan kotimaassa?

Vierailija
5136/8336 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aivan varmasti. On siinä joutunut raatamaan niska limassa, että on saanut hankittua 1974 rakennetun hometalon.

Vierailija
5137/8336 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, heh. Aasialaisen pyllynpyörittäjän mies auttaa. Mikäs se sellainen on? Äidin pikku-apulainen vai mikä? Eikö aikuisen velvollisuuksiin kuulu osallistua kodinhoitoon ihan koko panoksella, eikä vain autella silloin kun sattuu huvittamaan? En katselis.

Vierailija
5138/8336 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on uikutusta tyhjästä. Äitini ruokki kahdesti päivässä toistakymmentä kantturaa, kissat, koirat, 6henkisen perheen ja ohikulkevat vieraat ja jesälomalaiset. Paistoi leivät, pullat, teki ruuat, kantoi vedet, lämmitti uunin talvella.. Omaa aikaa jäi illalla 9 jälkeen. Olivat viljelijöitä ja sivutuloa metsätöistä. Eivät ulisseet töistään. Samanlaisia oli paljon. 

Joo mutta äitisi ei siis tarvinnut käydä töissä? Nykyään kun naiset käy töissä ja joutuvat sen lisäksi vielä tekemään kotityöt.

Ei käynyt töissä? Karjanhoito on työtä ja niiden eteen tarvitsee tehdä työtä 365 päivänä vuodessa illoin ja aamuin. Jos lehmiä (karjaa) ei hoideta eikä lypsetä, eläimet kuolee, eikä perheellä ole tuloja maidon ja eläinten myynnistä. 

Vierailija
5139/8336 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, heh. Aasialaisen pyllynpyörittäjän mies auttaa. Mikäs se sellainen on? Äidin pikku-apulainen vai mikä? Eikö aikuisen velvollisuuksiin kuulu osallistua kodinhoitoon ihan koko panoksella, eikä vain autella silloin kun sattuu huvittamaan? En katselis.

Joo, katsos kun vuorokaudessa on vain 24 tuntia. Normaalin päivätyön lisäksi on viimevuosina mennyt aika paljon vapaa-aikaa siihen, että suunnittelin ensi  kaksi omakotitaloa ja rakensin ne tutun kaverini kanssa. Myös sähköt, vesijohdot ja ilmastointi on omaa suunnittelua. Kolmas uusi talo on rakenteilla vaimon kotimaassa, eli joka päivä täytyy olla senkin projektin kanssa kartalla että lopputulos on toivotunlainen. Olisinhan minä toki paljon vähemmällä päässyt, kun olisin ostanut 70-luvun hometalon ja laittanut vaimon piikkaamaan kastunutta parkettia ja itse kokkaillut, siivoillut ja pyykännyt, vai mitä?

Vierailija
5140/8336 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, katsos kun vuorokaudessa on vain 24 tuntia. Normaalin päivätyön lisäksi on viimevuosina mennyt aika paljon vapaa-aikaa siihen, että suunnittelin ensi  kaksi omakotitaloa ja rakensin ne tutun kaverini kanssa. Myös sähköt, vesijohdot ja ilmastointi on omaa suunnittelua. Kolmas uusi talo on rakenteilla vaimon kotimaassa, eli joka päivä täytyy olla senkin projektin kanssa kartalla että lopputulos on toivotunlainen. Olisinhan minä toki paljon vähemmällä päässyt, kun olisin ostanut 70-luvun hometalon ja laittanut vaimon piikkaamaan kastunutta parkettia ja itse kokkaillut, siivoillut ja pyykännyt, vai mitä?

Ai sinä olet niitä miehiä, jotka liehuu kylillä tekemässä ties mitä mökinkorjausta ja autoremppaa ja perustelee sitä sillä, että Pena tarvitsee apua, niin en minä ehdi kotona tekemään mitään. Kun jotain tulee valmiiksi - jos tulee - niin sitten alkaa seuraava projekti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi