IS: Shirly Karvinen wolttasi ruokaa 20 000e:llä, Niko Saarinen wolttasi vain 12 000e:llä
Shirly totesi, että summalla olisi maksanut kodin käsirahan, tai tehnyt maailmanympärysmatkan, mutta tilasi mielummin noutoruokaa.
Kommentit (87)
En ymmärrä, mitä paheksuttavaa tuossa on. He ovat itse omalla työllä ansainneet rahansa ja maksavat verotkin Suomeen. Miksi ei omia rahojaan saisi käyttää ruuan tilaamiseen? Aika moni täälläkin kertonut tilaavansa ruokaostokset kotiin. Vai sekö nyt on hyvän ihmisen mittari, että paistaa itse lihapullansa ja kanafileensä?
Hienoa, että kuluttavat eivätkä makuuta rahoja tileillään kuten vanhukset.
Vierailija wrote:
Tuota olen monesti miettinyt kun näkee noita wolt kuskeja, hyvä että niillä on töitä mutta miksi tilaajat eivät vaan kävele lähimpään ravintolaan kun ainoastaan isoimmista kaupungeissa wolt toimii. Saisivat halvemmalla ja varmasti lämpimänä.
Asun kaupunginlaidalla ja tässäkin 500 metrin säteellä varmaan 10 eri ravintolaa, ei paljon vaatisi jos haluaa ruokaa tekemättä sitä itse.
ravintoloihon 2 km ja ei autoa...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lähinnä mietin sellaista asiaa, että eikö säästämistä nähdä enää nykyään hyveenä? Eikö ihmisillä riitä kärsivällisyyttä siihen? Moni näistä hyvätuloisista julkuista tuntuu elävän kuin viimeistä päivää. Rahaa tuhlataan sen enempää tulevaa miettimättä. Ja se päivä, kun tulot pienenevät tai loppuvat, niin ollaan tyhjän päällä, koska kaikki mitä on tienattu, on myös laitettu saman tien menemään.
Uudempi sukupolvi osaa elää hetkessä ja nauttia tässä ja nyt. Tuo sinun ajatusmallisi on auttamatta vanhanaikainen. Tyypillistä 60+ ihmisille, jotka elävät eläkepäiviä varten eivätkä tajua, että rahaa voi käyttää myös tässä ja nyt elämän miellyttävämmäksi tekemiseen. Nuoremmat ymmärtävät tämän eivät hilloa rahojaan johonkin eläkepäiviin, joita näillä näkymin ei nykyisille kolmekymppisille edes tule.
Ihan vain tiedoksi, että olen nuori ihminen. :D Itsekin olen tilanteessa, jossa en tiedä milloin pääsen eläkkeelle, vai pääsenkö ikinä. Kuka tietää. Siksi olenkin jo useampi vuosi sitten alkanut varautua tulevaisuuteen säästämällä, koska näin minulla on mahdollisuus jäädä aikaisemmin pois työelämästä. Siinä vaiheessa, kun oma sukupolveni pääsee eläkkeelle, niin veikkaan ettei valtiolla ole meille mitään annettavaa.
Ja se, että huolehtii vastuullisesti talousasioistaan, ei tarkoita sitä etteikö osaisi elää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miten onkin niin että julkisuuteen päätyy useimmiten ihmisiä joiden itsehillintä ja elämänhallinta ei ole parhaasta päästä.
JA kuka noita edes seuraa.
Toi Nico on niin uuvatti, että sillä ei ole kohta yhtään mitään tilillä. Toi tyyppi ei osaa käyttää rahaa, vaikka se kämpän on ostanut. Se on kerran jo tyrinyt asiansa ja tuskin on oppinut. Toi on just sellainen ihminen, että raha polttelee liikaa taskuja. Mä odotan sitä uutista, että yhyyy menetin kaiken jne. Toi uutinen tulee 100% varmuudella
no onneksi muutti instan maksulliseksi samoinkun bb-jassu, jassun insta onkin olllut vaan koira videoita..,
Meinaatko sinä nuori vastuullinen taloudenhoitaja, että wolttaaminen estää säästämisen vai mitä haet tuolla todistelullasi?
noi ei ole vuoden aikana tilauksia.
laske vaikka kuinka paljon olette ostaneet jotain muuta ns. turhaketta vaikka 5 vuoden aikana
Vierailija wrote:
Meinaatko sinä nuori vastuullinen taloudenhoitaja, että wolttaaminen estää säästämisen vai mitä haet tuolla todistelullasi?
Sama mietin, että ihan varmasti sitä rahaa jää myös säästöihin vaikka wolttaa. Aika hyvät tulot noilla kuitenkin on.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miten onkin niin että julkisuuteen päätyy useimmiten ihmisiä joiden itsehillintä ja elämänhallinta ei ole parhaasta päästä.
JA kuka noita edes seuraa.
Toi Nico on niin uuvatti, että sillä ei ole kohta yhtään mitään tilillä. Toi tyyppi ei osaa käyttää rahaa, vaikka se kämpän on ostanut. Se on kerran jo tyrinyt asiansa ja tuskin on oppinut. Toi on just sellainen ihminen, että raha polttelee liikaa taskuja. Mä odotan sitä uutista, että yhyyy menetin kaiken jne. Toi uutinen tulee 100% varmuudella
Eikö hän ole ostanut asunnon ja varmasti maksaa asuntolainaa nyt ja on miettinyt tulevaisuutta. Hänellä on hyvät tulot ja on rahaa vähän tilata woltilta sapuskaa myös.
Veikkaan bulimiaa. Silloin tilailee useamman setin ruokaa ja ruokkii WC-ankkaa.
Ei tarvi kiertää pitzerioita nykyään.
Vierailija wrote:
Veikkaan bulimiaa. Silloin tilailee useamman setin ruokaa ja ruokkii WC-ankkaa.
Ei tarvi kiertää pitzerioita nykyään.
Eipä siihen bulimiaa tarvita, että syö enemmän kuin kerran päivässä. Ja jos annos maksaa 15-30€ niin äkkiä sitä vuositasolla kertyy hintaa, vaikka ei edes päivittäin tilaisi.
Vierailija wrote:
Miksi sua ärsyttää, jos joku haluaa olla järkevä ja pitää taloutensa kunnossa? Eli ajatella näissä asioissa kaukaa viisaasti.
Onko ärsyyntymisesi syynä se, että et itse kykene taloudenhallintaan? Siksi reaktiosi on vihamielinen halveksunta. Sä voit solvata ja kiukutella vaikka kuinka paljon, mutta ei se loppupeleissä sun oloasi helpota. Tsemppiä!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi sua ärsyttää, jos joku haluaa olla järkevä ja pitää taloutensa kunnossa? Eli ajatella näissä asioissa kaukaa viisaasti.
Onko ärsyyntymisesi syynä se, että et itse kykene taloudenhallintaan? Siksi reaktiosi on vihamielinen halveksunta. Sä voit solvata ja kiukutella vaikka kuinka paljon, mutta ei se loppupeleissä sun oloasi helpota. Tsemppiä!
Ei edes ärsytä :D Sen sijaan sinua näyttää kovastikin korpeavan, että joku käyttää rahaa ruokaan eikä odottele eläkepäiviä rahat 0-korkoisella pankkitilllä makaamassa. Normaalilla ihmisellä ei mene toisten ostamiset noin isosti tunteisiin. Kannattaisi sinunkin joskus repäistä ja vaikka tilata pizza niin ei olisi tuollaista nälkäkiukkua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sivusta: Yllättävän paljon sait kiukkua kerättyä näinkin mitättömään asiaan. Mistä lie sekin kertoo, että raivoat siitä, kun kaikki eivät elä samalla tavalla kuin sinä?
Vierailija wrote:
Wolt ei maksa veroja Suomeen sillä ei ole suomalainen yritys.
Mitä veroja miljoonien tappioista pitäisi muutenkaan maksaa?
Vierailija wrote:
Tuota olen monesti miettinyt kun näkee noita wolt kuskeja, hyvä että niillä on töitä mutta miksi tilaajat eivät vaan kävele lähimpään ravintolaan kun ainoastaan isoimmista kaupungeissa wolt toimii. Saisivat halvemmalla ja varmasti lämpimänä.
Asun kaupunginlaidalla ja tässäkin 500 metrin säteellä varmaan 10 eri ravintolaa, ei paljon vaatisi jos haluaa ruokaa tekemättä sitä itse.
itellä sosiaalisten tilanteiden pelko. en pystyisi menemän ravintolaan ainakaan yksin.
Toi voi osaltaan vääristää osalla nuorista käsitystä normaalista arjesta ja rahasta. "Ei tämän pazkaduunin palkka riitä edes normaaliin arkeen" = ei ole varaa woltata useita kertoja viikossa tilausruokaa, kun mamma ja pappa ei enää maksa.
Tilaaminen maksaa 3,90, joten talvella ei mitään järkeä alkaa käynnistää autoa ja hakea ruokaa ravintolasta. Työpäivinä ei edes ehdi moiseen, saati syömään lähtemiseen ravintolaan.
Eikö nuo summat ole useammalta vuodelta. Viidessä vuodessa jo tulee iso summa, jos vaikka 50 eurolla tilaisi viikossa.
varmaan 4-9 ateriaan viikossa