Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan eutanasia, ei varaa hoitaa

Vierailija
21.10.2023 |

Hei teenkö väärin jos vien 15-vuotiaan kissani piikille, koska ei ole enää varaa lääkkeisiin ja ell-kuluihin?

Tällä hetkellä kuluihin menen n. 400 euroa kuussa ja kaikki säästöt käytetty. Nyt kissalle ilmaantunut vielä yskäkohtauksia diagnisoidun perussairauden lisäksi.

Tunnen valtavasti syyllisyyttä kun edes mietin asiaa, sillä olen luvanut kissalle että hoidan loppuun asti.

Ainoastaan kissaihmisille tämä kysymys.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koiraihminen.

Suosittelen kissan lopettamista sillä perusteella, että olet jo hoitanut sen "loppuun" asti. Yskiminen kertoo usein keuhkoihin kertyneestä nesteestä. Ikävämpää on kärsityttää sitä kokemaan luonnollinen kuolema. Päästä poloinen tuskistaan, on jo vanha (ja sairas).

Vierailija
2/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kissan kuolla vierelläsi ihan luonnollisesti. Niinhän ihmisetkin kuolee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo hoitanut loppuun asti. Kissa voi huonosti hoidosta huolimatta. Armahda kissasi <3 

Vierailija
4/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallasi esim. Rekku-Rescueta, joka voisi yrittää sijoittaa kissan uuteen kotiin? Olen itse ottanut sieltä iäkkään kodinvaihtajakissan.

Vierailija
5/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy eläinlääkäriltä, onko mahdollista luopua jostakin lääkityksestä tai hoidosta ilman, että eläin kärsii? Sano, että sinulla ei ole enää varaa tähän malliin, ja et halua enää "ostaa kissalle lisää eli vuosia". Vaan hoitaa arvokkaasti loppuun.

Se voi olla mahdollista tai sitten ei. Jos kissa heti kärsii ilman 400 e / kk hoitoa, niin sittenhän eutanasia on ainut vaihtoehto. Jos kissa eläisi 1,5 v kivutonta elämää edullisemmalla hoidolla vs. 5 vuotta 400 e / kk, niin ehkä sinulle ja kissalle riittää ihan kunnialla se 1,5 v. Esimerkkinä.

Vierailija
6/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihmiset pumpataan täyteen kipulääkettä ennen kuolemaa. Eläimelle on apuna eutanasia, joka lyhentää kärsimyksen määrää. Moni ihminenkin on sellaisen ostanut.

Vierailija
7/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy eläinlääkäriltä.

Ei moraalisesti väärä päätös, jos kissa on jo noin vanha ja kärsii etkä enää pysty hoitoa maksamaan.

Voimia.

Vierailija
8/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko paikkakunnallasi esim. Rekku-Rescueta, joka voisi yrittää sijoittaa kissan uuteen kotiin? Olen itse ottanut sieltä iäkkään kodinvaihtajakissan.

Eläinrääkkäystä lähteä 15-vuotiasta sairasta kissaa muuttamaan uuteen kotiin uusien ihmisten luokse.

t: neljän kissan omistaja

Vierailija
9/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kamala stressi noin iäkkäälle ja sairaalle kissalle. 

Vierailija
10/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniaisten Tassuklinikka tai onko Tassuasema ainakin hoitaa osamaksulla. On ihan juna-aseman vieressä, joten kauempaakin pääsee helposti. Voi lyhentää vaikka vain 10 euroa kuussa.

Uskoisin, että on muitakin eläinlääkäreitä, jotka auttavat näin. Tarkoitan sellaisia, jotka eivät kuulu esim Evidensiaan tai muuhun ketjuun.

Herttoniemessä on joku todella sydämellinen.

Älä anna periksi. Pyydä aina toisen lääkärin mielipide.

Mun kissa kuoli 28-vuotiaana.

Kysy, antaisiko diakoni rahaa.

Vierailija
11/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa eutanasia on  inhimillinen. Olet isolla rahalla yrittänyt pitää kissaystävää hengissä, mutta 15-vuotias kissa on jo vanha ja vanhuus usein tuo uusiakin sairauksia mukanaan. 

Olen kissaihminen mitä suurimmassa määrin, minulla on ollut elämäni aikana (kaikki vasta aikuisena) useita kissoja, useampikin samaan aikaan. Keskimääräinen elinikä on ollut 16 vuotta, joku on siis elänyt yli 20-vuotiaaksi,mutta jollekin on tullut vakavia sairauksia jo nuorena ja joillekin syöpä n. 10- vuotiaana.

Kaikkia on hoidettu eläinlääkärien toimesta. Joskus vain tilanne on sellainen,että eutanasia on paras palvelus,mitä ystävälle voi tehdä. Sinä olet tehnyt jo paljon ja ilmeisesti teillä on kisun kanssa hyvä yhteinen taival.

Syyllisyydentunteesi on ymmärrettävä, mutta tarpeeton. En näe aiheelliseksi tuomita sinua,päinvastoin.

Vierailija
12/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvän tähden.

Minulla on itselläni kissa. Todella rakas.

Ja olen päättänyt että jos kissan sairaus tai onnettomuus kävisi kärsimykseksi joko kissalle tai itselleni niin päästän rakkaani pois.

Se on parasta mitä voin tehdä.

Kissa on nyt 10 v ja vielä täysin terve.

Vierailija
13/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kauniaisten Tassuklinikka tai onko Tassuasema ainakin hoitaa osamaksulla. On ihan juna-aseman vieressä, joten kauempaakin pääsee helposti. Voi lyhentää vaikka vain 10 euroa kuussa.

Uskoisin, että on muitakin eläinlääkäreitä, jotka auttavat näin. Tarkoitan sellaisia, jotka eivät kuulu esim Evidensiaan tai muuhun ketjuun.

Herttoniemessä on joku todella sydämellinen.

Älä anna periksi. Pyydä aina toisen lääkärin mielipide.

Mun kissa kuoli 28-vuotiaana.

Kysy, antaisiko diakoni rahaa.

Jos kissan hoitoon menee 400e kuukaudessa, mitä osamaksu auttaisi? Ei ap voi loppuelämänsä maksaa kissan lääkitystä.

Vierailija
14/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo hoitanut kissasi loppuun asti. Viimeinen palvelus, jonka voit sille vielä tehdä, on eutanasia. Kissasi on vakavasti sairas ja iäkäs. Tässä tilanteessa eutanasia on rakkauden teko.

Olen äärettömän pahoillani puolestasi, mutta usko mua:  Elämän ja kärsimyksen pitkittäminen ehkä lievittäisi sinun omantunnon tuskiasi, mutta ei hyödyttäisi kissaasi millään tavalla. Siksi omantunnon tuskat ovat turhia, koska et ole pettänyt lupaustasi kissallesi, vaan olet nimenomaan pitänyt sen. Nyt on tullut kissasi aika lähteä tästä maailmasta, joten salli sille mahdollisimman tuskaton lähtö. 

Otan osaa suruusi. 

Vierailija
15/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kissalla on jo ikääkin sen verran että mahdollisesti rääkkäät rakasta lemmikkiäsi hoitamalla sen sairauksia, vaikka eutanasia voisi olla juuri se kaikkein rakastavaisin vaihtoehto. 

Joka tapauksessa sun on tehtävä kissasi elämästä elämisen arvoista jolloin se eutanasia on edelleen se rakastavaisin vaihtoehto. 

Et voi jättää kissasi sairauksia hoitamattakaan ja koska kissalla on ikää sen verran paljon niin uuteen kotiin vieraiden ihmisten hoidettavaksi joutuminen ei välttämättä tee kissallesi hyvää, kun nuoremmillekin se voi olla traumaattinen kokemus vaikka uusi koti olisikin kuinka hyvä. 

Vierailija
16/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eläinrääkkäystä lähteä 15-vuotiasta sairasta kissaa muuttamaan uuteen kotiin uusien ihmisten luokse.

Ei  välttämättä, omassa lähipiirissä kuolleen ihmisen 16-vuotias kissa löysi uuden kodin ja sopeutui heti. Tällä hetkellä 19-vuotias kissa. Kissalla hoidettavat perussairaudet, joiden vuoksi eläinlääkärikäynnit 2-3 kertaa vuodessa. En ymmärrä vouhkaamista, että heti eläin piikille, jos ei pysty hoitamaan. Joku toinen voi antaa rakastavan kodin.

Vierailija
17/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sairauteen menee noin paljon kuukaudessa rahaa?

Vierailija
18/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajalle tiedoksi, että neuvoin mielestäni ihan yleisellä tasolla KOSKA AP EI KERTONUT DIAGNOOSEJA. Älä sinäkään vetelee omia johtopäätöksiä. 5

Vierailija
19/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihmisiä yleensä kuitenkin hoidetaan ja lääkitään ennen luonnollista kuolemaa. Eikös ap juuri sanonut, ettei hänellä ole enää varaa jatkaa kissan hoitoa ja lääkitystä? Luonnollinen kuolema tarkoittaisi tässä tapauksessa siis tuskallista loppuelämää ja todennäköisesti kivuliasta kuolemaa. Niinkö sinä toivoisit sinulle rakkauden ihmistenkin kuolevan? 

Vierailija
20/29 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei  välttämättä, omassa lähipiirissä kuolleen ihmisen 16-vuotias kissa löysi uuden kodin ja sopeutui heti. Tällä hetkellä 19-vuotias kissa. Kissalla hoidettavat perussairaudet, joiden vuoksi eläinlääkärikäynnit 2-3 kertaa vuodessa. En ymmärrä vouhkaamista, että heti eläin piikille, jos ei pysty hoitamaan. Joku toinen voi antaa rakastavan kodin.

Ottiko joku lähipiiristä sen? Vieraan ihmisen sairaalle kissalle harvoin on ottajia. Varsinkin kun sairauden hoito on noin kallistakin!