Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Vierailija kirjoitti:
"Vessakassi kuulostaa turhan vaivalloiselta, kun helpompikin konsti on keksitty. Sen nyt ymmärtää, että vauvoilla kannetaan mukana hoitolaukkua, mutta että aikuisetkin."
Kannattaa matkustella maailmalla. Kummasti alkaa arvostaa omaa maataan ja tervepäinen nöyrtyy kunnioittamaan vähän vaatimattomaampaakin elämää.
Tämä on kyllä totta. Mutta sitä ihmettelen, miksi hygienian suhteen se vaatimattomampi elämä olisi länsimaista parempaa.
Vierailija kirjoitti:
"Vessakassi kuulostaa turhan vaivalloiselta, kun helpompikin konsti on keksitty. Sen nyt ymmärtää, että vauvoilla kannetaan mukana hoitolaukkua, mutta että aikuisetkin."
Kannattaa matkustella maailmalla. Kummasti alkaa arvostaa omaa maataan ja tervepäinen nöyrtyy kunnioittamaan vähän vaatimattomaampaakin elämää.
Tartun matkustella- sanaan, kun moni oikeasti kuvittelee että viisaus löytyy (pelkästään tai ainoastaan) matkustelulla eikä lukemalla tai koko iän oppimisella.
Ihme kruunu. Vau.
Vierailija kirjoitti:
"Miten mies teeskentelee orgasmin? Tai miksi?"
Piti oikein hetken miettiä, mutta keksin ratkaisun.
Mies voi teeskennellä orgasmin siten, että kun oikein rehevä palstamamma "tuoksuineen" levittää reitensä, niin mies tarjoaa puolivelttoa kikulaa ja yrittää katseellaan ilmaista, että tuli jo, ei pysty enää toista kierrosta.
Ja miksikö? Ei sitä kemiasta ymmärtämättömät naiset tajua, että miehet eivät laita kuin kerran sormensa akkuhappoon. Vain miehet tajuaa tämän vinkin.
Ala-arvoista toimintaa joutua tilanteeseen, jossa noin käy. Hävettää teidän miesten käytös ja puheet.
Vierailija kirjoitti:
Näitä ketjuja lukiessa, tunnen vahvaa myötätuntoa, ja suruakin, niitä miehiä kohtaan, joilla on kotona laiska akka. Ja samalla tunnen suurta onnellisuuden ja helpottuneisuuden tunnetta jo nuorena tehdystä ratkaisusta elää elämäni aasialaisen vaimon kanssa. Nuorena mietin tulisinko katumaan ratkaisuani. Mutta nyt 40 plus ikäisenä olisin katkerana katunut, jos en olisi valinnut nykyistä onnellista elämää aasialaisen nuoren kaunottaren kanssa.
Täällä kun kovasti kehutaan näitä aasialaisia kodinkon...eiku hengettäriä, niin mitä mieltä olette sitten aasialaisista miehistä?
"En vaan ihan ymmärrä tuota geneeristä aasialaista. Te ette puhu peraoonasta mitään. Teille vaimo on kuin miellyttävä koirarotu. Tottelevainen ja sisäsiisti. Kuulostaa ihan kamalalta. Toivottavasti vaimosi on kuitenkin onnellinen, se on tärkeintä."
Selvinpäin varmaan tarkoittaisit persoonaa?
Minä ainakin olen kauniin ulkonäön lisäksi erityisesti korostanut vaimoni mahtavaa persoonaa.
Koiraroduista voidaan keskustella huumorimielessä tekemällä pientä vertailua.
Kuvitellaan, että on suomalainen ja aasialainen kotirouva. Aasialainen rouva odottaa ihanaa suomalaista miestä kotiin ja kuulee, että auto saapuu pihaan. Heti kun avaimet rapisee ulko-oven lukossa, aasialainen nainen juoksee iloisena ovelle vastaan ja hyppii iloisena isäntää vasten.
Suomalaisen naisen aviomies mies taas saa tyytyä siihen, ettei kukaan odota iloisena kotona. Ovelle saapuessaan mies kuulee, miten sisällä haukutaan isoon ääneen. Mies kääntyy kannoillaan ja menee autotalliin puuhastelemaan surullisena jotain.
Vierailija kirjoitti:
"Eli se käsienheiluttelu onkin sitten lopulta ihan rankkaa työtä? Oho."
Käsienheiluttelu ammattina on yksinomaan naisille tarkoitettu toimenkuva. Vähän samanlaista touhua kuin tälläkin palstalla, kauheaa molotusta, mutta todella vähän asiaa, eli työelämässä selitetään ja huidotaan käsillä, mutta kaikki menee päin persettä ja kuuntelijat eivät ymmärrä mitään tai niitä ei kiinnosta.
"Vähän samanlaista touhua kuin tälläkin palstalla, kauheaa molotusta, mutta todella vähän asiaa,..."
Tämä on aina huvittavaa, et joku kritisoi palstan juttuja ja palstailijoita, samalla kun on itsekin yksi palstailijoista.
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin eräässä Aasian maassa perse pestään vedellä. Naiset sekä pissaamisen, että kakkaamisen jälkeen. Miehetkin vähintään kakkaamisen jälkeen. Jos vettä ei ole saatavilla, kaikilla on intiimialueen puhdistamiseen tarkoitettuja kosteita pyyhkeitä, joihin en ole törmännyt Suomessa, siis samanlaisiin. Jokaisella on myös vesipullo ja nenäliinoja mukana. Minäkin ostin varta vasten miehille tarkoitetun olkalaukun, että tarvittavat jutut kulkivat aina mukana."
Vessakassi kuulostaa turhan vaivalloiselta, kun helpompikin konsti on keksitty. Sen nyt ymmärtää, että vauvoilla kannetaan mukana hoitolaukkua, mutta että aikuisetkin.
Nyt osaa kyllä taas arvostaa Suomea juntteine alapesusuihkuineen ja vessapapereineen.
Aattele, miehilläkin olkalukku ihan vain vessatarvikkeita varten.. 😯
"Mutta sitä ihmettelen, miksi hygienian suhteen se vaatimattomampi elämä olisi länsimaista parempaa."
Käytännössähän asia on päinvastoin. Meillä Suomessa jo pikkulapset opetetaan pyyhkimään perseensä kakan jälkeen kuivalla paperilla. Riippuu tietysti ruokavaliosta ja hyvällä tuurilla peppu on sen jälkeen puhdas.
Huonon ruokavalion seurauksena voi olla liisterikakka tai ripuli. Niihin ei oikein kuiva vessapaperi riitä ja läheskään kaikissa vessoissa ei ole bideetä.
Minä pidän parempana sitä, että mukana on aina vettä, kosteita alapäähän tarkoitettuja pyyhkeitä ja nenäliinoja kuin, että suomalaiseen malliin asioidaan vessoissa, joissa voi olla paperikin loppunut. Vähän epäilen, että kukaan arvaa kakkoshädän jälkeen huuhdeltuaan pöntön, kauhoa pytystä kylmää vettä pestäkseen persettään.
Vierailija kirjoitti:
"En vaan ihan ymmärrä tuota geneeristä aasialaista. Te ette puhu peraoonasta mitään. Teille vaimo on kuin miellyttävä koirarotu. Tottelevainen ja sisäsiisti. Kuulostaa ihan kamalalta. Toivottavasti vaimosi on kuitenkin onnellinen, se on tärkeintä."
Minä ainakin olen kauniin ulkonäön lisäksi erityisesti korostanut vaimoni mahtavaa persoonaa.
Kuvitellaan, että on suomalainen ja aasialainen kotirouva. Aasialainen rouva odottaa ihanaa suomalaista miestä kotiin ja kuulee, että auto saapuu pihaan. Heti kun avaimet rapisee ulko-oven lukossa, aasialainen nainen juoksee iloisena ovelle vastaan ja hyppii iloisena isäntää vasten.
Suomalaisen naisen aviomies mies taas saa tyytyä siihen, ettei kukaan odota iloisena kotona. Ovelle saapuessaan mies kuulee, miten sisällä haukutaan isoon ääneen. Mies
Meillä oli kaksi aasialaista koiraa. Eivät todellakaan menneet ovelle vastaan iloisesti häntää heiluttaen, kun joku tuli kotiin. Toisinaan kyllä, mutta olivat hyvin itsetietoisia ja usein vain odottivat, että isäntä tulee heidän luokse. Aivan hurmaavia tapauksia kyllä. Palvelijoiksi niistä ei ollut.
Ohis
"mitä mieltä olette sitten aasialaisista miehistä?"
Yleisesti ottaen hekin ovat fiksumpia ja kohteliaampia kuin suomalaiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen naisen aviomies mies taas saa tyytyä siihen, ettei kukaan odota iloisena kotona. Ovelle saapuessaan mies kuulee, miten sisällä haukutaan isoon ääneen. Mies
Itse asiassa kaikki, mitä olet vaimosi persoonasta kertonut, on hänen yli-inhimillinen palvelualttiutensa, ilakointi ystävättärien kanssa iloisilla kutsuilla ja loputon päänpyörittely milloin millekin. Onko hän oikeasti noin persoonaton, suorastaan olematon, vai oletko vain todella huono kirjoittaja?
Jos olet jälkimmäistä, yleisö pyytää että kunnioittaisit vaimoasi edes sen verran, ette jakaisi hänen alapääasioitaan täällä. Olen ainakin neljäs, joka ikävä kyllä muistaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee niin päin, kun tulen reissusta kotiin: vastassa on mies, kaksi koiraa ja lapset. Ottavat minut iloisina vastaan ja auttavat tavaroiden kanssa ym. Aina myös ruoka valmiina. Kotiin on aina kiva tulla.
"Tämä on aina huvittavaa, et joku kritisoi palstan juttuja ja palstailijoita, samalla kun on itsekin yksi palstailijoista."
Niinpä! Onhan mielisaraaloissakin kaikki samojen seinien sisällä. Ei ne hoitajat ja lääkäritkään ole potilaitaan kummempia!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen naisen aviomies mies taas saa tyytyä siihen, ettei kukaan odota iloisena kotona. Ovelle saapuessaan mies kuulee, miten sisällä haukutaan isoon ääneen. Mies kääntyy kannoillaan ja menee autotalliin puuhastelemaan surullisena jotain.
Ei se aasialainenkaan ollut kotirouva vaan kävi täysipäiväisesti palkkatöissä. Vai oliko sittenkin yötyötä, kun pystyi hyppimään miestään vasten ovilla miehen tullessa töistä? (Täytyy tunnustaa, että hyvin outo mielikuva minusta, mutta mikäs siinä jos tykkää.)
"Itse asiassa kaikki, mitä olet vaimosi persoonasta kertonut, on hänen yli-inhimillinen palvelualttiutensa, ilakointi ystävättärien kanssa iloisilla kutsuilla ja loputon päänpyörittely milloin millekin. Onko hän oikeasti noin persoonaton, suorastaan olematon, vai oletko vain todella huono kirjoittaja?
Jos olet jälkimmäistä, yleisö pyytää että kunnioittaisit vaimoasi edes sen verran, ette jakaisi hänen alapääasioitaan täällä. Olen ainakin neljäs, joka ikävä kyllä muistaa ne."
Todellisuudessa olen antanut teille vain sopivia täkyjä, joiden pohjalta olette kertoneet omia kuvitelmianne.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta sitä ihmettelen, miksi hygienian suhteen se vaatimattomampi elämä olisi länsimaista parempaa."
Käytännössähän asia on päinvastoin. Meillä Suomessa jo pikkulapset opetetaan pyyhkimään perseensä kakan jälkeen kuivalla paperilla. Riippuu tietysti ruokavaliosta ja hyvällä tuurilla peppu on sen jälkeen puhdas.
Huonon ruokavalion seurauksena voi olla liisterikakka tai ripuli. Niihin ei oikein kuiva vessapaperi riitä ja läheskään kaikissa vessoissa ei ole bideetä.
Minä pidän parempana sitä, että mukana on aina vettä, kosteita alapäähän tarkoitettuja pyyhkeitä ja nenäliinoja kuin, että suomalaiseen malliin asioidaan vessoissa, joissa voi olla paperikin loppunut. Vähän epäilen, että kukaan arvaa kakkoshädän jälkeen huuhdeltuaan pöntön, kauhoa pytystä kylmää vettä pestäkseen persettään.
Riittääkö se oletettavasti puoli litraa vettä putsaamaan liisterikakan tai ripulin? Ja kyllähän vessapaperi on huomattavasti nenäliinaa toimivampi sekä pyyhkimiseen että kuivaamiseen. Miksi siis juuri nenäliina, siksikö ettei vessapaperirulla mahdu vessakassiin?
(Ei luoja, käytänkö oikeasti lauantai-iltaa tällaiseen?)
Vierailija kirjoitti:
"Itse asiassa kaikki, mitä olet vaimosi persoonasta kertonut, on hänen yli-inhimillinen palvelualttiutensa, ilakointi ystävättärien kanssa iloisilla kutsuilla ja loputon päänpyörittely milloin millekin. Onko hän oikeasti noin persoonaton, suorastaan olematon, vai oletko vain todella huono kirjoittaja?
Jos olet jälkimmäistä, yleisö pyytää että kunnioittaisit vaimoasi edes sen verran, ette jakaisi hänen alapääasioitaan täällä. Olen ainakin neljäs, joka ikävä kyllä muistaa ne."
Todellisuudessa olen antanut teille vain sopivia täkyjä, joiden pohjalta olette kertoneet omia kuvitelmianne.
Jutut tais sit olla kännissä ja läpällä?
Mäkin muistan ne. Ei ollut kaunista katseltavaa. Toivottavasti ovat menneet jo poistoon ne ketjut, muuten säälin rouvaasi ja tosi kovasti. Iljettävää, mitä kaikkea kerroit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä ketjuja lukiessa, tunnen vahvaa myötätuntoa, ja suruakin, niitä miehiä kohtaan, joilla on kotona laiska akka. Ja samalla tunnen suurta onnellisuuden ja helpottuneisuuden tunnetta jo nuorena tehdystä ratkaisusta elää elämäni aasialaisen vaimon kanssa. Nuorena mietin tulisinko katumaan ratkaisuani. Mutta nyt 40 plus ikäisenä olisin katkerana katunut, jos en olisi valinnut nykyistä onnellista elämää aasialaisen nuoren kaunottaren kanssa.
Mutta miten sun nuori kaunotar kokee sinut, kun joutuu laiskan keski-ikäisen miehen kanssa elämään?
Mitä väliä sillä on? Sehän on nainen.
Kyllästyminen jatkuu vieläkin. Onko perhe enää elossa?
Onnea siitä, että olet löytänyt itsellesi sopivan ihmisen. Näinhän on moni tänne kirjoittanut myös. Ehkä suomalaisen, kuka tietää.
En vaan ihan ymmärrä tuota geneeristä aasialaista. Te ette puhu peraoonasta mitään. Teille vaimo on kuin miellyttävä koirarotu. Tottelevainen ja sisäsiisti. Kuulostaa ihan kamalalta. Toivottavasti vaimosi on kuitenkin onnellinen, se on tärkeintä.