Kissan eutanasia, ei varaa hoitaa
Hei teenkö väärin jos vien 15-vuotiaan kissani piikille, koska ei ole enää varaa lääkkeisiin ja ell-kuluihin?
Tällä hetkellä kuluihin menen n. 400 euroa kuussa ja kaikki säästöt käytetty. Nyt kissalle ilmaantunut vielä yskäkohtauksia diagnisoidun perussairauden lisäksi.
Tunnen valtavasti syyllisyyttä kun edes mietin asiaa, sillä olen luvanut kissalle että hoidan loppuun asti.
Ainoastaan kissaihmisille tämä kysymys.
Kommentit (29)
Ei ollut lähipiiristä. Vanhempi pariskunta, jonka oma kissa oli kuollut äskettäin antoi kodin tälle kissalle, eivät halunneet nuorta kissaa.
Itse toivon, että olisin vienyt sairaan 16-vuotiaan kissani eutanasiaan silloin kun sairaus ei ollut vielä niin pitkällä. Lopulta kissa sai pahan sairauskohtauksen ja jouduin viemään sen lopetettavaksi päivystykseen keskellä yötä.
Tarpeetonta ja kallista, vain siksi etten halunnut luopua kissasta tai uskonut sitä niin sairaaksi. Eläinlääkäri voi auttaa päätöksen tekemisessä. Voimia vaikeaan päätökseen johon kukaan ei ole valmis.
Eutanasia.. eläimelle. Mennyt melkoiseksi inhimillistämiseksi suhde eläimeen. Eikö ole kuitenkin kyse eläimen lopettamisesta?
En usko tähän. Täytyy tietää sairaus niin näen onko hinta tosiaan noin paljon. Puollatte ap ettekä tiedä puhuuko edes totta hoidon hinnasta
Ei liity tähän mutta köyhät tekee helpolla noita lopettamispäätöksiä.Nykyään kieltäydyn kuuntelemasta. Monet joilla on tuloja niin hoidattavat eläimensä.
Kiitos kommenteista! Yksityisyyden vuoksi en kerro tarkemmin sairauksista ja miksi menee niin paljon rahaa, tuloiltani olen pelkkä tuntipalkkaduunari, en kroisos. Huomaan hyvin viesteistä ketkä ovat oikealla asialla ja ketkä eivät. Kiitos todella paljon kissan omistamille ihmisille, jotka helpottivat päätöstäni. Vien kissan eutanasiaan heti maanantaina. Tämä on todella raskas päätös, joten toivoisin ettei ilkeitä tai epäileviä kommentteja enää tulisi.
Olen laittanut valtavat summat rahaa nyt tämän kissan hoitamiseen ja vaikka on minulle rakas, niin nyt ei enää vaan pysty, kun uutta oiretta ja hoidettavaa tuli taas. Selkäranka vaan katkeaa tämän touhun kanssa, pakko tehdä vaikeita päätöksiä. Uuteen kotiin ei tätä kissaa enää voi laittaa, koska ei sopeudu enää mihinkään eikä kukaan tämän ikäistä kissaa tällä hinnalla tule hoitamaan. Tulee valtavan suuri suru, mutta nyt on päätös vain tehtävä.
Kiitos <3
Päätös on varmasti oikea eikä vanhan sairaan kissan lopettaminen todellakaan tee sinusta huonoa ihmistä. Hyvä kuitenkin että olet tähän asti saanut sen hoidettua ja lääkittyä. 💜
Kyllä, on ihan ok päästää ystävä nyt pois. Voimia vaikeaan päätökseen.